MuscleMeat

Digitale televisie

marjolein46

Ripped Bodybuilder
Waardering
67
Lengte
1m73
Hai

Ik ben het een en ander aan het uitpluizen over digitale tv, en ik ben nieuwsgierig naar wat zijn jullie ervaringen hiermee zijn?

Voordeel van Digitaal is dat het kleurrijker is en minder ruis moet zijn, maar nadeel is dat je wel vaak blokvorming ziet en dat zie je weer niet bij analoog.

mee eens :) ik vind het een aanwinst op mijn plasma tv maar heel vaak blijft het beeld hangen of je krijgt stotterend met allemaal blokjes

Meer zenders
EPG is wel cool.
Gratis, wat wil je nog meer.

Maar inderdaad, als het beeld stil staat is het mooi scherp, maar zodra de voetballers weer bewegen zie je compressie-artefacten (aka blokjes). Valt niet echt op, maar het is er wel.

Tevens als nadeel dat je maar 1 kanaal digitaal kunt zien, op 1 TV. Wil je een tweede TV dan moet je je analoge signaal nog wel hebben. Maar goed, dat zit er voorlopig nog wel bij, en het digitale signaal is gratis. Kosten... enkel een decoder. Geen reden om het niet te doen dus (tenzij je digitenne oid gaat doen waarbij je je analoge signaal verliest).

Meer zenders
EPG is wel cool.
Gratis, wat wil je nog meer.

Maar inderdaad, als het beeld stil staat is het mooi scherp, maar zodra de voetballers weer bewegen zie je compressie-artefacten (aka blokjes). Valt niet echt op, maar het is er wel.

Tevens als nadeel dat je maar 1 kanaal digitaal kunt zien, op 1 TV. Wil je een tweede TV dan moet je je analoge signaal nog wel hebben. Maar goed, dat zit er voorlopig nog wel bij, en het digitale signaal is gratis. Kosten... enkel een decoder. Geen reden om het niet te doen dus (tenzij je digitenne oid gaat doen waarbij je je analoge signaal verliest).

Hoe gratis? hier in Belgie toch niet..

• Topic Starter Topic Starter
Voordeel van Digitaal is dat het kleurrijker is en minder ruis moet zijn, maar nadeel is dat je wel vaak blokvorming ziet en dat zie je weer niet bij analoog.

dat blokvorm, ligt dan niet aan de kwaliteit van je kabels? of zeg ik nu iets heel doms?

nee dat is gewoon zo ...
voor mij hoeft het nog niet,...moet eerst maar vlekkeloos zijn. ze maken alles eerst halfhalf net als die lcd schermen in het begin. langzaam wordt het beter.....

nee dat is gewoon zo ...
voor mij hoeft het nog niet,...moet eerst maar vlekkeloos zijn. ze maken alles eerst halfhalf net als die lcd schermen in het begin. langzaam wordt het beter.....

Ik heb gisteren een nieuwe plasma tv gekocht en ik dach dat eerst ook, maar aangezien je het per maand op kan zeggen bij bijv UPC.. wil ik de gok voor een keer wagen..met analoog is toch niet scherp genoeg en bij upc zitten er verder ook geen aansluitkosten bij enzo of kosten voor de ontvanger.

en misschien weet iemand welke programmas of zenders er allemaal digitaal uitzenden nu?????????

Ik weet het niet of iedereen dat weet, maar analoog = digitaal -> analoog. Daarnaast wordt de echte digitale signaal meegegeven. Dus over de blokjes moet je maar eens goed kijken bij analoog die hebben ze ook.
Ook moet je kijken wat heb ik. Ga ik voor de ether digitaal aka digitenne/KPN of via de kabel Multikabel/Casema/UPC. Deze laatste 3 zijn van een stuke betere kwaliteit dat de ethers.

Ik heb gisteren een nieuwe plasma tv gekocht en ik dach dat eerst ook, maar aangezien je het per maand op kan zeggen bij bijv UPC.. wil ik de gok voor een keer wagen..met analoog is toch niet scherp genoeg en bij upc zitten er verder ook geen aansluitkosten bij enzo of kosten voor de ontvanger.

UPC bevalt me prima, heb een hoogwaardig LCD scherm en het beeld is zeer goed te noemen. Na het pauzeren van bijvoorbeeld de film is de kwaliteit iets minder, maar bij directe uitzendingen gaat het erg goed. Ben er ook van overtuigd dat de techniek niet stilstaat en dat het alleen maar beter kan worden.
Vind UPC wel wat duur wat de extra's betreft (extra sport/film/erotiekkanalen e.d.), dus die heb ik dan ook niet. Kan de optionele harddisk recorder wel aanbevelen! :thumbs:

Wij hebben UPC digitale tv thuis.. maar niemand gebruikt dat kastje en iedereen gebruikt nog gewoon de normale kabel... Wel een verschil in kwaliteit, maar ik ben inet echt iemand die zich daar druk over maakt..

Die 300 epische kanalen die je erbij krijgt zou ik ook niet teveel van verwachten.

Gewoon Halo spelen, of niet Jesaja.

Digitenne is erg storingsgevoelig, slechte scherpte, etc. De storingen zijn natuurlijk afhankelijk van de locatie, maar de overall kwaliteit is alleen acceptabel imo op een klein tv'tje.

Ik woon in België en heb een digibox, dus ik weet niet of ik je veel kan helpen.
In ieder geval, de beeldkwaliteit is bij mij meestal minder goed dan analoge tv.
Ik begrijp ook niet waarom. Sommige programma's (nieuwe films ofzo) zien er soms een marginale eenheid beter uit, maar tekenfilms (The Simpsons) zien er werkelijk slecht uit: zeer grove pixels, net alsof je naar een gedownload programma op je pc zit te kijken.

UPC bevalt me prima, heb een hoogwaardig LCD scherm en het beeld is zeer goed te noemen. Na het pauzeren van bijvoorbeeld de film is de kwaliteit iets minder, maar bij directe uitzendingen gaat het erg goed. Ben er ook van overtuigd dat de techniek niet stilstaat en dat het alleen maar beter kan worden.
Vind UPC wel wat duur wat de extra's betreft (extra sport/film/erotiekkanalen e.d.), dus die heb ik dan ook niet. Kan de optionele harddisk recorder wel aanbevelen! :thumbs:

Nou de sport en film kanalen vind ik wel interessant, maar erotiek hoeft niet voor mij.

Ik wil wel een recorder erbij, dat lijkt me erg handig..

Ik ben aan het kijken op kieskeurig.nl eens kijken wat de beste aanbieding is.

ik kan alleen maar spreken over belgie.
2 pijnpunten vind ik
-dat je vr elke tv zo een decoder nodig hebt.
-in het begin geven ze vaak 300 zenders mee, maar die zijn meestal betalend en er blijven na 3 maand ook niet zo veel meer zenders meer over.

Voor je tv wordt er vaak gezegd dat je een supertv nodig hebt, de waarheid is echter dat veel hoogwaardige tvs zogenaamd "Full hd" of "hd ready" zijn maar dat het digitale signaal belange geen High-Definition is en (in mijn streek toch) er zelfs maar 2-3 HD kanalen zijn. Die kanalen zijn echter kanalen waarvan de distributiedienst blij kan zijn als er op 1 dag meer dan 3 mensen er naar hebben gekeken. Zo een hoogwaardige tv moet je dus niet hebben, maar een oude bak die 20 jaar oud is is toch ook niet aan te raden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven