MuscleMeat

Nieuws Dijksma doet aangifte tegen moslimschool Heerlen

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Dijksma doet aangifte tegen moslimschool Heerlen
donderdag 13 november 2008 08:34

[foto]http://www.elsevier.nl/upload/8c964024-d109-45b4-961e-05e27d3b9874_0_onderwijs13nov.jpg[/foto]Op de helft van de islamitische scholen in Nederland is de kwaliteit van het onderwijs zwak tot zeer zwak. Ook worden er snoepreisjes naar bedevaartsoord Mekka georganiseerd, betaald met geld dat aan onderwijs had moeten worden uitgegeven. Bovendien heeft een islamitische school mogelijk fraude gepleegd door loonlijsten te vervalsen.

Dat blijkt volgens De Telegraaf uit onderzoek van staatssecretarissen Sharon Dijksma (PvdA) en Marja van Bijsterveldt (CDA) van Onderwijs naar de 41 islamitische basisscholen en twee middelbare scholen.

Grote zorgen
De bewindsvrouwen maken zich grote zorgen, omdat kinderen de dupe zijn van het slecht onderwijs en het financiële wanbeheer.

Op bijna de helft van de basisscholen krijgen de leerlingen slechte lessen voorgeschoteld, in de rest van het basisonderwijs is dat met 11 procent aanzienlijk lager. De twee islamitische middelbare scholen in Amsterdam en Rotterdam zijn beide zeer zwak, schrijven de staatssecretarissen.

Mekka
Veel schoolbesturen blijken zich schuldig te maken aan financieel wanbeheer. Ze zouden onder meer snoepreisjes naar bedevaartsoord Mekka organiseren, bekostigd met geld dat aan onderwijs had moeten worden uitgegeven.

Er spelen al [Link niet meer beschikbaar] problemen met de islamitische scholen in Nederland. Zo hebben eerder onderzoeken ook al uitgewezen dat het onderwijs [Link niet meer beschikbaar].

Intussen heeft Dijksma ook [Link niet meer beschikbaar] gedaan tegen de bestuursleden van de Stichting Islamitische Scholen Heerlen (SIS Heerlen), zo heeft zij donderdag bekendgemaakt.

Fraude
Onder druk van Dijksma zijn de bestuurders inmiddels opgestapt. Het ministerie van Onderwijs heeft aanwijzingen dat het oude bestuur mensen op de loonlijst heeft geplaatst die niet voor de school hebben gewerkt. En dat is strafbaar.

Ook heeft Dijksma eerder al aangifte gedaan tegen islamitische scholen in onder meer Helmond en Almere en de Rotterdamse scholengemeenschap Ibn Ghaldoun.

Door Robin van der Kloor
[Link niet meer beschikbaar]

Wanneer gaan ze die scholen sluiten?

Hopelijk snel. Niks tegen islamitische scholen (hoewel het natuurlijk wel de integratie tegenwerkt) zolang ze er goede dingen leren, die relevant zijn voor dit land. Maar 'ons' geld in reisjes naar Mekka pompen ben ik het niet bepaald mee eens eigenlijk.

Geloofmenging in scholing mogen ze wat mij betreft zo snel mogelijk opdoeken. Als mensen op latere leeftijd/ in hun eigen tijd zich in het geloof willen verdiepen dan is daar alle ruimte voor, maar ga die kids er niet al op jonge leeftijd verplicht mee opzadelen.

Wanneer komt er een tegenreactie ? Wel 'raar' dat zoveel scholen eenzelfde fout maken om zogenaamd onderwijsgeld te bekostigen aan een schoolreis...

Sluiting gaat te ver, maar wel terecht dat ze druk opzetten, want de kinderen worden hier de dupe van.

Kan daar geen zwarte balk over, ter formaat van minstens hun hoofd graag!

Als het een niet moslim school geweest was dan was er al lang meer duidelijkheid geweest in de media. Nu ben ik het niet met Spekman en zijn vernederen eens maar dit is nu wel een voorbeeld dat er naast aangifte ook de media gebruikt moet worden voor blame and shame. Welke mensen deden wat exact fout. Op een niet-moslim school zouden ouders ook al lang naar de media gestapt zijn, terwijl het hier weer binnen de eigen cultuur opgelost wordt. Net SGP-ers soms die moslims. Laat die meneer maar hangen die van lesgeld op vakantie ging bijvoorbeeld.

Moeten is een keer oprotten met die moslim scholen

Ik snap sowieso niet dat er scholen met belastinggeld worden bekostigd die de integratie tegengaan. Ik snap daarnaast niet dat met geld van de gemeenschap een geloof in God en vooral Muhammed bekostigd moet worden. Wanbeleid=sluiten

Zet is 'ze' voor die zin, zeek*t

Hurray voor 'speciaal onderwijs'!

Het is al lang bekend dat moslimscholen over het algemeen zwak onderwijs bieden. Daardoor wordt er meer geld in gepompt, wat blijkbaar voor andere doeleinden wordt gebruikt dan de bedoeling is.

Vraag is, waar de grens ligt. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van dit soort onderwijs. Het werkt de integratie van de kinderen tegen (waar zij zelf niets aan kunnen doen), daarnaast verlaagt het hun mogelijkheden op een goede toekomst in Nederland, doordat het niveau vaak te laag is. Dat geld dan wordt misbruikt onderstreept alleen maar hoe het gesteld is op zulke scholen.

Sluiten is een optie, maar de kinderen moeten natuurlijk centraal staan bij het oplossen van het probleem. Feit is dat veel islamitische kinderen niet worden geaccepteerd op de gangbare scholen, het is dus een lastig parket.

Benieuwd wat de tijd ons zal leren, gun de kinderen i.i.g. het allerbeste:)

Okay,
"ze moeten is een keer oprotten met die moslim scholen"

Het blijft bijzonder krom. Heb jij soms allochtoonsbloed?
Doe even normaal.

OT: ongelooflijk inderdaad dat belastinggeld naar dat soort snoepreisjes gaat.
Over het niveau van onderwijs nog maar te zwijgen.

Deze kinderen zijn gewoon gedoemd om fatsoenlijk in de maatschappij te integreren omdat ze:

1. Op een islamitische school zitten, wat zoals al eerder gezegd is in dit topic, de integratie niet bevorderd.
2. K*t onderwijs krijgen en dus waarschijnlijk een zeer slecht betaalde baan krijgen.

Okay,
"ze moeten is een keer oprotten met die moslim scholen"

Het blijft bijzonder krom. Heb jij soms allochtoonsbloed?
Ik zou zeggen print het is uit en neem het mee naar je docent nederlands.
Het is tenenkrommend hoe jij denkt het weer is beter te weten, maar je weet shit.
100% allochtoon hier en nog steeds beter NL kunnen dan jij.

Kijk naar normale scholen waar een aantal moslims op zitten, dat gaat al fout.Een school volproppen met moslims is vragen om problemen, als je dat nog niet inziet ben je wel heel blind.

Nederland laat weer zien hoe achterlijk ze zijn.

Blijkbaar is het gros van mening dat het niveau van onderwijs onvoldoende is en dat deze scholen als het ware een barrière zijn voor de integratie van de kinderen. Het is juist belangrijk om vanaf de geboorte 100% deel te nemen aan de maatschappij.

Nu moet er een oplossing komen voor dit probleem. Sluiten? Maatregelen nemen die de scholen erop wijzen om fatsoenlijk onderwijs te geven? Want eigenlijk zijn het de scholen die moeten integreren in het Nederlands onderwijssysteem (wat mijn inziens ook bij lange na niet perfect is, dat terzijde), dan kunnen de kinderen hier van profiteren.

Wanneer ik kijk naar de zaken die al geprobeerd zijn (het probleem speelt al langer), lijkt het mij verstandig om de scholen te beoordelen. Vervolgens moet er een streel getrokken worden wat betreft het niveau van onderwijs en de mate van deelneming aan maatschappij. Scholen die onder de streep zitten, worden opgeschort. Het is namelijk wel zo dat islamitische scholen die gewoon naar behoren functioneren bestaansrecht hebben (niet dat ik er voorstander van ben).

Kijk naar normale scholen waar een aantal moslims op zitten, dat gaat al fout.Een school volproppen met moslims is vragen om problemen, als je dat nog niet inziet ben je wel heel blind.

Nederland laat weer zien hoe achterlijk ze zijn.

1 van de weinige keren dat ik het echt met je eens ben.
:D

Oke jonge, eens of is. Wat maakt het uit, ik krijg er toch geen cijfer voor? het is een ****ing forum
Kijk die nederlanders nou ophopen, ga ergens anders samen janken man

Hahaha bro. Roidraige ofzo?

Je loopt te lullen dat je zo goed Nederlands kan. En dan zo ontzettend veel fouten maken in zo'n klein stukje tekst.
Dat wordt ook wel selfownage genoemd.

Terug
Naar boven