XXL Nutrition

Dikte huidplooi bodyfat tang ?

reachyourgoal

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Heb net m'n bestelling van B&FS binnengekregen, icl. MetaCal BodyFat Caliper.
De manual die erbij zit is Engelstalig, normaal gesproken wel aan mij besteed maar hier kom ik even niet uit..

De beschrijving geeft d.m.v. een afbeelding weer waar ik moet meten (3punts) dat snap ik nog wel maar hoe moet ik de huidplooi nou pakken ? Kan het zo pakken dat ik op 20mm uitkom maar ook zo op 10mm.

De berekening die ik vervolgens moet maken snap ik ook, 3 metingen bij elkaar optellen en dan kijken in het tabelletje bij de goede leeftijd :D

Gaat dus puur om die huidplooien.

Alvast bedankt,

Been mijn billen heb ik het probleem dat ik geen huidplooi kan vastnemen en dat ik aan de zijkant van men billen dat weer gemakkelijk kan. Vind het één onhandig apparatuur. :(

Staat er wel in dacht ik; stukje huid van 2 cm vastpakken (dus de plooi is dan 2 cm), en dan op 1 cm van je vingers meten. Ga uit van de grootste meting, anders houd je alleen maar jezelf voor de gek

• Topic Starter Topic Starter
hoe meet je dan dat de huidplooi die je vastpakt nauwkeurig 2cm is ? en hoe bedoel je op 1cm van je vingers ?
als de huidplooi die je vast moet pakken 2cm is, komt er bij iedereen toch hetzelfde uit als iedereen 2cm meet ?

Dit is dé reden dat een absolute waarde van VP op deze manier weinig zegt. Meet gewoon telkens op dezelfde manier en je zult je progressie daarentegen wél prima bij kunnen houden.

Of kijk in de spiegel.

hoe meet je dan dat de huidplooi die je vastpakt nauwkeurig 2cm is ? en hoe bedoel je op 1cm van je vingers ?
als de huidplooi die je vast moet pakken 2cm is, komt er bij iedereen toch hetzelfde uit als iedereen 2cm meet ?

Nee, want bij iemand die op 10% staat zal deze 2 cm inkrimpen naar veel minder, iemand met een hoger % daar zal je minder bij kunnen 'inknijpen'.

Pak bijvoorbeeld maar eens 2 CM van je biceps vast en bijvoorbeeld 2 CM van je buik o.i.d.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, want bij iemand die op 10% staat zal deze 2 cm inkrimpen naar veel minder, iemand met een hoger % daar zal je minder bij kunnen 'inknijpen'.

Pak bijvoorbeeld maar eens 2 CM van je biceps vast en bijvoorbeeld 2 CM van je buik o.i.d.

ja je hebt gelijk, zal het na real - united nog eens doen!

---------- Post toegevoegd Wed 13 Feb 2013 om 21:57 ----------

Nuttig filmpje, thanks! Moet goedkomen nu

Beste blijft in mijn ogen nog altijd het door iemand met ervaring bij de sportschool laten doen maar als je het zelf kunt wel fijn.

Terug
Naar boven