MuscleMeat

Dikte wordt drama voor hele wereld

Sporthaas

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
AMSTERDAM - Zwaarlijvigheid neemt zulke grote vormen aan dat voor het eerst een nieuwe generatie jonger dreigt te sterven dan de ouders. „Deze sluwe, sluimerende pandemie gaat de hele wereld over. Het is een even groot gevaar als de opwarming van de aarde en de vogelgriep. Het wordt een van de grootste problemen van de nabije toekomst.”

Die waarschuwing komt van prof. Paul Zimmet, voorzitter van een bijeenkomst in Sydney waar meer dan 2500 experts bijeenkomen om de obesitasproblematiek deze week te bespreken.

Door fors overgewicht neemt de kans op suikerziekte, hartkwalen, hoge bloeddruk, hartaanvallen en sommige vormen van kanker ernstig toe en dreigen de kosten voor de volksgezondheid de komende jaren de pan uit te rijzen.

„Overgewicht is vooral een economisch probleem. Het gaat ieder medisch voorzieningssysteem in de wereld beheersen”, aldus prof. Philip James, een andere expert.

Een van de meest opvallende tendensen is de om zich heen grijpende zwaarlijvigheid onder kinderen, waardoor ze veel kwetsbaarder worden voor chronische ziekten als ze ouder worden.

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie zijn er wereldwijd 1 miljard mensen te dik, van wie er 300 miljoen extreem zwaar zijn. Er zijn nu wereldwijd meer mensen te dik dan ondervoed.

• Topic Starter Topic Starter
Ik las laatst nog een artikel dat juist meer en meer mensen naar de sportschool gaan.
Wat denken jullie? Worden we (ze) vetter en vetter?

De mensen werden toch bewuster over hun gezondheid ?
Maar blijkt van niet dus ....
Ik vind het erg voor de mensen die geen motivatie hebben om het door te zetten .
En ja de wereld word dikker .. erg zonde , meer ziekteklachten meer ziektekosten dus ....

Je ziet ze toch overal. Die vette mensen. Dat verhaal zou nog is best kunnen kloppen. Ik heb echt niets tegen dikke mensen zolang ze maar proberen om hun lichaam gezond te houden. Ik zie ze zo vaak, van die kleine meisjes en jongetjes van 6 jaar die al van die kleine vatsige papzakjes zijn en dan met een donut of een ijsje lopen of de beruchte suikerspin. Gadverdamme denk ik dan. Die ouders lopen er dan ook zo bij met hun dikke buiken en vetklompen zonder daar iets aan te doen. Ik kijk die kinderen dan vaak aan van bah maar in feite kunnen zij daar helemaal niets aan doen dat is het erge die hebben nog geen idee waar ze mee bezig zijn. Gelukkig zijn er ook dikke mensen die gezond eten en er alles aan doen om een gezond leefpatroon aan te houden en daar heb ik erg veel respect voor. Die mensen zijn vaak ook ontzettend aardig. Die kan ik waarderen! Voor mij is het makkelijk praten natuurlijk, ik kan eten wat ik wil en verbrand zowat alles maar dan nog. Als ik zo dik was geweest dan ga ik daar bovenop niet nog is zo ****ING ongezond leven.

Het boeit de meeste te dikke mensen toch niet.. eten is makkelijker en leuker dan afvallen.

De te dikke mensen die het wel boeit en die er ook wat aan willen doen... respect.

Ik weet niet of meer en meer mensen naar de sportschool gaan, misschien schrijven ze zich in en komen 1x ofzo. Maar er zijn maar weinig te zware mensen die volhouden, en je dus ook vaker ziet in de sportschool.
Ik zie ze tenminste niet.
En idd als je om je heen kijkt dan kun je ook zien dat de mens steeds dikker wordt. Als nu de kindere al te dik zijn, vrees ik voor de kinderen van die nu al te dikke kinderen.

Ik denk dat het voor veel mensen een soort schaamte is om iets aan hun overgewicht te gaan doen, gebrek aan motivatie zou ook kunnen.
Er is hulp genoeg, maar je kan geen mensen helpen die niet gemotiveerd zijn.
Het initiatief zal toch bij de mensen zelf vandaan moeten komen voordat er iets gaat gebeuren. Ze moeten zich er dus eerst zelf bewust van worden, maar dat lijkt niet echt te lukken....

[edit]
Vraag me trouwens wel af waarom je dit in het gare hanehok gezet hebt, want echt om te lachen is het niet vind ik.

Meeste kinderen zijn inderdaad te dik, maar dan gaan ze maar naar een sportschool, hebben ze geen zin? niet mijn probleem :)

iedereen aan de clen, T3 en sth..probleem opgelost:p

j/k:D

@ Mark NL, hij zal het echt niet in het Gare Hanenhok geplaatst hebben omdat hij denkt dat het grappig is. Dat kan je al aan zijn eerste post zijn. Gewoon een misverstand.

dit is hoe ik ertegen aan kijk.

de laatste 100 jaar is er veel veranderd in leefomgeving, voedselkeus, bewegingsmogelijkheden, dagelijkse hoeveelheid beweging enz
de mens evolueerd niet snel genoeg mee.
survival of the fittest zal zoals altijd ingrijpen:
dit betekent dat dikke mensen gemiddeld minder kinderen krijgen of kinderen van dikke kinderen krijgen minder kinderen of enz

Probleem lost zichzelf op toch??

Dus waar maken we ons allemaal druk over, op den duur zullen mensen die minder goed aan de omgeving zijn aangepast langzaam uitsterven, zie Darwin.

ja, feit blijft natuurlijk dat het niet leuk is allemaal.
Of mis ik iets?

Haha naar de sportschool gaan en dan vooral naar de bar zeker. Nee het zal erger worden voor het beter wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Maar wat denken jullie!?!

Mensen die ongezond leven moet meer ziekenfonds premie afdragen?!

Want dat zou je dan bv ook voor mensen moeten doen die een risicosport beoefenen. Neem bv parachutespringen, bergklimmen etc.

Ik vind het vreselijk. Al die dikke mensen. Volgens mij snapt 99% niet waar ze mee bezig zijn...

Maar wat doe je eraan?

Ik denk dat de wetenschap/pharmacie er iets op bedenkt voor dat t echt uit de klauwen loopt. Een enzym blocker zodat vet niet meer wordt opgenomen ofzo. En anders....dikke vette pech :D

Nogal tegenstrijdig: toen ik bij de apotheek was, las ik in de AD dat er véél minder gesnackt werd. Eerst zat 4% nooit in de snackbar, nu 20%. Ze dachten dat mensen nu beter 'sochtends 's middags en 's avonds eten waardoor ze tussendoor geen honger krijgen....

Wat moet je nou geloven ???

Nogal tegenstrijdig: toen ik bij de apotheek was, las ik in de AD dat er véél minder gesnackt werd. Eerst zat 4% nooit in de snackbar, nu 20%. Ze dachten dat mensen nu beter 'sochtends 's middags en 's avonds eten waardoor ze tussendoor geen honger krijgen....

Wat moet je nou geloven ???

Je kan ook aankomen van voeding buiten de snackbar natuurlijk. Genoeg mensen die zich volproppen met 'light' zooi omdat ze denken dat het gezond en dat je er dan niet van aankomt.

Ik las laatst nog een artikel dat juist meer en meer mensen naar de sportschool gaan.
Wat denken jullie? Worden we (ze) vetter en vetter?

Ja.

Simpel, door automarisering, computer ed. krijgt mijn generatie véél minder beweging dan vroeger, ook door zeurgedrag van kinderen van: "Mamma, het regent, kun je me brengen?:huilen: :janken: "

Rotkinderen, geen discipline.

vandaag op het nieuws !!
nederland snackt minder dus we gaan toch de goede kant op

Terug
Naar boven