MuscleMeat

Dikte wordt drama voor hele wereld

Bezoekers in dit topic

vandaag op het nieuws !!
nederland snackt minder dus we gaan toch de goede kant op

Wat verstaat de media onder 'snacken' dan? Naar de smulhoek gaan en een patatje halen?

Nee, tegenwoordig heeft iedereen zelf een magnetron en een frituur, lekker zelf bakken:sad:

En mensen worden niet alleen dik door patat ed. te eten, het hele etenspatroon is verkeerd: elk uur 'ff een koekje/ zakje chips/ etc., 's avonds even een pizza oid.:no:

Dit duurt niet lang iig.:(
 
Maar wat denken jullie!?!

Mensen die ongezond leven moet meer ziekenfonds premie afdragen?!

Want dat zou je dan bv ook voor mensen moeten doen die een risicosport beoefenen. Neem bv parachutespringen, bergklimmen etc.
Is al eens ter sprake gekomen ik sta er iig 100% achter. Het sociaal systeem hier zit echter zo in elkaar dat gezonde mensen de kosten betalen van de ongezonde. Anders zouden de ongezonde wel voor zichzelf betalen.

Is natuurlijk wel solidair zolang het om ziekte gaat waar je niet zelf voor verantwoordelijk bent. Ben het met dit artikel wel eens: dit is en gaat steeds meer de nieuwe "ziekte" van de 21 ste eeuw worden.

Wat me ook stoort naast die modellen met het ideaalbeeld of ondergewicht, dat er nu ook modellen zijn met overgewicht: geven dus het signaal dat dik zijn mooi is! Dat is de wel het laatste wat je wilt hebben.
 
Overgewicht is al jaren een globaal probleem. Zal de komende tijd ook niet veranderen, denk ik. Het leven wordt steeds makkelijker, dus mensen luier.
 
Iedereen aan de METH!!!
 
De ene helft van de wereld vreet zich dood terwijl de andere helft sterft van de honger. :thumbup:

Het enige waar ik me druk over maak is of mijn ziektekostenpremie dadelijk niet teveel stijgt door al die speknekken die met een knap staaltje ontkenningsgedrag zichzelf het ziekenhuis in hebben gevreten.

Ik weet een goed plan, iedereen met een ongezond hoog vetpercentage gaat op dieet. Het geld dat wordt bespaart gaat naar een derde wereldland. Als de speknek zich niet aan het dieet houdt wordt hij of zij doodgeschoten.
Zo, in 1 klap overgewicht EN armoede in de derde wereld opgelost. Was dat nou zo moeilijk?
 
Ik vond die vetbelasting wel een aardig idee. Ongezond voer duurder maken, maar vind wel dat daar dan tegenover moet staan dat gezond eten goedkoper wordt. Ik vind gezond eten zoals fruit en groente in verhouding erg duur.
 
Als ze niet willen sporten of niet willen stoppen met snacken meer geld betalen aan het ziekenfonds of wat lintworm eitjes inslikken.
 
Je kan ook aankomen van voeding buiten de snackbar natuurlijk. Genoeg mensen die zich volproppen met 'light' zooi omdat ze denken dat het gezond en dat je er dan niet van aankomt.

Ja, maar ik snap niet dat ze dan in de krant een heel verhaal gaan plaatsen over dat ze allemaal weer gezonder gaan eten... terwijl het eigenlijk niet zo is
 
De ene helft van de wereld vreet zich dood terwijl de andere helft sterft van de honger. :thumbup:

Het enige waar ik me druk over maak is of mijn ziektekostenpremie dadelijk niet teveel stijgt door al die speknekken die met een knap staaltje ontkenningsgedrag zichzelf het ziekenhuis in hebben gevreten.

Ik weet een goed plan, iedereen met een ongezond hoog vetpercentage gaat op dieet. Het geld dat wordt bespaart gaat naar een derde wereldland. Als de speknek zich niet aan het dieet houdt wordt hij of zij doodgeschoten.
Zo, in 1 klap overgewicht EN armoede in de derde wereld opgelost. Was dat nou zo moeilijk?

Volgens mij wordt er al wel genoeg geld ingezameld voor die armoede, alleen zien ze er vrij weinig van terug, net als dat tsunami geld, asociaal.
 
Ik weet een goed plan, iedereen met een ongezond hoog vetpercentage gaat op dieet. Het geld dat wordt bespaart gaat naar een derde wereldland. Als de speknek zich niet aan het dieet houdt wordt hij of zij doodgeschoten.
Zo, in 1 klap overgewicht EN armoede in de derde wereld opgelost. Was dat nou zo moeilijk?
laten we ze onder schot naar afrika lopen: voorbeeld stellen én ze hebben meteen wat te eten daar

Nogal tegenstrijdig: toen ik bij de apotheek was, las ik in de AD dat er véél minder gesnackt werd. Eerst zat 4% nooit in de snackbar, nu 20%. Ze dachten dat mensen nu beter 'sochtends 's middags en 's avonds eten waardoor ze tussendoor geen honger krijgen....

Wat moet je nou geloven ???
klopt ook wel. uit de uitgevoerde voedsel consumptie peilingen blijkt dat de gemiddelde NL'er steeds minder calorieen per dag binnen krijgt (mss oa door minder snacken). maar als we relatief NOG minder gaan bewegen, ja, dan worden we dikker heh.
met de kont in de auto, zitten tijdens het werk en savonds MOE op de bank voor de buis. nee, want ff bewegen hebbuh we de kracht niet meer vooorrr.
Hoe kunnen die lui nou moe zijn!?! hele dag hard gewerkt! komnou
 
eerlijk gezegd . niet mijn probleem !!
ieder hap door hun keel bepalen ze zelf , ik was ooit zeer zwaarlijvig ik werd zelfs gepest door mijn leraren . trainen bood een uitkomst in een jaar tijd verloor ik 25 kg en ik kreeg er op de koop toe een hoop spiermassa bij .dit was alleen mogelijk door discipline en karakter
 
Eigen schuld dikke bult. Als je iets gewoon aan jezelf te danken hebt, dan is het wel dat je te dik bent. Maar als het zo ddoorgaat zou ik het wel onterecht vinden als de steeds kleiner wordende groep gezonde mensen mee moet betalen aan de torenhoge ziektekosten van de veelvraten. Tot op zekere hoogte moet je solidair zijn maar honderden euro's extra betalen doordat anderen ervoor kiezen hun gezondheid te verwaarlozen gaat te ver.

Als dit zo doorgaat zal het er vroeger of later van moeten komen dat je gewoon je verzekeringspremie per kilo moet gaan betalen. :cool:
 
dit is hoe ik ertegen aan kijk.

de laatste 100 jaar is er veel veranderd in leefomgeving, voedselkeus, bewegingsmogelijkheden, dagelijkse hoeveelheid beweging enz
de mens evolueerd niet snel genoeg mee.
survival of the fittest zal zoals altijd ingrijpen:
dit betekent dat dikke mensen gemiddeld minder kinderen krijgen of kinderen van dikke kinderen krijgen minder kinderen of enz

Probleem lost zichzelf op toch??

Dus waar maken we ons allemaal druk over, op den duur zullen mensen die minder goed aan de omgeving zijn aangepast langzaam uitsterven, zie Darwin.

ja, feit blijft natuurlijk dat het niet leuk is allemaal.
Of mis ik iets?

Zonde van die duidenden jaren evolutie die ervoor hebben gezorgd dat we efficient vet aanzetten en vasthouden. Ik denk niet dat dit een genetisch probleem is maar meer een sociaal probleem. Mensen zijn te lui en onwetend om gezond te leven.

Als dit echt een economisch probleem wordt dan moeten mensen met (veel) overgewicht dat niet veroorzaakt wordt door fysiologische afwijkingen maar verantwoordelijk worden gesteld voor hun eigen ziektenkosten.

@lauw, als ik je niet 5 minuten geleden al karma had gegeven zou ik het nu geven. Het kan allemaal zo simpel. :thumbs:
 
Toch heb ik veel vrouwen een half jaar lang naar xde sportschool zien gaan zonder enig resultaat ze sporten wel maar vallen niet af', natuurlijk weet ik niet wat ze ondertussen nog naar binnen werken maar daar zie ik ze wel en ze doen hun best.
 
Toch heb ik veel vrouwen een half jaar lang naar xde sportschool zien gaan zonder enig resultaat ze sporten wel maar vallen niet af', natuurlijk weet ik niet wat ze ondertussen nog naar binnen werken maar daar zie ik ze wel en ze doen hun best.

ja 2 of 3 uur per week, een enkeling meer. maar in een week zitten nou éénmaal 168 uurtjes, snapjem?
 
Toch heb ik veel vrouwen een half jaar lang naar xde sportschool zien gaan zonder enig resultaat ze sporten wel maar vallen niet af', natuurlijk weet ik niet wat ze ondertussen nog naar binnen werken maar daar zie ik ze wel en ze doen hun best.
ja, mijn vader die fietst ook elke dag, maar die valt ook niet af, komt eerder bij, waarom? hij eet meer calorieen dan dat hij verbrand, alleen dat wil hij zelf niet begrijpen.

het probleem imo met veel mensen die naar de sportschool gaan is dat ze tekort voorlichting krijgen en vaak dus wel gemotiveert zijn, maar doordat ze verkeerd te werk gaan en het dus niet gaat, raken ze hun motivatie weer snel kwijt en schiet je niks op.
 
Er zou een keer echt voorlichting moeten komen, ipv al die balansdag onzin.

Als mensen echt weten wat ze moeten doen, zullen er veel meer zijn, die ook resultaat boeken.
 
Mensen moeten eens ophouden met diëten en beginnen met gezond te eten. Voeg naar behoeften een junkdag / snakmoment in en hoe je spekrol in de peiling (dikker wordende spekrol = minder snackmomenten, te mager = meer snackmomenten :D ). Het enige wat je nodig hebt is voldoende kennis over gezonde voeding en wat discipline.

Wat dat betreft zijn ‘wij’ gezegend want gezonde voeding is inherent aan onze hobby: met gewichten spelen omdat we er goed uit willen zien zonder kleren aan (uitgezonderd powerlifters :D ). Ik vind het bijvoorbeeld een leuke uitdaging om een gezonde maaltijd in elkaar te draaien die ook nog enigszins binnen te houden is. Zo kom je tot de meest wonderlijke creaties. Zoals bijvoorbeeld een geroosterde boterham met tonijn en grove mosterd, hmmmmm. :)
 
Heeft niet alleen te maken dat mensen steeds meer en ongezonder eten.
Zijn ook steeds meer kinderen die waarschijnlijk net als de ouders tragere stofwisseling hebben en snel vet aanzetten. Basicly more endos dan ectos worden er geboren...
 
Weet je wat ik ook zo oneerlijk vind dat men die dikke mensen nog gaat 'belonen' door bijvoorbeeld hun maagring (gedeeltelijk?) terug te betalen.

Of laatst hoorde ik op het nieuws dat men bepaalde cholestorol verlagende producten (gedeeltelijk) kon terugkrijgen betaald........

Nuja mss kan je redeneren dat wanneer die dikke mensen ziektes krijgen het meer kost voor die ziekenzorg dan hun terugbetaling van de maagring etc..

Achja veel mensen zijn ook dom ivm met voeding zo van 'als ik nu een boterham minder eet dan mag ik wel een reep chocolade eten'

Of ze zijn ontgoocheld als ze niet afvallen als ze 1keer per week gaan sporten.....
 
Back
Naar boven