AndroidHealthClinic

Discriminatie-excuus eindelijk doorzien

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Mentaliteit oorzaak stagegebrek

Marokkaanse jongeren klaagden vorige week tijdens een politiek debat over een gebrek aan stageplaatsen. Ze zouden gediscrimineerd worden vanwege hun afkomst. Dat is volgens stagebegeleidster Ria Bavinck maar één kant van het verhaal.

Als stagebegeleider op een MBO in de Drechtsteden helpt ze regelmatig leerlingen van Turkse of Marokkaanse afkomst bij het vinden van een stageplek. Waar je vandaan komt is volgens Bavinck niet het allerbelangrijkste. Het gaat vooral om het hebben van de juiste mentaliteit en daar schort het nog wel eens aan bij haar leerlingen.

Met name leerlingen van Turkse en Marokkaanse afkomst zijn volgens Bavinck niet bereid om meer dan een kwartiertje te reizen naar een stageplek. Ook willen veel leerlingen van Turkse afkomst volgens haar alleen bij Turkse bedrijven stage lopen.

Bavinck is van mening dat het vinden van een stageplek makkelijker wordt als leerlingen zelf meer initiatief nemen.

Radio R'dam Rijnmond

Luie fl**kers, maar de uitspraak zelf neem ik niet al te nauw

Ow en dbc waar the **** is mighty duck? Ik heb hem al in geen eeuwen gezien:scratch:

dbc wat is jou mening van dit stukje proza ?

trouwens mightyduck heeft het veel te druk om nog op msn te zitten

laat staan dbb

Ik denk dat het idd vaak een zaak van mentaliteit is.

Ik heb voor m'n werk zelf ook wel eens met stage aanvragen te maken en heb er dan dus regelmatig mee te maken.

Onlangs nog met iemand van Algerijnse afkomst. Kwam binnen met zo'n bont- capuchon en een sterk aangedikte zzzzzzzzzzzzz

Vertelde hem dat hij wel z'n kleding en z'n taalgebruik moest aanpassen omdat bij het soort werkzaamheden welke hij moest gaan doen "nette leding" en "normaal" Nederlands wenselijk waren.

Ging hij direct uit z'n stekker, dat hij niet van plan was zulk soort aanpassingen te doen, enz enz.

Ik heb hem dus afgewezen. Kreeg ik een paar dagen later te horen dat hij een klacht wegens discrimonatie had ingedient :(

DBC01 zei:
Als stagebegeleider op een MBO in de Drechtsteden helpt ze regelmatig leerlingen van Turkse of Marokkaanse afkomst bij het vinden van een stageplek. Waar je vandaan komt is volgens Bavinck niet het allerbelangrijkste. Het gaat vooral om het hebben van de juiste mentaliteit en daar schort het nog wel eens aan bij haar leerlingen.
En zo is het. Mijn vader (die een autobedrijf heeft in voornoemde Drechtsteden) neemt ook regelmatig stagiars in dienst. Bijna altijd worden ze na een week of een maand de deur uit gezet omdat ze weigeren ook maar iets uit te voeren. En ja, het overgrote deel van de stagiars is van Mediterrane afkomst. Maar er zijn ook Nederlanders geweest met een k*t-instelling.

*Om even het idee af te kappen dat mn vader racistisch is: Hij heeft er nu twee waar hij heel erg positief over is. Beide hebben het bedrijf uit zichzelf benaderd, zonder dat dat voor school moest. DAT is de instelling. (De ene is Turks, de ander Joegoslaaf)

• Topic Starter Topic Starter
koetje zei:
dbc wat is jou mening van dit stukje proza ?

Dat lijkt me duidelijk :D

Ik kom ze weleens tegen wanneer ze het over hun zzzzzzzzzzzzzzzzzzzztage hebben, (lang leve het OV) en er kan geen goed woord vanaf.;)

Verklaart nog steeds niet waarom je vooraf al minder kans maakt met Mohamed als naam, dan met een naam als jan of piet. Dit is dus voordat een ontmoeting heeft plaatsgevonden (telefoongesprek) en dus nog niet duidelijk kan zijn of er een gebrek aan mentaliteit is.

Dat er veel marokkanen en turken zijn met de verkeerde metaliteit verbaast me niet, maar dat neemt niet weg dat er ook gediscrimineerd wordt.

Ik las het ook op geensT.nl. Eindelijk iemand die het eens openlijk bekend maakt. Het zijn ook altijd weer die turken en marokkanen. Wanneer hoor je gesodemieter over chinezen? Nooit, omdat die gasten zich kunnen gedragen en zich goed aanpassen aan de normen en waarden hier. Bij criminaliteit is het altijd: "het zal wel weer een marokkaan zijn". Tja... als je ergens gaat solliciteren met je zwarte jack en bondkraag (stereo typ marokkaan) dan is het logisch dat je het kunt schudden.

benchMarc zei:
Ik las het ook op geensT.nl. Wanneer hoor je gesodemieter over chinezen?

Uhmm chinese maffia? Alleen omdat de gemiddelde mens er geen last van heeft betekend niet dat ze ineens zo heilig zijn. Chinezen aangepast laat me niet lachen, de meeste chinezen spreken even slecht nederlands als turken en marokkanen en ze gaan meestal ook alleen om met andere chinezen.

Corazon zei:
Uhmm chinese maffia? Alleen omdat de gemiddelde mens er geen last van heeft betekend niet dat ze ineens zo heilig zijn. Chinezen aangepast laat me niet lachen, de meeste chinezen spreken even slecht nederlands als turken en marokkanen en ze gaan meestal ook alleen om met andere chinezen.

:roflol:
chinezen zijn echt alles netjes eervol vaak al hadrwerkend.
Maar aangepast nee echt niet

benchMarc zei:
Ik las het ook op geensT.nl. Eindelijk iemand die het eens openlijk bekend maakt. Het zijn ook altijd weer die turken en marokkanen. Wanneer hoor je gesodemieter over chinezen? Nooit, omdat die gasten zich kunnen gedragen en zich goed aanpassen aan de normen en waarden hier. Bij criminaliteit is het altijd: "het zal wel weer een marokkaan zijn". Tja... als je ergens gaat solliciteren met je zwarte jack en bondkraag (stereo typ marokkaan) dan is het logisch dat je het kunt schudden.

Daarom trek ik dan ook altijd me lacoste shirt aan en gooi me haar in een scheiding op een sollicitatie:rolleyes:

hahah die is sterk, spierrrjjjjjjtje!

Chinesen zijn inderdaad nog gesegregeerd, maar overlast veroorzaken ze niet. Bovendien kan je er als autochtoon een fatsoenlijke verstandhouding mee opbouwen.

Niet van die moeilijke woorden sander, we doen maar mavo met zn allen.

benchMarc zei:

daar vergis je je toch in hoor makker

check dit : http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=52431&highlight=wok+de+nasmaak ;)

Er zijn gerust wel nette allochtonen, die zich aangepast hebben aan onze maatschappij. Het zijn er alleen niet zoveel als dat zou moeten. Ik verwacht ook niet dat dat behoorlijk zal gaan veranderen. Tenminste, wanneer ik de huidige jeugd bekijk, ontsporen ze al op redelijk jonge leeftijd. Ik noem daarbij "Lollypop-parties" en groeiende criminaliteit onder jeugdigen als voorbeeld.
Kortom, als ik zie wie onze toekomst zijn, hou ik mijn hart vast. Ik vind dit overigens niet alleen een allochtone jongeren-probleem, maar meer een maatschappelijk probleem, waar het allochtone jongeren-probleem onderdeel van is.

Mentaliteit van niks, nog erger dan een 9 tot 5 mentaliteit. Kijk, zulke allochtoontjes, daar kan verdonk beter wat aan doen dan moeilijk te gaan doen over iemand die een VWO examen moet afleggen.

Ja man verdonk moet hun allemaal het land uit trappen, ben benieuwd wat je dan te klagen hebt.

Terug
Naar boven