Fitness Seller

Discriminatie-excuus eindelijk doorzien

Mighty zei:
Er zijn gerust wel nette allochtonen, die zich aangepast hebben aan onze maatschappij. Het zijn er alleen niet zoveel als dat zou moeten. Ik verwacht ook niet dat dat behoorlijk zal gaan veranderen. Tenminste, wanneer ik de huidige jeugd bekijk, ontsporen ze al op redelijk jonge leeftijd. Ik noem daarbij "Lollypop-parties" en groeiende criminaliteit onder jeugdigen als voorbeeld.
Kortom, als ik zie wie onze toekomst zijn, hou ik mijn hart vast. Ik vind dit overigens niet alleen een allochtone jongeren-probleem, maar meer een maatschappelijk probleem, waar het allochtone jongeren-probleem onderdeel van is.

Nou ik vind eerlijk gezegd dat ik zelf een goed voorbeeld ben van PRECIES het omgekeerde

3XL zei:
Ik denk dat het idd vaak een zaak van mentaliteit is.

Ik heb voor m'n werk zelf ook wel eens met stage aanvragen te maken en heb er dan dus regelmatig mee te maken.

Onlangs nog met iemand van Algerijnse afkomst. Kwam binnen met zo'n bont- capuchon en een sterk aangedikte zzzzzzzzzzzzz

Vertelde hem dat hij wel z'n kleding en z'n taalgebruik moest aanpassen omdat bij het soort werkzaamheden welke hij moest gaan doen "nette leding" en "normaal" Nederlands wenselijk waren.

Ging hij direct uit z'n stekker, dat hij niet van plan was zulk soort aanpassingen te doen, enz enz.

Ik heb hem dus afgewezen. Kreeg ik een paar dagen later te horen dat hij een klacht wegens discrimonatie had ingedient :(
Wat moet je nu met dit soort volk? Ik ken ook genoeg verhalen zoals deze. Ze denken dat ze zoveel meer zijn als een ander, werken doen ze niet, maar je moet wel altijd respect hebben. Zo zijn er trouwens ook autochtonen, imo moet je dit soort eigenlijk terug het leger insturen, jammer dat dat niet meer verplicht is, daar zouden ze wel leren zich te gedragen! :whip:

spiertje16 zei:
Nou ik vind eerlijk gezegd dat ik zelf een goed voorbeeld ben van PRECIES het omgekeerde
Gelukkig zijn er uitzonderingen op de regel. Het is uiteraard ook niet zo wart-wit als ik het afschilder. De media kan verhalen ook behoorlijk opblazen. Echter, ik merk persoonlijk wel, dat de ontspoorde jongeren steeds heftiger ontspoord zijn. Het moraal ligt bij velen een stuk lager dan jeugdigen van tien jaar terug, net als het normen- en waarden pakket, dat ze naleven.
Dat is overigens niet alleen bij allochtone jongeren zo.

Terug
Naar boven