MuscleMeat

Dit land is naar de klote..

Omdat ik niet weet, hoe groot di kans is (wat niemand weet), moet ik maar minder verzekering betalen???
Kraamhulp kun je eraf halen, dus dat is geen discussiepunt.
Kerel, als je niet wilt betalen, voor wat je niet gebruikt, ben in Nederland sowieso in het verkeerde land. Je betaalt hier bijna alles, terwijl je er geen gebruik van maakt. Van mij mogen ze ook van alles wel verlagen hoor, maar dat betekent dat ik mer zelf moet gaan regelen en dat is veeeeeeeeel duurder dan zoals het nu geregeld is.

Vandaar een peiljaar ;)
De gas en water premies worden toch ook al naar gebruik het jaar erop vastgesteld?
De ene periode verbruik je meer gas en water dan een andere periode.

Vandaar een peiljaar ;)
De gas en water premies worden toch ook al naar gebruik het jaar erop vastgesteld?
De ene periode verbruik je meer gas en water dan een andere periode.

Dus je betaalt bijvoorbeeld 5 jaar bijv. 50 euro/maand, omdat je zo weinig "afneemt" en dan als je een weekie in het ziekenhuis hebt gelegen, ga je ineens 700 euro/maand betalen, omdat je toch wel een behoorlijk dure klant bent geworden?

Ik zeg toch peiljaar per jaar wordt bekeken hoeveel je hebt verbruikt en dit bedrag zouden ze over meerdere jaren kunnen uitsmeren.
Als we een hele strenge winter hebben en je verbruikt veel meer gas dan wordt het jaar erop dit bedrag gesplits over 12 maanden en als dat nog niet voldoende is betaal je wat extra;)

misschien moet je in amerika gaan wonen ghostrider... nederland is nu eenmaal een sociaal land, als je het daar echt niet mee eens bent dan kun je ergens anders gaan wonen.

Amerika is ook niks voor mij ben ik bang.
Bush hé :D

Er zijn vele grotere problemen in dit land. Maar dit is ook weer een voorbeeld van een ziekelijke dwaling.

Als de energiebesparing meer geld oplevert dan de extra huur kost vind ik het een goede regeling, dan gaat iedereen er immers op vooruit.

@ Ghostrider: fijn dat je zo weinig gebruik maakt van de zorg, maar misschien verlies je morgen beide benen, dan kost je 'ons' een paar ton minimaal. Dat is het idee van die premie, risicospreiding. En het is trouwens de vraag wat duurder is, iemand die een paar keer voor niks naar de huisarts gaat of iemand die te lang wacht met gaan en dan al zo ver heen heen is dat ie veel meer kost dan nodig is. Bovendien kost het waarschijnlijk meer om hypochonders op te sporen dan dat het oplevert.

Als de energiebesparing meer geld oplevert dan de extra huur kost vind ik het een goede regeling, dan gaat iedereen er immers op vooruit.

@ Ghostrider: fijn dat je zo weinig gebruik maakt van de zorg, maar misschien verlies je morgen beide benen, dan kost je 'ons' een paar ton minimaal. Dat is het idee van die premie, risicospreiding. En het is trouwens de vraag wat duurder is, iemand die een paar keer voor niks naar de huisarts gaat of iemand die te lang wacht met gaan en dan al zo ver heen heen is dat ie veel meer kost dan nodig is. Bovendien kost het waarschijnlijk meer om hypochonders op te sporen dan dat het oplevert.

Dat zal wel meevallen sta altijd met beide benen op de grond:D

Idd Zelda. Erg kortzichtige post Ghostje, je hebt blijkbaar erg weinig met de zorg te maken (prive en met werk) anders zou je wel anders lullen. En de definitie niets vinden wel klagen = hypochonder slaat al helemaal nergens op. :rolleyes:

Terug
Naar boven