XXL Nutrition

Dode gevallen bij Winterspelen

Binnu

Advanced Bodybuilder
Waardering
172
WHISTER - De Georgische rodelaar Nodar Koemaritasjvili is vrijdag tijdens de training in Whistler verongelukt. Het 21-jarige talent vloog tijdens zijn tweede run met een snelheid van ongeveer 140 kilometer uit de baan.

Hij kreeg ter plekke eerste hulp van de medische staf van het olympische complex maar dat mocht niet meer baten.
IOC-vicevoorzitter Thomas Bach bevestigde het overlijden van de jonge Georgiër. ''Het is een tragedie voor zijn familie en het team'', zei Bach. ''Dit legt een schaduw over de openingsceremonie.''

Koemaritasjvili maakte voor de laatste bocht een stuurfout en viel van de slee. Hij werd uit het ijskanaal gekatapulteerd en knalde tegen een metalen paal van de dakconstructie.
De reddingsdienst begon onmiddellijk met reanimeren. Dat was vergeefs. Hij is het eerste dodelijke slachtoffer in de geschiedenis van de Winterspelen.
Gevaarlijke baan

De Georgiër was niet de enige atleet die de slee niet in bedwang kon houden. Ook de Italiaanse favoriet Armin Zöggeler, de olympisch kampioen van 2002 en 2006, kwam in de problemen op de olympisch baan, die als gevaarlijk te boek staat.
Woensdag tijdens de training van de vrouwen deden zich ook verscheidene incidenten voor. De Roemeense Violeta Stramaturaru belandde in het ziekenhuis.

http://www.dumpert.nl/mediabase/829051/d0045fb7/rodelcrash.html

Echt brutaal hoe snel dat gaat. Een soortgelijke glijbaan in het zwembad is al snel, maar 150km per uur. RIP

Ai ai, wát een crash zeg. Bizar ongeluk.

wow, dat is wel een flinke klap.
RIP

R.i.p.

Dit is erg :eek: ik vond het altijd al een ubergevaarlijke sport.

Potverdomme, die gast wordt echt genadeloos hard tegen die paal geslingerd :o

ik heb weleens gehad met rodelen dat ik achterom zat te kijken, toen dook de baan opeens naar beneden en lag ik van mn karretje af; ben toen gaan rennen en heb door een bocht af te snijden dat ding weer ingehaald en ben er weer vrolijk op gaan zitten :D
wel wat brandwonden toen van de baan :( Maar gelukkig ging dat niet met 140km per uur :eek:

Laatst bewerkt:
Net een lappenpop, nog een wonder dat hij nog even in leven is gebleven.

Is het verkeerd als ik hierom moet lachen?

Niet leuk voor hem en zijn familie, maar het is nu tenminste echt spannend om naar te kijken.

Jezus wat een smak, zou het niet handig zijn om zulke banen een soort van net te geven? Zodat wanneer je eruit vliegt je toch binnen de baan blijft, en niet zoals nu tegen een paal aan vliegt.

Levensgevaarlijke sport man. Eén stuurfoutje en je bent je leven kwijt.

schandalig dat deze sport legaal is.

Terug
Naar boven