AndroidHealthClinic

Dode in Nijmegen...

Louis Seveke, een linkse activist.

Zal er niks mee te maken hebben waarschijnlijk, maar de laatste week werden constant activisten opgepakt omdat ze een provocerende poster plaatsten aangaande het uitzettingsbeleid van Verdonk. Vrijheid van meningsuiting bestaat dus ook niet meer in Nederland. Was gisteren nog een reportage over in 2vandaag. Het is een vrij confrontrerende poster, maar om daar nou mensen voor op te pakken gaat mij veel te ver.

• Topic Starter Topic Starter
Vraag me af of het om die poster gaat. Seveke heeft zich vaak bemoeid in het verleden met de BVD (AIVD).

Seveke werd in de Van Welderenstraat in het centrum met twee schoten om het leven gebracht. Over de toedracht van de schietpartij is nog niets bekend.
Hij liep rond half tien door de straat toen plotseling een schutter tevoorschijn kwam. Het is niet duidelijk of het om moord met voorbedachte rade gaat. Een woordvoerster van de politie wilde of kon daar nog niets over zeggen. Technisch onderzoek moet nog meer duidelijkheid geven over de toedracht van de schietpartij. Voor zover bekend is er nog niemand aangehouden. De politie doet woensdag buurtonderzoek.
Het 41-jarige slachtoffer was een linkse activist die al geruime tijd bekendheid genoot in Nijmegen als strijder tegen onrecht dat met name door de politie zou zijn aangedaan. Hij richtte de werkgroep Steunpunt Informatiedienst Politie Nijmegen (SIP Nijmegen) op. Deze werkgroep heeft met succes talloze processen gevoerd tegen het onnodig bijhouden van dossiers van politiek actieve mensen door wat toen nog de Binnenlandse Veiligheids Dienst (BVD) heette. Onder meer door inspanningen van SIP Nijmegen hebben in de jaren negentig veel mensen inzage gekregen in gegevens die de BVD over hen had bijgehouden en die hen parten speelden bij sollicitaties.
Seveke leidde ook de Werkgroep Klachten Politieoptreden (WKP). Deze werkgroep bestreed de wettelijk onjuiste behandeling van arrestanten. De werkgroep kwam onlangs nog in het landelijke nieuws door een klacht over het tijdens protestacties aanhouden van mensen die geen identiteitsbewijs bij zich hadden.
Het slachtoffer onderhield veel contacten met andere activisten in Nijmegen. Hij kwam geregeld in woonwerkpand De Grote Broek. De politie viel de afgelopen dagen meerdere keren bij dit gebouw en andere actiepanden in Nijmegen binnen wegens het tonen van posters tegen het beleid van minister Verdonk (Integratie). Vrienden van het slachtoffer hebben geschokt gereageerd op de gebeurtenis. Zij zijn volgens zegslieden kort na de schietpartij bijeen gekomen op drie verschillende plaatsen in Nijmegen waar de man vaak kwam, onder andere bij Seveke's woning in de Nijmeegse wijk Bottendaal.

Als hij om zijn denkbeelden is vermoord is het in ieder geval weer een triest dieptepunt in Nederland.

• Topic Starter Topic Starter
Hij verklaarde laatst in de NRC handelsblad dat hij bewijs had dat de AIVD granaten zou hebben geleverd aan de Hofstadgroep.

Ik ruik iets vies....

Verplaatst omdat het toch wel om een serieuze zaak gaat, laten we hopen dat hier geen patroon in komt zoals bij de laatste afrekeningen in het criminele circuit. Er zit in ieder geval een vreemd luchtje aan, liquidatie lijkt redelijk goed opgezet.

Dit is voer voor complottheorieën.
Het is in ieder geval een ongewone moord.

Waarom ongewoon...nu er iemand van de linker kant wordt afgemaakt?

Extreem links of extreem rechts. Ik vind het allebei niks, maar om zo'n man te vermoorden, gaat me te ver. Ik weet niet of er een complottheorie achter te zoeken is. Het kan natuurlijk best zo zijn, dat er velen zich aan zijn acties stoorden en er 1 net zo gek was als Volkert v.d. G.. Kan ook misschien wel eentje van zijn eigen groep zijn, die hem eruit wilde werken. Er lopen bij zulke groepen ook genoeg gekken.
Maja, ik kan wel van alles gaan verzinnen, ik weet er natuurlijk niets van, dus blijft het gissen.

Pcies, ik ga ook niet lopen gissen, maar ik zal em niet missen net zoals er mensen zijn die Theo en Pim niet konden luchten. Door heel die toestanden in Nederland en zoals het land bestuurt is de afgelopen 30 jaar gaat mn nekhaar overeind staan zodra ik ook maar links ruik!!

en nijmegen is :thumbd: Links

Idd meest linkse sta din NL. Geheel linkse coalitie!
Mensen krijgen daar hopelijk ooit genoeg van!
Maar dit gaat natuurlijk nergens over!

EricR zei:
Louis Seveke, een linkse activist.

Zal er niks mee te maken hebben waarschijnlijk, maar de laatste week werden constant activisten opgepakt omdat ze een provocerende poster plaatsten aangaande het uitzettingsbeleid van Verdonk. Vrijheid van meningsuiting bestaat dus ook niet meer in Nederland. Was gisteren nog een reportage over in 2vandaag. Het is een vrij confrontrerende poster, maar om daar nou mensen voor op te pakken gaat mij veel te ver.

Ga toch weg. Als ik Femke Halsema een moslimneukster noem en dit op posters verspreid dan wordt ik wel opgepakt.

In Nederland wordt met 2 maten gemeten, waarbij Links geen Rechtse uitspraken duld en deze dan ook de kop in drukt.

Ik vind dat als je als Links de bal kaatst, niet moet gaan huilen als je deze terug kan verwachten...

Jordees zei:
Ga toch weg. Als ik Femke Halsema een moslimneukster noem en dit op posters verspreid dan wordt ik wel opgepakt.

In Nederland wordt met 2 maten gemeten, waarbij Links geen Rechtse uitspraken duld en deze dan ook de kop in drukt.

Ik vind dat als je als Links de bal kaatst, niet moet gaan huilen als je deze terug kan verwachten...

Oftewel moord is gerechtvaardigd? De associaties die de poster over Verdonk brengt zijn inderdaad vrij hard, maar nergens worden in die poster haatuitingen gedaan of beledigingen geuit. Crap dat rechtse uitingen de kop in worden gedrukt, daar is nog nooit iemand voor opgepakt. Ja extreemrechtse uitingen, maar dat zijn figuren die Nazistische denkbeelden hebben en dat ook zo uiten. Nu werden activisten opgepakt omdat ze een poster wilden laten op TV.

Hopelijk heeft dit verder weinig te maken met de moord op Seveke, het is geen wedstrijd welke kant het meeste mensen omlegt.

Hoorde vanochtend op de radio dat het ook niet echt een lekkertje was. Had 1,5 jaar gezeten voor 2 overvallen.
Misschien dat het gewoon een afrekening is geweest?

Dat zou zeker kunnen in dat geval, kom dat alleen nergens tegen tot nu toe.

Bij 538 hadden ze het daar vanochtend over.

Ehm... Links heeft, met de PVDA voorop, alles wat ook maar een beetje rechts klonk jaren lang de mond gesnoerd. Pas toen de emmer overliep (met Fortuyn als katalysator) merkte links dat een groot deel van het volk niet langer meer te bedriegen was en de mond niet meer gesnoerd kon worden.

Kon heel die vent niet, en linkse activisten heb je geen reet aan. Kijk maar naar Volkert.

Terug
Naar boven