Fandango006
Novice
- Waardering
- 0
Twee maanden geleden ben ik eindelijk begonnen om wat aan mijn lichaam te doen. Ik woog toen 123kg (176cm) en nu 113kg. Dit verlies heb ik gehaald door minder te eten en gezonder, en niet meer dan 1500 cal per dag inname. Daarnaast ben ik ook fanatiek aan de cardio gegaan. In het begin 60min en in de tweede maand 75min. Cardio oefening was alleen lopen op interval - met heuvel op heuvel af en tussentijds 1-2min hardlopen tussen de heuvels.
Helaas verloor ik geen grammetje gewicht meer naar 5-6 weken sporten (ik ga minimaal 3xpw). Via googlen kwam ik erachter dat Krachttraining nog veel belangrijker was dan alleen cardio om gewicht te verliezen.
Met mijn sportinstructeur hebben we een Full Body schema gemaakt die er als volgt uitziet:
3 x pw trainen, om de dag
- 2 oefeningen borst 4x15
- 2 oefeningen benen 4x15
- 1 oefening rug 4x15
- 1 oefening schouders 4x15
- 1 oefening biceps 3x15
- 1 oefening triceps 3x15
- 1 oefening buik 4x15
- 45min cardio, lopen
Als ik de oefeningen doe dan pak ik het max aan gewicht wat ik kan doen. Ga van laag naar hoog.
Maar iemand op de sportschool zei dat ik voor gewichtsverlies (vetverbranding) beter een lager gewicht kan pakken en meer reps moet doen.
Wat denken jullie?
Helaas verloor ik geen grammetje gewicht meer naar 5-6 weken sporten (ik ga minimaal 3xpw). Via googlen kwam ik erachter dat Krachttraining nog veel belangrijker was dan alleen cardio om gewicht te verliezen.
Met mijn sportinstructeur hebben we een Full Body schema gemaakt die er als volgt uitziet:
3 x pw trainen, om de dag
- 2 oefeningen borst 4x15
- 2 oefeningen benen 4x15
- 1 oefening rug 4x15
- 1 oefening schouders 4x15
- 1 oefening biceps 3x15
- 1 oefening triceps 3x15
- 1 oefening buik 4x15
- 45min cardio, lopen
Als ik de oefeningen doe dan pak ik het max aan gewicht wat ik kan doen. Ga van laag naar hoog.
Maar iemand op de sportschool zei dat ik voor gewichtsverlies (vetverbranding) beter een lager gewicht kan pakken en meer reps moet doen.
Wat denken jullie?