Ik vind Donner niet echt een goede politicus, dus ben niet rouwig om zijn vertrek. Misschien worden een aantal zaken nu beter geregeld bij Justitie, maar dat zal eigenlijk wel niet. Ik hoop iig, dat ze de laatste plannen voor het gevangeniswezen niet doorvoeren.
Overigens vind ik het lekker simpel om die schipholbrand telkens weer aan te halen. Dat doet de media iig weer goed, want daar kunnen ze punten mee scoren. Ik ben er niet bij geweest, dus kan ik er niet goed over oordelen. Er zijn zeker fouten gemaakt, maar dat gebeurt overal waar gewerkt wordt door mensen. Misschien waren er minder fouten gemaakt, als er meer justitie-personeel aanwezig was geweest, maar dat is alleen maar gissen. Ik weet iig wel, dat beveiligingspersoneel, die werkzaam zijn in een bajes over het algemeen wel goed opgeleid zijn.
Ik kan er iig niet zo goed tegen, al dat zielige gedoe, terwijl de brand is aangestoken door de gedetineerden zelf. Wat mij betreft, hebben de personeelsleden die dag hun best gedaan, maar is het niet helemaal gelukt om iedereen veilig te stellen. Een opgave, die ten alle tijden met brand moeilijk is.
Dat het asielzoekers betrof is natuurlijk een mooie gelegenheid voor de media om uit te halen naar de overheid, omdat asielzoekers nu eenmaal goed verkopen. Ze zijn allemaal zo zielig he.