Fitness Seller

doorbulken tijdens de zomer

batjoens

Novice
Waardering
0
hallo allemaal ik zit met een vervelende vraag..
ik ben beginnen bodybuilden zo rond de paasvakantie vorig jaar
maar ben pas op mijn voeding beginnen letten zo een 5 maand geleden...
ik woog 55kg bij 1m72 ,nu weeg ik inmiddels 64kg maar ik zou graag willen doorbulken deze zomer maar ik zit met een vervelend iets.. het buikje..
mijn vraag is nu of je kan doorbulken in de zomer zonder echt een buikje te krijgen.. zoja, hoe doeje het?

Ja, gewoon een zeer lichte bulk. Dan zal je vetpercentage niet of nauwelijks toenemen.

Als jij een onderhoudsbehoefte hebt van 3000 kcal per dag ga je bijvoorbeeld op 3200 per dag zitten. 200 kcal+ is een lichte bulk.

en probeer ook clean te bulken;) dat zal ook helpen dat het vet % niet te hoog oploopt:D

zou ik er dan best ook wat bij lopen? of is dat geen goed idee?

Cardio is niet handig, want dat verhoogt je energieverbruik waardoor er inderdaad minder energie overblijft voor vetopbouw, maar ook voor spieropbouw. Helemaal als je maar een kcal overschot van 200 per dag hebt, en daarnaast nog cardio gaat doen. Denk dat je dan alsnog aan het cutten bent, aangezien 200+kcal met cardio verbranden zo gebeurd is.

• Topic Starter Topic Starter
Cardio is niet handig, want dat verhoogt je energieverbruik waardoor er inderdaad minder energie overblijft voor vetopbouw, maar ook voor spieropbouw. Helemaal als je maar een kcal overschot van 200 per dag hebt, en daarnaast nog cardio gaat doen. Denk dat je dan alsnog aan het cutten bent, aangezien 200+kcal met cardio verbranden zo gebeurd is.

en als ik me nu gewoon aan men dagelijks voedingsschema hou ( meer dan 200 kcal boven men 3000 ) en daarby loop ? goed of slecht idee?

en als ik me nu gewoon aan men dagelijks voedingsschema hou ( meer dan 200 kcal boven men 3000 ) en daarby loop ? goed of slecht idee?

Ligt eraan wat je dagelijkse overschot is en hoeveel je wil gaan lopen. Je kan dan ook gewoon minder eten en niet lopen. Scheelt tijd.

Stel je behoefte is 3000kcal (+200 om te bulken)
Je gaat 200kcal verbruiken met lopen en je eet 3200kcal is dus 3000kcal dus er gebeurt niets.
Je gaat 200kcal verbruiken en eet 3200. Overschot is dan nog steeds 200kcal dus je zult langzaam groeien.
Je gaat niet lopen en eet 3200 kcal. Overschot is 200kcal dus je zult langzaam groeien
Hoop dat je er wat aan hebt;)

Als je een beetje cardio wilt doen, kun je dat dan beter op een rustdag doen. Op je trainingsdagen moet je (IMO) sowieso boven je onderhoud uit komen.

In mijn bulk deed ik op zondagochtend en woensdag middag altijd een stukje fietsen (20/25 minuten). Mijn vet bleef gelijk en mijn spiermassa nam toe. Je moet een beetje zoeken naar je eigen sweetspot. In een bulk over tijd, zul je altijd wel een beetje vet aanzetten, maar je kunt het wel beperken tot een minimum.

• Topic Starter Topic Starter
oké bedankt allemaal voor de nuttig tips!

Terug
Naar boven