MuscleMeat

Drie jaar cel voor stiekem fotograferen met mobieltje

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
WELLINGTON - Voyeurs die met hun mobieltjes foto's maken van mensen in intieme situaties kunnen in Nieuw-Zeeland rekenen op drie jaar celstraf. Het parlement in Nieuw-Zeeland heeft dinsdag een wet aangenomen die het stiekem fotograferen van naakte of gedeeltelijk ontblote mensen verbiedt.

"Filmen onder de kleding van mensen of het schenden van hun privacy door stiekem opnames te maken in toiletten, kleedhokjes of in hun huizen is onaanvaardbaar", aldus minister van Justitie Phil Goff. "Het is een moderne vorm van gluren, dat wordt verergerd door nieuwe technologieën als mobiele telefooncamera's waarmee het makkelijk is opnames te maken en computers om die te verspreiden."

Nu.nl

Met name in Japan is het een rage om in de bus onder rokken te fotograferen en om hele weekbladen te fotgraferen en ze thuis te lezen.

Ik heb een keer onder man mountains rokje gefotografeert... :o

heb ik net zo'n mobiel gekocht en m'n vlucht naar Nieuw-Zeeland geboekt..krijg je dit.

Ik heb ook altijd pech...ze moeten altijd mij hebben :(

:D

gedoe altijd, branders in de winkel maar mag slechts beperkt, downloadprogramma's maar t mag alleen legaal, drugsverkoop legaal maar niet al te veel graag. wat willen ze nou???

3 jaar ???? ze zijn ****ing gek in hun kop !!! :mad:

mens onterend !!! :mad:

het moet niet gekker worden, welke straf verdien je dan als je iemand een klap verkoopt om maar een vb te geven?

3 jaar is zeker wel zwaar. Als het om kinderen fotograferen/filmen ging dan vind ik 3 jaar lang niet genoeg, maar in andere situaties (lekkere chicks) is 't wel vrij zwaar.

LvH zei:
3 jaar is zeker wel zwaar. Als het om kinderen fotograferen/filmen ging dan vind ik 3 jaar lang niet genoeg, maar in andere situaties (lekkere chicks) is 't wel vrij zwaar.
waar slaat dat op???
als jou dochter van 16 door een gozer van 16 half naakt op de foto wordt gezet en je komt dat te weten, zou je er dan nog zo over denken?

Sport2000 zei:
waar slaat dat op???
als jou dochter van 16 door een gozer van 16 half naakt op de foto wordt gezet en je komt dat te weten, zou je er dan nog zo over denken?

Kinderen doen domme dingen, zou je een jochie van 16 drie jaar gunnen ?
Een pak slag is wel op zijn plaats.

En als je intieme fotos van jezelf maakt?

dat moet je dus juist door een ander laten doen, en dan schadevergoeding eisen:D

De wereld op zen kop.

Terroristen die mogen onmiddelijk vrijuit gaan...

Maar voor een stomme foto met een gsm waarbij je geen vlieg kwaad doet mag je 3 jaar brommen? :scratch:

En waarschijnlijk gaat deze wet in de praktijk alleen op voor vrouwen... :cool:

wat een goed idee zeg. Zaterdag bij de zonnenbank even het telefoontje onder de wand schuiven :D

Sport2000 zei:
drugsverkoop legaal maar niet al te veel graag.

Het wordt gedoogd, maar dat is in zekere zin toch legaal.

Maar daarom post ik dit niet. Het is een beetje offtopic. Maar hoe zou dit zitten
met belasting ? Hier heb je bijvoorbeeld 3 legale shops. Er mag verkocht worden, en net zoals je zegt, niet te veel.

Als men weet dat er wiet verkocht wordt. En men weet dat men er veel voor moet betalen, zou men dan ook veel belasting vragen ? (of gaat dit niet omdat dit gedoogd wordt en dus niet echt legaal is ?)

Terug
Naar boven