XXL Nutrition

Dringende vraag i.v.m. Rice & Protein van Bodylab!!!???

Arda

Novice
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
60kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

ik heb Rice & Protein besteld van Bodylab maar ik lees op de verpakking, ook op de website trouwens, dat er 3,1mg koper aanwezig is per 100gr!!!!!

Klopt dat wel???????????????

Want een normaal mens heeft al voldoende met 1,5 - 3,5 mg koper per dag! :S

En teveel aan koper is ook slecht voor de lever toch??.??.?? Of niet?

Stel als ik dagelijks 3 shakes van telkens 75gr zou drinken met water heb ik meteen al 7mg koper binnen!!!:eek:

http://www.bodylab.nl/Bodylab.nl/Rice-&-Protein-2500-gram-786

Wie helpt me even? Of zijn die waarden verkeerd?

Ook lees ik het volgende:

Volgens de Gezondheidraad is de maximale veilige dosis voor volwassenen 5 milligram koper/dag. Dit komt overeen met 550 gram gekookte zilvervliesrijst. Bij de veilige dosis gaat het om een gemiddelde waarde, waarbij een ruime marge is genomen. Dit betekent dat éénmalige of kortdurende overschrijding van de maximaal veilige dosis geen direct gevaar oplevert.

Een teveel aan koper wordt meestal veroorzaakt door verontreiniging van voedingsmiddelen en/of dranken. Symptomen die hierbij ontstaan zijn een overmaat aan speeksel, pijn in de buik, misselijkheid, braken en diarree.
http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/koper/

Pffffff:(

Laatst bewerkt:
You'r gonna die bro.. rip

stel de vraag in hun forum ? :D

misschien niet 225gram van dat spul per dag naar binnen scheppen.. :rolleyes:

lees eens...

je hebt het over 3.1 MG per 100gr van dat spul
en vervolgens heb je t over dat je 7gr koper binnen gaat krijgen..
je gaat 1 emmer per dag eten?

• Topic Starter Topic Starter
Niemand?????????

Als sporter heb je sowieso meer mineralen nodig dan een standaard/niet sportend persoon. Je moet gewoon niet idioot veel R&P shakes op een dag gaan nemen. Is ook niet nodig. Goed dat je kritisch naar het product kijkt ( in het vervolg beter voor bestellen controleren ;) ). Hou het lekker bij 1 shake per dag en probeer de rest uit je voeding te halen :)

Hallo,

ik heb Rice & Protein besteld van Bodylab maar ik lees op de verpakking, ook op de website trouwens, dat er 3,1mg koper aanwezig is per 100gr!!!!!

Klopt dat wel???????????????

Want een normaal mens heeft al voldoende met 1,5 - 3,5 mg koper per dag! :S

En teveel aan koper is ook slecht voor de lever toch??.??.?? Of niet?

Stel als ik dagelijks 3 shakes van telkens 75gr zou drinken met water heb ik meteen al 7mg koper binnen!!!:eek:

http://www.bodylab.nl/Bodylab.nl/Rice-&-Protein-2500-gram-786

Wie helpt me even? Of zijn die waarden verkeerd?

Ook lees ik het volgende:

Volgens de Gezondheidraad is de maximale veilige dosis voor volwassenen 5 milligram koper/dag. Dit komt overeen met 550 gram gekookte zilvervliesrijst. Bij de veilige dosis gaat het om een gemiddelde waarde, waarbij een ruime marge is genomen. Dit betekent dat éénmalige of kortdurende overschrijding van de maximaal veilige dosis geen direct gevaar oplevert.

Een teveel aan koper wordt meestal veroorzaakt door verontreiniging van voedingsmiddelen en/of dranken. Symptomen die hierbij ontstaan zijn een overmaat aan speeksel, pijn in de buik, misselijkheid, braken en diarree.
http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/koper/

Pffffff:(

Beste Arda,

Dank je wel voor je vraag.
De vermelding op het label klopt niet. De vermelde hoeveelheid is weergegeven in mg en had mcg moeten zijn.

Je kunt dus met een gerust hart het product blijven gebruiken.
We gaan alles aanpassen en willen je bij deze bedanken voor je oplettendheid.

Team Bodylab

Ows! En ik maar denken dat jullie achter al die koperdiefstallen door heel Nederland aanzaten om door de R&P te mixen :P

Toch leuk dat dit opgelost is!

• Topic Starter Topic Starter
Beste Arda,

Dank je wel voor je vraag.
De vermelding op het label klopt niet. De vermelde hoeveelheid is weergegeven in mg en had mcg moeten zijn.

Je kunt dus met een gerust hart het product blijven gebruiken.
We gaan alles aanpassen en willen je bij deze bedanken voor je oplettendheid.

Team Bodylab

Krijg ik iets in de plaats?:D Een paar monstertjes zou wel leuk zijn:)

Man je weet niet hoeveel stress ik heb gehad in die afgelopen 24uur hahaha

Krijg ik iets in de plaats?:D Een paar monstertjes zou wel leuk zijn:)

Man je weet niet hoeveel stress ik heb gehad in die afgelopen 24uur hahaha

Als het aan mij lag stuurde ik je 2 potten whey perfection op met smaak naar keus:p

Hier staat idd wel iets tegenover, eerlijk is eerlijk!

Terug
Naar boven