Fitness Seller

Dubieus advies

HMT

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Wellicht heb je weleens twijfelachtig advies ontvangen, of opgevangen tussen anderen?

Mijn voorbeeld van vandaag definieert dubieus, in ieder geval voor mij... Een ogenschijnlijk respectabele man, zo deed hij zich tenminste voorkomen (7 jaar lang een Nederlandse zwemploeg begeleid, en daarvoor nog de nodige jaren in Australië/Nieuw Zeeland doorgebracht), adviseerde iemand om spiergroei te stimuleren middels een principe waar ik nog nooit van heb gehoord, hij gaf het volgende voorbeeld:

"Als je gevoelsmatig geen progressie meer boekt en blijft hangen op hetzelfde lichaamsgewicht, doe dan het volgende... Laad, aangaande bankdrukken, een barbell aan een zijde vol met het reguliere gewicht en aan de andere zijde de helft en doe dan je setjes, ik garandeer je dat je van het bankje afdondert... Mocht het je wel lukken garandeer ik dat je de volgende dag krom loopt van de spierpijn!"

Ik heb dit met verbazing aangehoord, dit nog even goed op mij laten inwerken en daarna nog eens een aantal keren in mijn hoofd af laten spelen om mezelf ervan te overtuigen dat ik dit daadwerkelijk goed had verstaan... Zit hier een kern van waarheid in en ben ik gewoon zo'n groen blad dat ik ogenschijnlijk onorthodoxe methodes af doe als zijnde onzin of heb ik hier te maken gehad met een goed voorbeeld van onvervalst slecht advies?

Hij zal inderdaad krom van de spierpijn lopen ja.. Vind het inderdaad ook een apart geval, als het echt om spiergroei stimulatie gaat dan zijn er natuurlijk een stuk veiligere manieren. Misschien was het tegen een zwemmer? om zo zijn coordinatie te verbeteren? idk ik zeg ook maar wat, ik denk dat die coach een grapje maakte.

• Topic Starter Topic Starter
De ernst was van zijn gezicht af te lezen, hij was er stellig van overtuigd dat hij goed advies uitbracht... En de persoon in kwestie die hij adviseerde was een kurende bodybuilder, die (hoogstwaarschijnlijk) ongevraagd het advies door zijn strot geduwd kreeg! Bedenkelijk kijken was dan ook het enige dat ik op dat moment kon doen :P

Terug
Naar boven