Fitness Seller

Dumbbell Lateral Raise

Anoniem_1990_1

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
1
kan een peesje zijn dat verschiet of zo, al eens geprobeerd je armen iets schuin naar voren te houden ipv in een lijn met je lichaam? Zo draait de femur iets natuurlijk in het schoudergewricht. (ahw in lijn met je schouderblad)

• Topic Starter Topic Starter
belast je dan nog de bovenkant-schouder?

vermindert het wel ja, maar niet volledig:(

hehe, als het aleen al ging om of gezonde schouders, of een beetje minder de 'bovenkant schouder' (ik neem aan de je buitenkant bedoeld) belasten, dan wist ik het wel.

Agree met builderB.

Ik doe ze ook iets meer naar voren omdat dat veel natuurlijker aanvoelt. (Ik maak er netuurlijk geen halve front raises van, maar gewoon iets naar voren). Middelste achouderkop wordt nog steeds prima aangesproken zo.

Gezondheid van de schouder is belangrijk!

Ik heb exact hetzelfde, alsof 'r iets, pees ofzo, telkens over een van m'n schoudergewrichten heen schiet. Doet geen pijn maar ik vraag me altijd af of het gezond is.

Idd wat BuilderB al zegt een natuurlijk houding prefereren.
Dus licht naar voren wijzen. Is de meest natuurlijke positie.

Haal je 'm soms te hoog door, dan kan je dat probleem ook wel eens krijgen?

ff 20 reps dumbbell press doen...staat de borst weer wat strakker en is het geknik in je schouder vaak ook weg....works 4 me:rolleyes:

idd wat builderb zegt...ik denk alleen niet dat t femur in het schouderblad draait:p

Een goede voorbereiding voor je schouders is ze wat op te warmen met de "Leonardo beweging". In andere woorden: Recht op staan met gestrekte armen, een soort van staande kruis. En dan je armen vooruit of achteruit laten draaien waarbij je de draai circel steeds wat groter maakt.

Uitvoering

Wat is het beste, de lateral raise met gestrekte armen (en lichtere gewichten dan) of met gebogen armen (waardoor je meer geicht kan nemen) uitvoeren en waarom eigenlijk?? Of maakt het niet echt uit?

• Topic Starter Topic Starter
Wtf! ???

1e post, in een topic van een half jaar geleden!

Je moet ergens beginnen hé... Ik vroeg het me gewoon af, ma als je je wat te goed vindt om te reageren, doe het dan niet hé. Sorry voor JOUW forum hier te bevuilen hoor. :sukkeltje:

Wat is het beste, de lateral raise met gestrekte armen (en lichtere gewichten dan) of met gebogen armen (waardoor je meer geicht kan nemen) uitvoeren en waarom eigenlijk?? Of maakt het niet echt uit?
om nog even op je vraag te antwoorden, als je met gestrekte armen doet is het lastiger (hefboom principe). dus minder gewicht met gestrekt komt beetje op hetzelfde neer als meer gewicht met gebogen. zou toch voor (bijna) volledig gestrekt gaan.

Heb ik iets fouts gezegd of zo eigenlijk...?? Laat maar hoor, jongens

Ik heb ook een tijd last gehad van mn schouder.. kon bijna nix ermee doen..

na een paar maanden rusten was het over.. nu kan ik er weer alles mee doen

Terug
Naar boven