Fitness Seller

DVD branden in nero: 2.70 GB past niet op dvd van 4.7 GB ???

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ik heb dus 18 filmpjes mpeg L-3 files van in totaal 2.7 GB en die wil ik branden in Nero 6 'DvD Video (VR) maken' op een DVD van 4.7 GB, maar wanneer ik de videobestanden toevoeg komt er op dat de files er toch niet opkunnen, ze veranderen plots in 15GB???

Dan vraagt ie om het te verkleinen (minder kwaliteit) en kan het er nog steeds niet op. Iemand die weet waarom het zo groot wordt terwijl het op pc kleiner is en hoe ik het er toch op krijg zonder de bestanden over 2 dvd's te verspreiden?

Big_T:

Nero zet het videoformaat om in een voor DvD geschikte videokwaliteit en formaat. (Hij maakt er VOB-files van)
Je kunt met een progamma alla pinnacle studio dit omzet proces ook zelf doen .. zo hou je beter visie op de grootte van de files en kun je aan Nero hapklare brokken aanbieden. een ander programmma waarmee je dit kunt is Adobe Premiere...

Omdat je bestanden omgezet moeten worden naar VOB-files. Andere compressie. Er zijn wel tools om de bitrate redelijk ver terug te schroeven, maar dan boet je erg veel in aan kwaliteit.

koop je een el cheapo standalone divxspeler

Hier is winavi daar selecteer je alle bestanden(mpeg L-3) dan zet hij ze om naar video_ts en dan kun je alles in 1 keer op dvd branden

Er bestaan ook DVD's waar 20 GB op kan.

Door de compressie worden de bestanden opeens veel groter. Als je een snelle oplossing wilt hebben raad ik WinAvi Video Converter aan.

Maak gewoon een VCD of een SVCD, doe ik ook altijd.

Selecteer anders DVD in Nero. Ik heb het ook vaak dat Nero zichzelf op CD zet en zodoende past er geen 2.7 GB op je disc.

Terug
Naar boven