Fitness Seller

Ecto gooien

Dit deed reus laatst ook in: "ik wed dat ik het kan"

Ik wed, dat REUS dit kan!

5.40 meter !

whahahahaahha :laugh:

hahah ziet er leuk uit !! kwil ze wel eens zien vetz*k gooien :p

prachtig! Dit zouden ze met Adje van Paul de Leeuw moeten doen :roflol:

Keihard genaaid dit, brutal vernedering.

Leuk om dit eens met ellahdushi te doen.

Idd een leuke toevoeging bij SM/HG :D

best leuke discipline!

deden wij vroeger ook altijd met de kleinere kleuters :D

Als je dit goed wil doen, gooi je de ecto over een hoek van 45 graden.

Hier het wiskundig bewijs:

Je schiet een ecto af met snelheid v onder een hoek van p. Er zijn dan twee bewegingsvergelijkingen op te stellen. Als eerste heb je de horizontale snelheid die constant blijft:
x(t) = v cos(p) t

en verder nog de verticale beweging, die gelijk is aan een valbeweging.

y(t) = v sin(p) t - g t2 / 2

De ecto valt op de grond als y(t) = 0. Dit is het geval op t = 0 (logisch) en t = 2 v sin(p) / g

Vul dit in de horizontale beweging in:

x(t) = 2 v2 cos(p) sin(p) / g = v2 sin(2p) / g

Deze wil je maximaliseren. Dat kan door de afgeleide te nemen en deze op nul te stellen, maar het is eenvoudig te zien dat als sin(2p) = 1 de functie x(t) maximaal is. Aangezien de sinus op pi.gif / 2 gelijk is aan, moet p gelijk zijn aan pi.gif / 4, wat overeenkomt met 45 graden.

Als je dit goed wil doen en dus het verst mogelijk wil gooien, gooi je de ecto onder een hoek van 45 graden.

Hier het wiskundig bewijs:

Je schiet een ecto af met snelheid v onder een hoek van p. Er zijn dan twee bewegingsvergelijkingen op te stellen. Als eerste heb je de horizontale snelheid die constant blijft:
x(t) = v cos(p) t

en verder nog de verticale beweging, die gelijk is aan een valbeweging.

y(t) = v sin(p) t - g t2 / 2

De ecto valt op de grond als y(t) = 0. Dit is het geval op t = 0 (logisch) en t = 2 v sin(p) / g

Vul dit in de horizontale beweging in:

x(t) = 2 v2 cos(p) sin(p) / g = v2 sin(2p) / g

Deze wil je maximaliseren. Dat kan door de afgeleide te nemen en deze op nul te stellen, maar het is eenvoudig te zien dat als sin(2p) = 1 de functie x(t) maximaal is. Aangezien de sinus op pi.gif / 2 gelijk is aan, moet p gelijk zijn aan pi.gif / 4, wat overeenkomt met 45 graden.

• Topic Starter Topic Starter
dat heb je lastig mooi verwoord

Terug
Naar boven