Fitness Seller

Een beetje hulp a.u.b?

Yogius

Novice
Waardering
0
Ik ben slechts enkele maanden bezig met spieropbouw en ben via dit forum te weten gekomen dat ik verkeerde eetgewoontes heb om 100% te kunnen groeien.
Nu eet ik eigenlijk maar gewoon wat de pot schaft ('s morgens enkele sneden prokorn-brood, 's middags gewoon middagmaal -vlees,groenten en aardappelen- en 's avonds rauwkost met prokorn-brood en kalkoenham of magere hesp) ik eet zeer veel fruit en drink ongeveer 2 liter water per dag.
Ik heb al een gans pak schema's doorzocht, maar ik begrijp gewoon niet hoe jullie zo'n schema samenstellen. Ik weeg 86kg en ben 178cm groot, ik heb weinig overtollig vet (een klein beetje aan de buik),ik doe 5x per week cardio (waaronder spinning). Wil dat dan zeggen dat ik meer caloriën moet innemen, en ga ik dan niet beginnen verdikken?

Sorry als die vraag al veel gesteld werd.

Vriendelijke groeten.

probeer sowieso om de 2 a 3 uren te eten..reken je behoefte uit en ga daar 1000 kcal boven zitten. Je moet dus inderdaad meet calorien innemen, zorg dat je khl en eiwitten en vetten verhouding goed is. Je wordt wel wat dikker maar dat train je er later toch weer af ;)

Met 1000 kcal boven je behoefte ga je waarschijnlijk juist wel (wat) vet aanzitten.
Ik zou zo'n 500/600 kcals erboven gaan zitten. Zo'n schema samen stellen is niet zo moeilijk.

Zorg dat je om de 2/3 uur eet,
Neem voor je gaat slapen een langzame eiwitten bron, kwark is het makkelijkst (platte kaas op z'n belgisch)

Pas wel op met dat "zeer veel fruit", fruit bevat snelle suikers, en die heb je niet op elk moment v/d dag nodig.

Maar bereken eerst eens je behoefte uit, daarvoor is hier wel ergens een link te vinden.
En maak dan een schema (is ook een excel bestand voor te vinden hier) met wat je nu eet.

En voeg daar dingen aan toe, tot je aan je behoefte + 500/600 kcal zit.

Hier is dat schema alvast:
[Link niet meer beschikbaar]

Even uit laten pakken & met excel openen. ;) Succes

Ik zou er zeker geen 1000 kcal boven gaan zitten, dat is 7000 kcal in de week, een halve kilo vet dus. Ga er gewoon tussen de 200 en 400 boven zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor al de reactie's,en SomXone12 bedankt voor de voedingstabel. Zou er nog iemand zo vriendelijk willen zijn om een juiste verhouding eiwitten en koolhydraten te posten?

Vriendelijke groeten.

Oeps, laat maar, Centaur heeft al een mooie overzichtelijke sticky over dit onderwerp.

Laatst bewerkt:
Yogius zei:
Bedankt voor al de reactie's,en SomXone12 bedankt voor de voedingstabel. Zou er nog iemand zo vriendelijk willen zijn om een juiste verhouding eiwitten en koolhydraten te posten?

Vriendelijke groeten.

Oeps, laat maar, Centaur heeft al een mooie overzichtelijke sticky over dit onderwerp.
eiwitten moet je zo rond de +-3 gram per kg lichaamsgewicht nemen per dag
dus 86 x 3 = 258
dat verdelen over de dag en als je zwaarder wordt weer aanpassen
kijk anders ook eens hier in
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=24805

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zeer wel bedankt Jaxx ;)

Terug
Naar boven