Low intensity cardio tijdens de vast kan wel hoor. Dingen zoals wandelen, rustig fietsen e.d. zijn er prima mee te combineren. Je window kan ook nog wat langer inderdaad.
Verder begrijp ik je emotionele redenen om overdag te eten niet zo goed..
Al die dingen die je noemt, bijvoorbeeld ontbijt missen en zwak voelen, gaan na een week vanzelf weg. Je lichaam went echt wel en je hoofd volgt vanzelf.
Ik heb 's ochtends totaal geen behoefte meer om te eten terwijl ik ook altijd een fervente ontbijter was en ook dacht dat ik zonder ontbijt niet de dag kon doormaken. Ik werd vroeger ook vaak 's ochtends vroeg misselijk van de honger met buikpijn wakker omdat m'n lichaam eten verwachtte. Daar heb ik nu totaal geen last meer van. Ik heb eigenlijk nooit meer echt honger. Als ik zie dat het 2-3 uur is, eet ik. Daarvoor denk ik er niet eens over.
Het gaat niet om low-intensity cardio, maar om intervaltraining hardlopen + 1x KT 's morgens dat ik dus tijdens de vast moet doen. Daar kijk ik tegenop. Op dagen dat ik 's morgens niet sport, vind ik het niet erg om niet te ontbijten en zo.
Je hoeft overigens niet perse direct na je training wat te eten (zoiets lijk je te insinueren ergens in jouw direct bovenstaande post). Het gaat om de 10-16 uur na je training, dan moet je i.i.g. genoeg eten binnen hebben gehad zodat je lichaam zich kan herstellen. Misschien dat het wel zo is dat hoe eerder je begint met eten na je training, hoe sneller dat herstel ook kan beginnen. Maar of dat echt zo is weet ik niet uit m'n hoofd. Enkele uren na je training niet eten is niet perse een groot probleem dus. Desnoods kan je wat BCAA's naar binnen gooien.
Dus na 10-16 uur na de training moet ik een goede maaltijd gegeten hebben? Als ik om 20u klaar ben met trainen en de volgende ochtend een flink ontbijt neem, kan dat dus ook?
Maak overigens van die maaltijd na je training dan de grootste. Ik eet zo'n 2800-3000 kcal na m'n training, vaak ook nog in 1 maaltijd maar soms in 2. Dus het moet kunnen.

Zeker als je maar de helft neemt van die hoeveelheden.
Kun je nog wel slapen na zo'n enorme maaltijd?!