MuscleMeat

Een interessante mening over de huidige situatie

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
69
Kwam ik tegen, ergens op het net:

Vol afschuw heb ik de afgelopen dagen zappend alle discussie programma’s en nieuwsuitzendingen gevolgd over de moord op Theo. De media en critici spreken van een terreurdaad op onze democratie. De Islamitische en Marokkaanse organisaties distantiëren zich van de moord en zeggen deze niet goed te keuren maar wat ik graag had willen horen is dat de Marokkaanse/ Moslim maatschappij eens flink toegesproken moet worden door dit soort instanties. Maar de organisaties missen het lef en de durf omdat ze bewust zijn van de grote van deze problematiek.

Nederland heeft de afgelopen 20 jaar liggen slapen terwijl de radicale moslims flink hun werk hebben kunnen verrichten met gelden uit het Midden-Oosten. Nederland heeft toegekeken in plaats van toezicht te houden op de vele moskeeën en datgene wat zich daar intern afspeelt. Er is door de Imams misbruik gemaakt van de tekortkomingen van bepaalde groeperingen en allerlei maatschappelijke problemen. We spreken hier niet over ‘achterlijken’, vergist u zich daar niet in! Ze zijn zorgvuldig en uitgekiend te werk gegaan. Als eerste doelwit de 1e generatie Marokkaanse arbeiders. Zij komen zoals we weten uit ten eerste een niet democratisch land waar sprake is van grote armoede en geen basiseducatie. Het overgrote deel van deze groep is analfabeet. Ten tweede hebben deze mensen geleerd om datgene wat van bovenaf gezegd of opgelegd wordt ook zo is. En als laatste is ze met de paplepel ingegoten dat het woord van de Imam de waarheid is, hij weet immers wat er in de Koran staat.

Er werd en wordt nog steeds haat en verderf tegen niet-moslims gepredikt in de moskeeën, de bezoekers wordt verteld dat de enige geldige wetten de Koran wetten zijn. De Imams prediken de ouderen dat zij in het hiernamaals verantwoordelijk zijn voor de daden van hun kinderen als deze het geloof niet praktiseren, dat ze hun kinderen niet moeten overgeven aan de niet-gelovigen en ze naar de Moskee moeten sturen en dat de westerse maatschappij er voor zal zorgdragen dat de Islam verdwijnt en de kinderen zullen ontsporen. Ze keuren een gemengd huwelijk af tenzij de niet-gelovige zich bekeerd tot de Islam, homocoïtusualiteit is verboden, vrouwen niet te veel rechten geven. Vergis je niet in de macht en kennis van de radicale Moslims, ze weten precies hoe ze te werk moeten gaan.

Het tweede doelwit van deze gevaarlijke intellectuelen is in het bijzonder de 2e generatie. We zijn met zijn allen op de hoogte van de maatschappelijke problemen onder de Marokkaanse jongeren. In mijn optiek heeft dit te maken met het feit dat de ouders van deze jongeren uit een andere cultuur komen dan de Nederlandse. De kinderen krijgen een opvoeding die de ouders ook ondergaan hebben. Niet meer dan logisch, als deze ouders analfabeet of niet goed geschoold zijn, ze weten niet beter. De kinderen krijgen educatie volgens de Nederlandse normen, heel veel normen komen ook overeen met die thuis gelden, maar ook nieuwe normen als je eigen mening vormen, dialogen voeren, niet zomaar alles aannemen wat je verteld of opgelegd wordt, openstaan voor andere geloofsovertuigingen en andere culturen, respect hebben voor deze aspecten, open met elkaar communiceren, gevoelens uiten.

De kinderen komen het overgrote deel van hun jeugd in aanraking met de Nederlandse cultuur, thuis geldt de Marokkaanse en dat is verwarrend. De ouders zijn in Marokko opgevoed met de norm wie niet luisteren wil moet voelen. Dat passen de ouders ook toe, maar dit strookt weer met de Nederlandse normen en dat wordt op school ook geleerd: kinderen mogen niet geslagen worden, met kinderen moet je praten, gevoelens uiten, open zijn etc. Er ontstaat een situatie thuis dat kinderen het niet eens zijn met hun ouders, de ouders weten hier niet mee om te gaan, zij hebben immers geleerd om geen eigen mening te hebben en datgene te doen wat je ouders je opdragen en dat wordt ook van de kinderen verwacht. De kinderen ontwikkelen zich in een rap tempo boven hun ouders uit. Ouders worden afhankelijk van de kennis van de kinderen. Zo ontstaan scheve verhoudingen. Kennis is immers macht! De jongeren schipperen tussen twee culturen en zoeken naar een identiteit en vooral in de puberteit is het juist heel erg belangrijk om een stabiele thuissituatie te hebben en ouders die je sturen en helpen met je studie. De jongeren gaan spijbelen of presteren niet goed op school. Ouders weten niet hoe het onderwijsstelsel in elkaar zit en kunnen daardoor de kinderen niet ondersteunen en motiveren zoals het een ouder beaamt. Ze zijn immers analfabeet of matig geschoold, beheersen de taal niet volledig. De jongeren hebben de touwtjes in handen doordat de ouders niet weten wat er speelt.

Ik wil benadrukken dat dit niet van toepassing is op alle Marokkaanse jongeren maar op de zwakkere in deze groep. En daar heeft de radicale groepering misbruik van gemaakt. Het overgrote deel van de 2e generatie Marokkaanse mannen is laaggeschoold en de kansen op de arbeidsmarkt wordt kleiner naarmate de opleiding laag of niet aanwezig is. De jongens willen geen baan hebben die maatschappelijk gezien wordt als simpel, vies en zwaar en niet ruim betaald. Maarja voor de betere banen heb je een volwaardig diploma op een bepaald niveau nodig. Dit heeft niets met discriminatie te maken; ja als je in een trainingspak met gympen op een sollicitatie verschijnt, voor een kantoorbaan, dan is het niet vreemd als je niet wordt aangenomen! De sociale controle binnen de Marokkaanse maatschappij is heel groot, familie eer, succes en beter zijn dan een ander en veel meer bereiken staan hoog in het vaandel.

Geld speelt natuurlijk een grote rol bij succes zijn. Dit soort jongeren belandt vrijwel zeker in de criminaliteit, dit wordt niet goedgekeurd door de ouders! Ze proberen hun kinderen op het rechte pad te krijgen door ze naar de Moskee te sturen. Daar zijn ze dan een makkelijke prooi voor de radicalen. Daar wordt ze verteld dat het door de niet-gelovigen komt dat ze het niet gemaakt hebben in de maatschappij en dat ze worden onderdrukt en overal de schuld van krijgen etc. Mede door de mediahype over de grote groep Marokkaanse jongeren worden de speculaties van de radicalen bevestigd. De Marokkanen onderling durven de dialoog niet aan te gaan met elkaar, de sociale controle is te groot om een andere mening te hebben. Wordt deze verkondigd in het nadeel van de Marokkanen dan wordt je bestempeld als de vriend van de niet-gelovigen. Deze mannen hebben niets te verliezen, zijn kansloos en een perfecte prooi om te hersenspoelen voor de radicale intellectuelen. De gevaarlijk intellectuelen doen het denkwerk en de volgelingen het uitvoerende werk.

Bovenstaand is niet beschreven door een rechtse aanhanger noch door een racist, bovenstaand is ook niet geschreven door een niet-gelovige noch door een angstige Nederlander. Bovenstaand is geschreven door een Nederlandse, van Marokkaanse afkomst, onafhankelijke vrouw die niet bang is om kritisch te kijken naar de wortel van alle problemen, die niet bang is om kritiek te leveren op de slappe houding van de Marokkaanse gemeenschap en altijd een uitgesproken mening zal hebben en deze ook verkondigen.

Een oproep aan alle Nederlandse Marokkanen om eens daadwerkelijk kritisch naar onszelf te kijken in plaats van anderen altijd de schuld te geven. Niet vergeten dat wij altijd alle vrijheid hebben gekregen in dit land om onze godsdienst te praktiseren en juist door toedoen van het kwaad, de radicale moslims, dit in gevaar wordt gebracht. Niet vergeten dat wij in dit land de kansen hebben gekregen die in ons vaderland onmogelijk zijn. Niet vergeten dat nooit maar dan ook nooit een ander de schuld krijgt van je eigen falen, dat heb je zelf in de hand door de keuzes die je maakt. Een oproep aan alle ‘kansloze’ Marokkaanse jongeren: Kansen krijg je niet, kansen creëer jezelf! Stop met zelfbeklag en anderen de schuld te geven. Wij hebben hier de vrijheid van meningsuiting, wij hebben hier de vrijheid van geloof, wij hebben hier de kans op een veel beter leven dan in de meeste werelddelen, wij hebben de kans op goede educatie. Datgene wij hier hebben willen wij graag zo houden en dat laten we niet vernietigen door een groep moordenaars die namens ons geloof alles rechtvaardigen.

Laat de reacties maar komen

goed stuk.

:thumbup: nie slecht

Een oproep aan alle Nederlandse Marokkanen om eens daadwerkelijk kritisch naar onszelf te kijken in plaats van anderen altijd de schuld te geven. Niet vergeten dat wij altijd alle vrijheid hebben gekregen in dit land om onze godsdienst te praktiseren en juist door toedoen van het kwaad, de radicale moslims, dit in gevaar wordt gebracht. Niet vergeten dat wij in dit land de kansen hebben gekregen die in ons vaderland onmogelijk zijn

echt niet slecht.

twjunk zei:
:thumbup: nie slecht

Een oproep aan alle Nederlandse Marokkanen om eens daadwerkelijk kritisch naar onszelf te kijken in plaats van anderen altijd de schuld te geven. Niet vergeten dat wij altijd alle vrijheid hebben gekregen in dit land om onze godsdienst te praktiseren en juist door toedoen van het kwaad, de radicale moslims, dit in gevaar wordt gebracht. Niet vergeten dat wij in dit land de kansen hebben gekregen die in ons vaderland onmogelijk zijn

echt niet slecht.

Helemaal met je eens behalve weer dat "altijd anderen de schuld geven", de zgn slachtofferrol, stop nu eens met generaliseren....

Hicham

hicham zei:
Helemaal met je eens behalve weer dat "altijd anderen de schuld geven", de zgn slachtofferrol, stop nu eens met generaliseren....

Hicham

Bro.. kom jij dan met een oplossing? Jij doet op dit hele board ook nog niks anders dan jezelf vrij pleiten, we weten nu intussen wel dat jij een brave moslim bent. De manier waarop je telkens anderen aanvalt "je generaliseert!!" maakt je echter geen haar beter, zolang er maar niemand aan jou eer komt vind je het wel best zo lijkt het haast wel.

En bovendien, hoe wil je taalkundig gezien een begrijpelijk stuk als dit schrijven compleet vrij van enige generalisatie? Lees het in zn context, als je werkelijk niet bij die groep hoort hoef je je ook niet aangesproken te voelen maar de manier waarop je telkens reageert doet vermoeden van wel. ( niet dat je een probleemjongere bent daar niet van maar je bent wel passief zoals elk ander ). En ik ben de eerste om je daar gelijk in te geven.. jou overkomt toch niks.

"Wij" autochtonen hebben een probleem met die moslimfiguren en als "wij" dat aan gaan pakken krijgen "wij" dus ook de terreur over ons heen. JIJ niet. Dus hou je idd maar buiten het probleemgebied en praat wat op internetfora over hoe braaf je bent en hoe verkeerd wij het zien, en wat er allemaal zou moeten veranderen. Maar intussen doe je niet veel beters dan wat in dat stuk staat.

Dit stuk is JUIST aan mensen zoals jij gericht. Omdat jij niet zo'n rel marokkaan bent maar je kijkt wel passief toe! Met gebazel dat "de rotte appels er uit moeten" kom op zeg, denk je nou dat die k*tmarokkanen en geflipte imams naar ons gaan luisteren?

En.. deze post is niet zo aanvallend bedoeld als het lijkt, hope you understand that. Ga je nou niet persoonlijk lopen verdedigen want het is zoals ik het zie als je daar iets anders over denkt kun je dat zeggen. Dát vrind, dát heet "de dialoog aangaan". :)

Alles wat er in voorgaande discussies is gezegd wordt hier nogeens bevestigd

goed stuk :)

MightyDuck zei:
Bro.. kom jij dan met een oplossing? Jij doet op dit hele board ook nog niks anders dan jezelf vrij pleiten, we weten nu intussen wel dat jij een brave moslim bent. De manier waarop je telkens anderen aanvalt "je generaliseert!!" maakt je echter geen haar beter, zolang er maar niemand aan jou eer komt vind je het wel best zo lijkt het haast wel.
Bro...heb je me mijn naam zien noemen als ik het hebben over niet alle marokkanen,,,,,ik heb het over een GROEP
En bovendien, hoe wil je taalkundig gezien een begrijpelijk stuk als dit schrijven compleet vrij van enige generalisatie? Lees het in zn context, als je werkelijk niet bij die groep hoort hoef je je ook niet aangesproken te voelen maar de manier waarop je telkens reageert doet vermoeden van wel. ( niet dat je een probleemjongere bent daar niet van maar je bent wel passief zoals elk ander ). En ik ben de eerste om je daar gelijk in te geven.. jou overkomt toch niks.
ik voel me altijd aangesproken maar dat komt omdat marokkaan een anders woord is geworden voor crimineel...en nu ook voor terrorist. Knap dat je kunt zien waarvoor ik me inzet via internet..... En mij kan zeker wel iets overkomen, vriend...we hebben extremisme van 2 kanten
"Wij" autochtonen hebben een probleem met die moslimfiguren en als "wij" dat aan gaan pakken krijgen "wij" dus ook de terreur over ons heen. JIJ niet. Dus hou je idd maar buiten het probleemgebied en praat wat op internetfora over hoe braaf je bent en hoe verkeerd wij het zien, en wat er allemaal zou moeten veranderen. Maar intussen doe je niet veel beters dan wat in dat stuk staat.
dit is het eerste en enige internetforum waarop ik discussieer over dit onderwerp, en de reden is dat ik echt schrok van hetgeen wat ik las....ik doe dit niet omdat ik het leuk vind, ik wilde graag de keerzijde van de medaille illustreren
Dit stuk is JUIST aan mensen zoals jij gericht. Omdat jij niet zo'n rel marokkaan bent maar je kijkt wel passief toe! Met gebazel dat "de rotte appels er uit moeten" kom op zeg, denk je nou dat die k*tmarokkanen en geflipte imams naar ons gaan luisteren?
denk je dat ze uberhaupt naar IEMAND zullen luisteren?
En.. deze post is niet zo aanvallend bedoeld als het lijkt, hope you understand that. Ga je nou niet persoonlijk lopen verdedigen want het is zoals ik het zie als je daar iets anders over denkt kun je dat zeggen. Dát vrind, dát heet "de dialoog aangaan". :)
vrind (haha) ik zie dit alleen als iets goeds, ik heb liever dat iemand erover praat dat dat ie alles opkropt en zich stilhoudt.

Hicham

• Topic Starter Topic Starter
hicham zei:

Hicham
Jij snap er weer niets van natuurlijk. Ik denk zelfs dat je niet eens de moeite nam op het hele stuk te lezen.

Het gaat hier om een Marokkaanse vrouw die helemaal niet anderen de schuld geeft, maar er juist op wijst dat allochtonen zelf iets moeten doen aan het extremisme in eigen gemeenschap.

Stop eens met dat gezeur over generaliseren, het gaat hier alang niet meer over jouw klein persoontje dat zich aangesproken voelt omdat iemand er op wijst dat er iets moet veranderen aan de mentaliteit van een grote groep. In België is er laatst discussie geweest rond dat thema, bepaalde Marokkanen zelf zeggen op tv ongeveer hetzelfde als in deze tekst, en vegen niet alles weg omdat ze zich aangevallen voelen. Verbeter de wereld, begin bij je eigen mensen!

En als we het toch over de slachtofferrol hebben, vrouwen zijn in Islamitische gezinnen idd vaak het slachtoffer, omdat ze slaag krijgen van hun man.
Persoonlijk vind ik Marokkanen als jij even slecht voor hun eigen gemeenschap als de extremisten en terroristen onder hen. Je draagt een mooi masker, van "beschaafd en opgeleid" maar eronder ben je geen haar beter en vind je de situatie wel lekker gaan. Het vermoorden van mensen met een eigen mening die niet overeenkomt met jouw geloof; kan best denk je in jezelf.
Als er 1 groep goed is in het slachtoffertje spelen dan zijn het wel die "arme, kansloze Marokkanen" die altijd de dupe zijn van onze "foute Westerse beschaving", nooit werk vinden omdat ze gediscrimineerd worden etc. Waarom zijn er dan zoveel hoogopgeleide allochtonen in de politiek en in vele andere jobs? Wie speelt er nu slachtoffer? En, als het je hier niet aanstaat ga dan lekker terug naar je eigen "beschaving", maar je weet donders goed dat dit een dromenland is waar alles in je handjes wordt geworpen.

Laatst bewerkt:
Beste is gewoon iedereen uitmoorden (behalve een stel lekkere dames) , dan blijf je alleen over en heb je van niemand last :cool:

Geen rascisme....geen moskees.....geen linkse politici....geen rechtse politici......geen ehh niemand meer.

Die vrouwen kun je wel bitchslappen indien ze lastig worden ;)

StillStrong zei:
Jij snap er weer niets van natuurlijk. Ik denk zelfs dat je niet eens de moeite nam op het hele stuk te lezen.
wie is hier nu de idioot, die opmerking maakte ik over een reactie, niet over het stuk!
Het gaat hier om een Marokkaanse vrouw die helemaal niet anderen de schuld geeft, maar er juist op wijst dat allochtonen zelf iets moeten doen aan het extremisme in eigen gemeenschap.
verandert dat de situatie?
Stop eens met dat gezeur over generaliseren, het gaat hier alang niet meer over jouw klein persoontje dat zich aangesproken voelt omdat iemand er op wijst dat er iets moet veranderen aan de mentaliteit van een grote groep. In België is er laatst discussie geweest rond dat thema, bepaalde Marokkanen zelf zeggen op tv ongeveer hetzelfde als in deze tekst, en vegen niet alles weg omdat ze zich aangevallen voelen. Verbeter de wereld, begin bij je eigen mensen!

En als we het toch over de slachtofferrol hebben, vrouwen zijn in Islamitische gezinnen idd vaak het slachtoffer, omdat ze slaag krijgen van hun man. dat is weer een vooroordeel, hou die uitspraken voor je vriend....dat dit bij een stel idioten wel gebeurt wil dat niet zeggen dat het deel van onze cultuur of ons geloof is. Kom niet gelijk met dat staat in de koran want daar is al lang en breed over gediscussieerd, je kunt het zo interpreteren...maar dat doe je alleen als jij het zelf wil
Persoonlijk vind ik Marokkanen als jij even slecht voor hun eigen gemeenschap als de extremisten en terroristen onder hen. Je draagt een mooi masker, van "beschaafd en opgeleid" maar eronder ben je geen haar beter en vind je de situatie wel lekker gaan. persoonlijk vind ik je een grote sukkel als je meent wat hier staat, hoe kan iemand deze situatie nu lekker vinden gaan??????? Het vermoorden van mensen met een eigen mening die niet overeenkomt met jouw geloof; kan best denk je in jezelf. ??? ??? ???
Als er 1 groep goed is in het slachtoffertje spelen dan zijn het wel die "arme, kansloze Marokkanen" die altijd de dupe zijn van onze "foute Westerse beschaving", nooit werk vinden omdat ze gediscrimineerd worden etc. Waarom zijn er dan zoveel hoogopgeleide allochtonen in de politiek en in vele andere jobs? Wie speelt er nu slachtoffer? En, als het je hier niet aanstaat ga dan lekker terug naar je eigen "beschaving", maar je weet donders goed dat dit een dromenland is waar alles in je handjes wordt geworpen.

Inderdaad, dit is een beschaving waar ik nooit een poot heb hoeven uitsteken, alles in mijn handjes geworpen ???

Zo kun je het ook bekijken, ik respecteer het niet, maar je mag doen wat je wil....alleen zie ik hier helemaal geen oplossing in

Hicham

Beste Hicham, de reden waarom veel mensen hier vaak zo fel reageren op jouw reacties is dat steeds wanneer hun afkeuring laten blijken van iets of uitnodigen tot een discussie voor een oplossing jij het alleen maar over generaliseren hebt! Tot nu toe heb je meer kritiek op 'ons' dan op de radicale moslims en dat irriteert veel mensen.

Zelda zei:
Beste Hicham, de reden waarom veel mensen hier vaak zo fel reageren op jouw reacties is dat steeds wanneer hun afkeuring laten blijken van iets of uitnodigen tot een discussie voor een oplossing jij het alleen maar over generaliseren hebt! Tot nu toe heb je meer kritiek op 'ons' dan op de radicale moslims en dat irriteert veel mensen.

Dank je Zelda, ik zal er rekening mee houden. Maar ik kan me niet inhouden om zo te reageren als mensen zeggen "moslims" terwijl ze "radicale moslims/extremisten" bedoelen...ik zeg toch ook niet alle nederlanders als ik rechts-extremisten bedoel? En als je even een paar posts van mij doorleest kom je toch tot de ontdekking dat ik niet zon liefhebber van extremisten ben, ik zie het als verkrachters van mijn geloof.

Hoop je nu voldoende te hebben ingelicht
Hicham

hicham zei:
Dank je Zelda, ik zal er rekening mee houden. Maar ik kan me niet inhouden om zo te reageren als mensen zeggen "moslims" terwijl ze "radicale moslims/extremisten" bedoelen...ik zeg toch ook niet alle nederlanders als ik rechts-extremisten bedoel? En als je even een paar posts van mij doorleest kom je toch tot de ontdekking dat ik niet zon liefhebber van extremisten ben, ik zie het als verkrachters van mijn geloof.

Hoop je nu voldoende te hebben ingelicht
Hicham

Ik weet best dat je geen liefhebber bent van extremisten, maar je moet inderdaad goed lezen om dat te ontdekken, en dat is nou juist het probleem! Begrijp me trouwens niet verkeerd hoor, ik waardeer het dat je een tegengeluid geeft en respecteer je mening.

hicham zei:
Maar ik kan me niet inhouden om zo te reageren als mensen zeggen "moslims" terwijl ze "radicale moslims/extremisten" bedoelen...ik zeg toch ook niet alle nederlanders als ik rechts-extremisten bedoel?
Dat is ongeveer van dezelfde orde als dat jij zegt dat jij het hier moeilijk hebt. Daarmee zeg je impliciet dat dat de schuld is van ALLE nederlanders. Misschien wil je dat helemaal niet zeggen, maar zo leest het wel.

Goeie post Stillstrong, hier wordt nog maar eens bewezen dat het niet alleen de Nederlanders zijn die er zo over denken maar ook welingelichte Moslims.

Zoals ik al vele keren in threads heb aangegeven is er iets fundamenteel mis met de Moslims en hun opstelling: De hand in eigen boezem steken is er niet bij.
Zodra men zich beledigd, aangevallen of aangesproken voelt komt er snel weer die slachtoffer-rol tevoorschijn:
"Neee, wij hebben niks gedaan, het is de samenleving, de economie, de anderen, het zijn er maar een paar die niet bij ons horen en slecht zijn, waar hebben jullie het over, jullie discrimineren!" Hou toch es op met het in de hoek verdrukte zieltje te spelen!

Gepaste reply van Mightduck. Meer en meer mensen valt het op dat Hicham kort van stof is in zijn replies en slechts één weerwoord heeft: Stop met generaliseren.
Dat zeggen de links georienteerde mensen in de politiek ook, want daarmee denket men een feit te ontkrachten.

feitelijk zegt men: Stop die vele vele mensen de dupe te laten worden van die enkeleing.
Dat het geen enkelingen zijn, die in hun gemeenschap zo over vrijheid van meningsuiting denken, dat weten we nu allemaal wel. Punt is alleen dat Hicham er geen raad mee weet, en zelf nooit met antwoorden en oplossingen komt, maar alleen de oplossingen van anderen denkt te bestrijden met: 'stop te generaliseren'.

Een zwaktebod dat staat voor de lamme acties van de gemiddelde Moslim.

Lieve DBC....ik denk dat je mijn reacties een beetje overdrijft en je kunt toch niet verwachten dat ik met oplossingen kom voor dit probleem???? Als ik daartoe in staat was zou ik nu wel bezig zijn met mijn politieke carriere.

Hicham

Hoewel ik meestal achter de mening van DBC sta, is de bovenstaande post van Hicham wel een goeie.
Ik weet wel zeker dat er genoeg goed geïntegreerde moslims in Nederland zijn, en je moet begrijpen dat die momenteel waarschijnlijk ook geen flauw idee hebben wat de oplossing is voor dit probleem.

De oplossingen die de meeste mensen voor ogen hebben gaan ten koste van al die moslims die zich wel volledig hebben geïntegreerd (zonder daarbij hun afkomst of geloof te verloochenen), en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Overigens zat ik laatst weer eens schuimbekkend voor de t.v. toen ik hoorde dat ze in Rotterdam discriminatie door portiers willen aanpakken. Op die manier geef je de boodschap af dat allochtonen nog meer beschermd worden, en dat in een klimaat waarin veel Nederlanders zich bedreigd voelen door allochtonen. :(

hicham zei:
Lieve DBC....ik denk dat je mijn reacties een beetje overdrijft en je kunt toch niet verwachten dat ik met oplossingen kom voor dit probleem???? Als ik daartoe in staat was zou ik nu wel bezig zijn met mijn politieke carriere.

Hicham

Liefste Hicham,

Je kunt met ideeen komen zoals veel Moslims van Nederlanders verwachten dat ze overal een oplossing voor hebben. MIJN oplossinkje was bijvoorbeeld:
Laat de Moslimsgemeenschap opstaan en één geluid horen; dat ze extremisme veroordelen. Als NU al blijkt dat een stel moskeeen niet eens een petitie wil ondertekenen zegt dat al genoeg.

DBC01 zei:
Liefste Hicham,

Je kunt met ideeen komen zoals veel Moslims van Nederlanders verwachten dat ze overal een oplossing voor hebben. MIJN oplossinkje was bijvoorbeeld:
Laat de Moslimsgemeenschap opstaan en één geluid horen; dat ze extremisme veroordelen. Als NU al blijkt dat een stel moskeeen niet eens een petitie wil ondertekenen zegt dat al genoeg.

Klopt, en dat is triest.

Hicham

Lauw zei:
Hoewel ik meestal achter de mening van DBC sta, is de bovenstaande post van Hicham wel een goeie.
Ik weet wel zeker dat er genoeg goed geïntegreerde moslims in Nederland zijn, en je moet begrijpen dat die momenteel waarschijnlijk ook geen flauw idee hebben wat de oplossing is voor dit probleem.

De oplossingen die de meeste mensen voor ogen hebben gaan ten koste van al die moslims die zich wel volledig hebben geïntegreerd (zonder daarbij hun afkomst of geloof te verloochenen), en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Overigens zat ik laatst weer eens schuimbekkend voor de t.v. toen ik hoorde dat ze in Rotterdam discriminatie door portiers willen aanpakken. Op die manier geef je de boodschap af dat allochtonen nog meer beschermd worden, en dat in een klimaat waarin veel Nederlanders zich bedreigd voelen door allochtonen. :(

Met de eerste 2 alinea's ben ik het eens, haha
Maar ik begrijp echt niet dat "veel nederlanders zich bedreigd voelen" door allochtonen....kun je dat even nader toelichten?

Hicham

Terug
Naar boven