Fitness Seller

Een interessante mening over de huidige situatie

hicham zei:
Met de eerste 2 alinea's ben ik het eens, haha
Maar ik begrijp echt niet dat "veel nederlanders zich bedreigd voelen" door allochtonen....kun je dat even nader toelichten?

Hicham

Nou lieverd, als je dát nog uitgelegd moet krijgen dan heb je je de laatste jaren in de grond verstopt! No offence maar hiervoor zou ik 10 pagina's aan voorbeelden en feiten voor nodig hebben om het plaatje een beetje compleet te maken.
We beginnen maar bij het meest recente: De moord op van Gogh en de verklaring in de brief die op zijn buik geprikt zat.

(Trouwens als die rituele afslachting andersom gebeurd was waren de rapen écht gaar, maar dat zegt meer over de gezapigheid van Nederlanders dan van extremisten).

hicham zei:
Met de eerste 2 alinea's ben ik het eens, haha
Maar ik begrijp echt niet dat "veel nederlanders zich bedreigd voelen" door allochtonen....kun je dat even nader toelichten?

Hicham
Veel Nederlanders hebben door schade en schande geleerd dat op straat met name 1 bevolkingsgroep absoluut niet te vertrouwen is, en dat zijn de Turken en Marokkanen. Zoals DBC ook al opmerkt: ikzelf werk ook al jaren in het disco-wereldje. En 9 van de 10 problemen (en dan ben ik nog voorzichtig in mn schatting) wordt veroorzaakt door m.n. Marokkaanse jongeren. Natuurlijk is er wel eens gezeik met elke bevolkingsgroep, ook "blanken", maar lang niet zo vaak. Een situatie bij de deur moet vaak onderling snel uitgelegd worden, maar vaak is maar 1 woord genoeg: "mokro's!". Code voor: grote groep Maghribisch tuig dat buiten de deur mensen staat te bedreigen.

Maar ook op straat gaat dit nog op. Mijn vriendin is een nogal opvallende (en lekkere :D ) vrouw. Als die in R'dam op straat loopt, dan is het bijna normaal dat ze meerdere keren per avond wordt lastiggevallen. En dan hebben we het over groepjes jongeren die haar tegenhouden, soms zelfs aanraken en als ze kwaad wordt schelden ze haar uit voor van alles en nog wat. En dat is nog NOOIT door blanke jongeren gebeurd, noch door surinamers of antillianen. Toch wel zeer opvallend, dacht ik zo.

Of dit dan aan de islam of de cultuur ligt, dat interesseert me weinig (maar degenen die het doen voeren wel de koran aan als goedkeuring voor wat ze doen). Maar het lijkt me toch duidelijk dat mensen iedere turk en marokkaan gaan wantrouwen, net zoals jij ongetwijfeld elke kale jongen met bomberjack zal wantrouwen.

dj_phreak zei:
Veel Nederlanders hebben door schade en schande geleerd dat op straat met name 1 bevolkingsgroep absoluut niet te vertrouwen is, en dat zijn de Turken en Marokkanen. Zoals DBC ook al opmerkt: ikzelf werk ook al jaren in het disco-wereldje. En 9 van de 10 problemen (en dan ben ik nog voorzichtig in mn schatting) wordt veroorzaakt door m.n. Marokkaanse jongeren. Natuurlijk is er wel eens gezeik met elke bevolkingsgroep, ook "blanken", maar lang niet zo vaak. Een situatie bij de deur moet vaak onderling snel uitgelegd worden, maar vaak is maar 1 woord genoeg: "mokro's!". Code voor: grote groep Maghribisch tuig dat buiten de deur mensen staat te bedreigen.

Maar ook op straat gaat dit nog op. Mijn vriendin is een nogal opvallende (en lekkere :D ) vrouw. Als die in R'dam op straat loopt, dan is het bijna normaal dat ze meerdere keren per avond wordt lastiggevallen. En dan hebben we het over groepjes jongeren die haar tegenhouden, soms zelfs aanraken en als ze kwaad wordt schelden ze haar uit voor van alles en nog wat. En dat is nog NOOIT door blanke jongeren gebeurd, noch door surinamers of antillianen. Toch wel zeer opvallend, dacht ik zo.

Of dit dan aan de islam of de cultuur ligt, dat interesseert me weinig (maar degenen die het doen voeren wel de koran aan als goedkeuring voor wat ze doen). Maar het lijkt me toch duidelijk dat mensen iedere turk en marokkaan gaan wantrouwen, net zoals jij ongetwijfeld elke kale jongen met bomberjack zal wantrouwen.

:bow:

Toch vreemd hè Hicham dat het telkens weer die Marokkanen zijn, die, zoals men ook aangeeft, de Koran en thuis opgestoken feiten als motief aangeven voor hun daden. Ook leuk is altijd in die zgn. 'Marokaanse MP3-rapliedjes' te horen dat ze Nederlandse meisjes afkeuren vanwege hun 'vrije gedrag'maar wél graag de pooier spelen over diezelfde meisjes.

Wat de horeca betreft: Ik kan me geen beter voorbeeld bedenken dan mijn eigen ervaring. Ik heb gewerkt in diverse Europese landen en daar ook interviews gehouden met de plaatselijke politie en oproerpolitie. Op de vraag wat de meeste zorgen barende, meest lastige vorm van criminaliteitsbestrijding was, antwoordden ze allen gelijk: Het Marokkanen-probleem.
Rovende, bedreigende en aanrandende jongeren die het uitgaansleven compleet verzieken.

En wat doet de linkse knuffel-politiek? Die gaat stiekem testjes houden onder horecadeuren om te kijken of Marokkanen erin komen. Natuurlijk niet want een gewaarschuwd portier telt voor twee! Wil je als portier een probleem in je tent, een grote bek van de eigenaar en de volgende week een halfvolle in plaats van een voille tent, laat dan een paar Marokkanen binnen.

Ik word vaak genoeg bejegend met opmerkingen als 'jij ben teen racist maar denk je dat het mij één donder kan schelen wie er in een tent komt zolang ie zich maar gedráágt? Maar dat kunnen ze niet. 99 van 100 keer gaat het over vrouwen. Ze bejegenen/benaderen vrouwen in een discotheek alsof ze op de Keileweg staan. Daar gaat het al fout. Want, zo zeggen ze, vader thuis én de Koran leren ons dat onbedekte vrouwen h**ren zijn en wij hebben op za-avond wel zin in zo'n sletje.

Ik had ze 6 maanden niet binnen gelaten. Op za-avond laat ik er 3 binnen.
Prima gekleed
Binnen 20 minuten was het raak. Een klant meldt een zéér dreigende situatie.
IK ging kijken. Één van die jongens stond duidelijk iedereen om zich heen uit te dagen door te duwen en zich in gesprekken te mengen en het feestpubliek reageerde geschrokken en bang.
Marokkaanse jongens eruit gehaald en een verhitte discussie volgt, + het slachtofferhoekje: ZIJ hadden niks gedaan, het zijn die 221 Nederlanders in de tent die alles hadden gedaan...en zo gaat het élke keer weer.

maar vaak is maar 1 woord genoeg: "mokro's!". Code voor: grote groep Maghribisch tuig dat buiten de deur mensen staat te bedreigen.

Het lijkt verdomme wel alsof óveral diezelfde code bekend is! :eek:

Bedankt voor de input boys, nu zie ik 2 problemen: voorbeeld van van Gogh en een groter probleem, de jongeren die het uitgaansleven verzieken.
Voor het eerste probleem is zo 1,2,3 geen oplossing te vinden imo.
Om het tweede probleem op te lossen mogen ze van mij de deuren best gesloten houden voor dat soort figuren....maar hoe herken je ze? Want niet iedere marokkaanse jongen is uit op ruzie... Ik vind het wel triest dat de betreffende personen de koran of hun opvoeding/cultuur als reden geven voor hun daden, als je ze vraagt wat ze aan hun geloof doen zal er weinig goeds uitkomen. Ze moeten zich leren te gedragen, maar hoe moet bv een staat ze dat leren als ze het niet eens van hun ouders leren?

Ikzelf ben nog nooit geweigerd bij een uitgaansgelegenheid, ligt waarschijnlijk toch aan je uitstraling en de mensen waarmee je omgaat. Ook mijd ik de zgn r&b discotheken, daar komt toch maar een bepaald soort mensen (lees macho-gedrag)

Hicham

PS DJ Phreak: als ik op straat loop met mijn vriendin merk ik ook dat ze zonder mij zou worden lastiggevallen, maar niet alleen door marokkanen...de antillianen etc kunnen er ook wat van. :)

Het gaat inderdaad in 99% van de gevallen om uitstraling. Dat klopt.
Mensen vragen je vaak: Maar hoe zie je dat dan? Wel, de ervaring telt. Elke keer als je iemand door hebt gelaten met een bepaalde blik in z'n ogen en manier van doen die later niet voor een prettige sfeer bleek te zorgen dan ben je de volgende keer gewaarschuwd.

Het heeft imo te maken met de opvoeding vanuit het geloof. De Islam staat er bekend om dat vrouwen minder waarde hebben als mannen (ik druk me dan wel heel voorzichtig uit).

Daarnaast worden veel Moslimkinderen al met de kebablepel ingegoten dat alles dat niet-Moslim is, niet goed is. Daardoor krijg je gewoon een zootje tuig dat geen respect heeft voor alles dat niet-Marokkaan/Moslim is.

Er zijn veel uitzonderingen op die regel, maar helaas het merendeel niet.

DBC01 zei:
Het gaat inderdaad in 99% van de gevallen om uitstraling. Dat klopt.
Mensen vragen je vaak: Maar hoe zie je dat dan? Wel, de ervaring telt. Elke keer als je iemand door hebt gelaten met een bepaalde blik in z'n ogen en manier van doen die later niet voor een prettige sfeer bleek te zorgen dan ben je de volgende keer gewaarschuwd.

Ik ken een aantal portiers hier in de stad die bewust jonge Marokkanen/Turken de deur weigeren. Dat is geen rascisme in dit geval, door schade en schande zijn ze zo wijs geworden dat dat voor problemen gaat zorgen.

hicham zei:
als ik op straat loop met mijn vriendin merk ik ook dat ze zonder mij zou worden lastiggevallen, maar niet alleen door marokkanen...de antillianen etc kunnen er ook wat van. :)
In mijn ervaring zijn Antillianen vaak wel erg druk en opdringerig, maar daar blijft het dan bij. Een meisje bij dr t**ten grijpen en haar een h**r noemen als ze kwaad wordt gebeurt in mijn omgeving toch bijna uitsluitend door Maghribisch tuig.

En DAAR ligt dus een duidelijk verschil tussen Nederlandse en allochtone jongeren. Ik heb in mijn 25 levensjaren nog niet meegemaakt dat een Nederlands meisje door Nederlandse jongens op zulke manieren is lastiggevallen,onzedelijk betast, uitgescholden of erger.

Leviathan zei:
En DAAR ligt dus een duidelijk verschil tussen Nederlandse en allochtone jongeren. Ik heb in mijn 25 levensjaren nog niet meegemaakt dat een Nederlands meisje door Nederlandse jongens op zulke manieren is lastiggevallen,onzedelijk betast, uitgescholden of erger.

Er ligt dus tóch een grioot verschil in hoe Nederlanders vrouwen respecteren en hoe een Marokkaan een vrouw wenst te behandelen. Goh, oud nieuws maar voor sommigen die graag net doen alsof er niks aan de hand is tóch hot news. :rolleyes:

Leviathan zei:
Ik ken een aantal portiers hier in de stad die bewust jonge Marokkanen/Turken de deur weigeren. Dat is geen rascisme in dit geval, door schade en schande zijn ze zo wijs geworden dat dat voor problemen gaat zorgen.
Wat ik dan wel vind is dat "goede" allochtonen een pasje krijgen oid. Je moet wel blijven filteren op basis van verleden, niet op huidskleur. (wat niet wegneemt dat ik die portiers goed begrijp)

TylW zei:
Wat ik dan wel vind is dat "goede" allochtonen een pasje krijgen oid. Je moet wel blijven filteren op basis van verleden, niet op huidskleur. (wat niet wegneemt dat ik die portiers goed begrijp)

hahahaha Ausweiss bitte!!!

:D

Terug
Naar boven