MuscleMeat

Een vijfde jongeren voor verbod op koran

arnoldfan

Monstrous Giant
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
HILVERSUM - Bijna een op de vijf jongeren (18 procent) vindt dat de koran moet worden verboden. Dat blijkt uit een onderzoek van het jongerenpanel van actualiteitenprogramma Een Vandaag.

Het programma deed onderzoek naar de grenzen van de vrijheid van meningsuiting. Hiervoor werden ongeveer 2000 jongeren, onder wie tweehonderd moslims, ondervraagd. Twee derde van de jongeren is voorstander van het opheffen van het verbod op het boek Mein Kampf van Hitler.

Vrijheid van meningsuiting gaat voor vrijheid van godsdienst vindt 65 procent van alle deelnemers. Moslimjongeren maken een andere keuze. Van hen kiest driekwart voor vrijheid van godsdienst. Beide groepen zijn het er in meerderheid over eens dat kritiek op de islam van personen als Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders bijdraagt aan radicalisering. Van alle jongeren die aan de enquête meededen, vindt 61 procent dit, van de moslimjongeren is dat 80 procent.

Haha.. ik vraag me altijd af aan wie ze dit soort dingen vragen..

18 procent, das niks
Ik had eerder 30% verwacht, gelukkig hebben veel nederlandse jongeren dus hun verstand gewoon wel

Bijna hetzelfde percentage van de jongeren dat op Wilders zou stemmen, het verbaast me dus niks.

ze laten toch wel zien dat democratie en vrijheid van meningsuiting niet samen gaat met godsdienst

18 procent, das niks
Ik had eerder 30% verwacht, gelukkig hebben veel nederlandse jongeren dus hun verstand gewoon wel

ik vind geloof de grootste onzin, maar een boek verbieden? jezus dat zal dom zijn! Zelfde als coffeeshops verbieden (niet beledigend bedoelt maar een voorbeeld) dan gaat het alleen maar 'underground' en veroorzaak je een verkeerde reactie bij de verkeerde mensen

ik vind geloof de grootste onzin, maar een boek verbieden? jezus dat zal dom zijn! Zelfde als coffeeshops verbieden (niet beledigend bedoelt maar een voorbeeld) dan gaat het alleen maar 'underground' en veroorzaak je een verkeerde reactie bij de verkeerde mensen

zo had ik er nog niet overna gedacht zal idd wel enorm gezeik op gaan leveren als dat boek idd verboden word

Je moet het niet verbieden maar juist in de aandacht brengen. En dan helemaal tot de laatste letter analyseren en alle grote fouten en geweldadige teksten eruit halen en aan iedereen laten zien!

De vergelijking met drugs vind ik trouwens niet opgaan: soft/harddrugs is altijd ongezond/slecht. Geloof kan bij sommige mensen wel positief werken in hun leven, ook al is het grote onzin.

Bepaalde patienten hebben toch wel baat bij het gebruik van het tamelijk onschuldige cannabis.

Je moet het niet verbieden maar juist in de aandacht brengen. En dan helemaal tot de laatste letter analyseren en alle grote fouten en geweldadige teksten eruit halen en aan iedereen laten zien!

Je moet 't wel durven. Voor je het weet kan je kogels happen.

Bepaalde patienten hebben toch wel baat bij het gebruik van het tamelijk onschuldige cannabis.
Ja maar ik heb het louter over recreatief gebruik voor 'plezier', medicinaal gebruik is heel wat anders.

Je moet 't wel durven. Voor je het weet kan je kogels happen.
Hangt er vanaf hoe je het brengt. Je moet niet beledigend overkomen. Je kan gewoon de teksten lezen zoals ze er staan, en dan een intellectuele analyse maken. Ik denk niet dat je dan agressie zal uitlokken.

Wat een onzin. Ik vind het trouwens wel raar dat Mein Kampf verboden is. Maarja tegenwoordig heb je het internet dus echt dingen verbieden heeft toch geen effect.

Idd. Waarschijnlijk ff snel gevraagd tussen het jumpen door.
:roflol:

Wat een onzin. Ik vind het trouwens wel raar dat Mein Kampf verboden is. Maarja tegenwoordig heb je het internet dus echt dingen verbieden heeft toch geen effect.
Is ook niet echt verboden maar je mag het niet verkopen en produceren.

Het "jongerenvolk" dat in Hilversum rondloopt is ook niet bijster intelligent. Zes jaar in Hilversum heeft mij ook niet veel goeds gedaan.

Terug
Naar boven