AndroidHealthClinic

een vraagje

diederik90

Novice
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
99kg
Vetpercentage
14%
als ik op het moment train, bijv borst en triceps dan doe ik eerst een oefening voor de borst dan voor de tricep en dit wissel ik zo de hele tijd af

mijn vraag is dit goed of kan ik beter eerst de ene spiergroep afwerken en dan door naar de volgende ?

b.v.d

Diederik

Als je borst traint pak je ook al triceps ;)

Eerst ene spiergroep afwerken en dan je andere. Soms zie je mensen oefeningen om en om doen als ze te weinign tijd hebben, maar zeker bij borst en triceps is dat niet aan te raden. Dat komt doordat je bij bijna alle borstoefeningen zoals bankdrukken ook je triceps gebruikt. Als je dus je triceps al gaat uitputten voor je klaar bent met je borstoefeningen zul je je borst niet optimaal meer kunnen trainen.

Een ander voordeel hiervan is dat je triceps al lekker opgewarmt zijn door het bankdrukken enz. en ze dan klaar zijn voor de echte tricepsoefeningen.

Correct me if I'm wrong.

• Topic Starter Topic Starter
dank u limonadebaas dat was het antwoord waar ik naar zocht, ik doe nu zelf ook om en om, zal dit nu veranderen en eerst 1 spiergroep afwerken voor de andere.

iedereen anders ook bedankt voor de moeite

Groet diederik

als ik op het moment train, bijv borst en triceps dan doe ik eerst een oefening voor de borst dan voor de tricep en dit wissel ik zo de hele tijd af

mijn vraag is dit goed of kan ik beter eerst de ene spiergroep afwerken en dan door naar de volgende ?

b.v.d

Diederik

Bij borst pak je beter biceps..

• Topic Starter Topic Starter
zal ik ook eens proberen heb er al wel wat over gelezen op dit forum ( idd meningen zijn verdeeld ) maarjah rust is het beste voor je spier (herstel) dus ik dacht dan omdat je ook al triceps bij je borst pakt deze bijde maar op 1 dag te doen. ( maar zal eens de verschillende manieren proberen, kijken wat beter bevalt )

als ik 5x pw train, pak ik ook borst-triceps, want dag erna is dan meestal rug-biceps... dan krijgen mijn spieren meer rust. maar als ik ma-woe-vrij ga trainen (wat nu het geval is door school) train ik borst-biceps... geen idee waarom, maar ik vind dat dat bij mij goed gaat ^^

Als je drie keer per week traint, vind ik borst - biceps en rug - triceps ook logischer. Aangezien je triceps ook al vermoeit met je borstoefeningen, kan je dan na de borst veel harder trainen als je biceps doet. Je biceps zijn namelijk minder vermoeid dan je triceps.

Op die manier kan je zowel qua borst als qua biceps voluit gaan, en idem voor rug/triceps. En indirect pak je triceps mee op borst/biceps dag, en biceps op rug/triceps dag, waardoor je zowel biceps als triceps twee keer per week traint (mocht je dit handiger vinden).

Als je vijf keer per week traint, zou ik inderdaad ook borst/triceps en rug/biceps doen.

als ik 5x pw train, pak ik ook borst-triceps, want dag erna is dan meestal rug-biceps...

Betekend dus eigenlijk dat je de rug, een spiergroep die stukken groter is dan de borst, begint met vermoeide armen(borst belast naast de triceps ook de biceps en rug training belast ook de triceps)???

Betekend dus eigenlijk dat je de rug, een spiergroep die stukken groter is dan de borst, begint met vermoeide armen(borst belast naast de triceps ook de biceps en rug training belast ook de triceps)???

Daar heb ik eens een vraagje over... Dat je met borst ook deels je biceps belast, begrijp ik, maar is de mate van belasting niet vrij verwaarloosbaar voor de training de dag erna?

In tegenstelling tot triceps, zal mijn biceps bij benchen nooit de spier zijn die dusdanig wordt vermoeid bij het benchen dat ik er bij een volgende reeks last/meer moeite mee zou hebben. Na een dag zwaar benchen heb ik soms wel wat spierpijn in triceps, maar dat heb ik nog nooit bij biceps gehad.

Is de belasting van biceps bij benchen echt zo groot dat je rugoefeningen de dag erna er door beïnvloed worden? Want die indruk heb ik eigenlijk totaal niet. Ik voel vlak na mijn reeks benchen soms wel dat ik mijn biceps gebruikt heb, maar vermoeid voelen ze bij mij nooit aan...

Daar heb ik eens een vraagje over... Dat je met borst ook deels je biceps belast, begrijp ik, maar is de mate van belasting niet vrij verwaarloosbaar voor de training de dag erna?

Ik denk dat de belasting groot genoeg is om je rugraining negatief te beinvloeden (tenzij je natuurlijk vornaamlijk oefeningen doet die de armbuigers ontziet)

Voor het overige, er zijn de laatste tijd meerdere topics hierover geweest waarin de combi besproken is is met diverse meningen. Mijn mening is dat de biceps bij borst meer gebruiikt wordt dan velen denken. Ditzelfde geld vor de combi triceps/rug.

Normaal gezien doe ik de trainingen in een andere volgorde, maar omdat iedereen hier in de sportschool vaak hetzelfde schema heeft en iedereen vooral borst en schouders traint (p*ssy's :p), moet ik dan vaak lang wachten op die oefeningen. Maandag kan ik overdag komen wanneer er geen volk aanwezig is en dan doe ik dus vaak borst-triceps en dag erna kom ik 's avonds en doe ik dan (meestal) rug-biceps of benen. Het is eigenlijk een beetje van 'moeten' alhoewel ik persoonlijk vind dat het wel goed aanvoelt. Om de 6-8weken verander ik toch van schema en dan ligt de volgorde weer helemaal anders, en die is vooral afhankelijk van waar ik zin in heb om op die dagen te (kunnen) trainen. Ook pas ik mijn schema aan aan mijn lessenrooster want ik heb om de 6 lesweken een andere lessenrooster, ik zit namelijk op de hogeschool

Terug
Naar boven