Fitness Seller

Eerste kuur Anavar only

Bonkers

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Beste leden,

Train nu ongeveer 4 jaar, waarvan het laatste jaar echt serieus. Ik ben 22 jaar, en ben 81kg bij 179cm. Me vet% is 15%. Ik heb de laatste 6 maanden 8 kilo spiermassa gewonnen met ongeveer 3/4% stijging in me bf.

Ik train 4x in de week met een 3 dagen splitschema. Verder zit mijn voeding op 3400 Kcal, en eet ik meestal 5 maaltijden per dag. Ik heb mezelf aangeleerd om clean te eten de laatste 6 maanden. Daarvoor waren mijn voedinggewoonten slecht, maar nu ik serieus aan het trainen ben, is mijn voeding erg clean.
Ik gebruik momenteel de volgende sups:

-whey protein (standaard in me dieet)
-creatine monohydraat (5g per dag)
-L-glutamine (5g per dag)
-Jack3d (pre-workout)
-BCAA capsules (niet dagelijks, alleen als ik op stap ga)
-multivitamine (standaard)

Ik wil graag 3 kilo 'droge' spiermassa aankomen, en mijn vet% met een % of 3/4 verlagen. Ik heb me ingelezen in AS, en het leek mij verstandig om erg licht te beginnen met een 'cut' kuur, namelijk Anavar only.

Is dit verstandig? Ik zat zelf te denken aan 25ml per dag voor 5 weken lang, met eventueel een nakuur van 25ml nolva voor 2/3 weken.

Wat voor resultaten kan ik hiermee verwachten? Volgens de informatie die ik gelezen heb, win je droge spiermassa met Var, terwijl je ook bf verliest. Me primaire doel is om wat bf te droppen, maar wel op voorwaade dat ik geen massa verlies, het lieftst met nog wat gains..

Iemand advies? Ik zou het erg waarderen.

Allereerst lijkt het me erg sterk dat je 8 kilo spiermassa hebt gewonnen.

Wat betreft anavar, het is geen magisch pilletje waardoor je opeens 4% vet gaat zakken terwijl je 3 kilo spier aankomt. Je doelen zijn makkelijk te bereiken door je voeding aan te passen. Daarnaast ben ik zelf geen voorstander van anavar only, maar daar zijn de meningen over verdeelt.

Beste leden,

Train nu ongeveer 4 jaar, waarvan het laatste jaar echt serieus. Ik ben 22 jaar, en ben 81kg bij 179cm. Me vet% is 15%. Ik heb de laatste 6 maanden 8 kilo spiermassa gewonnen met ongeveer 3/4% stijging in me bf.
Als je natural nog dit soort vorderingen kan maken zou ik voorlopig nog niet gaan kuren.

Ik train 4x in de week met een 3 dagen splitschema. Verder zit mijn voeding op 3400 Kcal, en eet ik meestal 5 maaltijden per dag. Ik heb mezelf aangeleerd om clean te eten de laatste 6 maanden. Daarvoor waren mijn voedinggewoonten slecht, maar nu ik serieus aan het trainen ben, is mijn voeding erg clean.
En sinds je beter eet maak je betere gains. Ga dan gewoon zo door!

Ik gebruik momenteel de volgende sups:

-whey protein (standaard in me dieet)
-creatine monohydraat (5g per dag)
-L-glutamine (5g per dag)
-Jack3d (pre-workout)
-BCAA capsules (niet dagelijks, alleen als ik op stap ga)
-multivitamine (standaard)

Ik wil graag 3 kilo 'droge' spiermassa aankomen, en mijn vet% met een % of 3/4 verlagen. Ik heb me ingelezen in AS, en het leek mij verstandig om erg licht te beginnen met een 'cut' kuur, namelijk Anavar only.
Je doelen ga je zeker niet bereiken met een anavar only cycle. Sowieso leg je de lat wel heel hoog. 3kg vet kwijtraken en 3kg spieren winnen.

Is dit verstandig? Ik zat zelf te denken aan 25ml per dag voor 5 weken lang, met eventueel een nakuur van 25ml nolva voor 2/3 weken.
Nee, dit vind ik niet verstandig. Sowieso komt anavar niet in ml's, maar in mg's. 25mg ED gaat je niets geven. Echt helemaal niets.

Wat voor resultaten kan ik hiermee verwachten? Volgens de informatie die ik gelezen heb, win je droge spiermassa met Var, terwijl je ook bf verliest. Me primaire doel is om wat bf te droppen, maar wel op voorwaade dat ik geen massa verlies, het lieftst met nog wat gains..
Door aas verlies je geen significante hoeveelheid vet. Ook met aas is het slim een keuze te maken tussen bulken of cutten. Cutten kan dan wat zwaarder als je ondersteuning van aas krijgt en je zal je spiermassa behouden. Bulken kan ook wat zwaarder en je zal sneller aankomen.

Mijn advies is natural doorgaan. Als je jouw vorderingen van het afgelopen half jaar door kan zetten win je natural meer dan met een kuur, als je het over de lengte van een jaar bekijkt.
Daarbij kan je nog genoeg dingen doen om een plateau te doorbreken (ander trainingsregime, experimenteren met voeding enz).

Aas zijn geen magische pilletjes en er zitten serieuze gezondheidsrisico's aan vast. Lees je daar maar eerst goed op in voordat je er überhaupt over na gaat denken.
Grote kans dat je er spijt van krijgt als je nu toch al begint.

Zeker dat je er spijt van krijgt als je begint met de kuur zoals je hem hierboven hebt voorgesteld.

Zie de opmerkingen in rood.

• Topic Starter Topic Starter

Wat betreft anavar, het is geen magisch pilletje waardoor je opeens 4% vet gaat zakken terwijl je 3 kilo spier aankomt. Je doelen zijn makkelijk te bereiken door je voeding aan te passen. Daarnaast ben ik zelf geen voorstander van anavar only, maar daar zijn de meningen over verdeelt.

misschien geen 8 kilo droge spiermassa, maar het komt wel in de buurt. Ik kom van 71kg 6 maanden terug naar 81 nu. En veel vetter ben ik niet geworden.

Ik begrijp dat het geen magisch pilletje is, dat verwacht ik ook niet. Mijn lange termijn doelen zijn om richting de 90kg op 8% te gaan, maar dat duurt nog even.

Mijn korte termijn doel is dus om iets harder te worden, liefst iets zwaarder,maar toch met meer definitie door middel van een lager bf.

Ik begrijp dat de side effects nihil zijn op een dosering van 25/30ml per dag, vandaar dat het mij een goede begin kuur leek, die aansluit op mijn doel.

Me voeding blijft erg scherp, ik zal het zelf nog scherper maken qua tijden.

Wat kan ik verwachten volgens jouw met deze kuur anavar only?

Het zal wel 3 a 4kg spieren en 4 a 5kg vet zijn, maar dan nog best mooie vorderingen in 6 maanden. Moet je kijken wat er nog mogelijk is als hij zijn voeding en training gaat perfectioneren ipv na een half jaartje 'goed' eten naar aas te grijpen.

Ik had hier de reactie van Bonkers nog niet gelezen. Als het meer is, dan helemaal mooi, toch! Dan heb je helemaal nog veel potentie natural te gainen.

---------- Toegevoegd om 13:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:52 ----------

Ik begrijp dat de side effects nihil zijn op een dosering van 25/30ml per dag, vandaar dat het mij een goede begin kuur leek, die aansluit op mijn doel.

Me voeding blijft erg scherp, ik zal het zelf nog scherper maken qua tijden.

Wat kan ik verwachten volgens jouw met deze kuur anavar only?

De sides zijn nihil op 25mg per dag, maar de effecten ook. Dit kan je volgens mij ongeveer verwachten op anavar only @ +/- 5 a 6 weken:

0-30mg ED ; Misschien een iets betere pomp en ietjes harder, maar verder niets.
30-60mg ED ; Dikke pomp, goede hardheid, toename van kracht en misschien 1kg VVM erbij.
60-100mg ED ; Dikke pomp, hard en vasculair, aardige krachttoename, 1-3kg VVM erbij.

Maar dit is heel moeilijk te voorspellen. Ik weet natuurlijk niet hoe jij erop gaat reageren, hoe jouw voeding is enz enz. Het geeft in ieder geval een beetje een idee.

Hierbij uitgegaan van schone voeding iets boven onderhoud en niet veel cardio erbij.

Vergeet niet dat je na je kuur een periode krijgt waarin je k*t gaind of zelf een terugval krijgt.

Laatst bewerkt:

Dankje voor je reactie. Klopt dat ik veel progressie heb geboekt afgelopen 6 maanden, moet ook wel zeggen dat ik een totaal andere lifestyle heb. Voorheen was het 3 keer per week stappen, veel alcohol, slecht eten..

De afgelopen 6 maanden heb ik echt een omslag gemaakt, ik eet echt clean, drink amper nog alcohol, heb in 6 maanden geen training gemist.

Ik geniet echt enorm van trainen, de kick die ik elke keer heb als ik de gym uitloop, dat is voor mij echt een soort van 'high'.

Ik ben gewoon zo fanatiek, dat ik nog fitter wil worden.

Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren van zo'n kuur? Het is een vrij lichte kuur, alles wat ik ermee win is toch meegenomen? En mocht ik merken dat het niet bij mij past, dan stop ik er onmiddelijk mee..

Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren van zo'n kuur? Het is een vrij lichte kuur, alles wat ik ermee win is toch meegenomen? En mocht ik merken dat het niet bij mij past, dan stop ik er onmiddelijk mee..

Ik herken het.
Aan alle aas zitten risico's. Nu is anavar inderdaad mild, maar toch zitten er risico's aan. Het probleem is vooral dat het waarschijnlijk wel bij je past en je hierna sneller weer zal gaan kuren.

Nu denk je misschien dat jij je droomfysiek bereikt hebt op 90kg bij 8%, maar tegen die tijd zie je dat misschien anders.

Daarbij denk je nu misschien dat je die 90kg bij 8% met 2 goede kuurtjes kan bereiken en dat je daarna gewoon weer stopt met kuren, maar in de praktijk werkt het anders. Je leest hier veel dat je van een test-e only op 500mg 8kg wint, maar daar zit veel vocht bij en je zal een deel weer verliezen. Als je 4kg echte VVM wint mag je blij zijn imo. Dan heb je bijvoorbeeld misschien eens een ongeluk of blessure of privé even een k*tsituatie waardoor je weer even een terugval krijgt.
Dat betekend dus dat je eerder op 4 a 5 kuurtjes uit gaat komen voor je je doel bereikt hebt.
Tegen die tijd wil je misschien weer groter worden en ga je toch nog even door. Enz enz.

Dan ben je wat ouder en wil je kinderen. Nu blijkt je zaad van erg slechte kwaliteit en het is niet duidelijk of je ooit kinderen zal kunnen krijgen. Mogelijk toch een effect van het kuren? Die gedachte zou mij gek maken!
Dit is een voorbeeldje met kinderen, het zelfde kan met je eigen test productie, hart en vaat problemen enz. enz.

Belangrijk dat je je goed inleest in alles wat bij kuren komt kijken. De + en de - punten. Daarbij is het goed om over alle soorten aas wat te weten, zodat je een goede keuze kan maken in wat voor jou de beste keuze is.

Ik ben zelf ook te vroeg begonnen met kuren. Vind het nu ook zonde.
Kijk naar wat je natural nog kan bereiken man!

Het zal wel 3 a 4kg spieren en 4 a 5kg vet zijn, maar dan nog best mooie vorderingen in 6 maanden. Moet je kijken wat er nog mogelijk is als hij zijn voeding en training gaat perfectioneren ipv na een half jaartje 'goed' eten naar aas te grijpen.

Ik had hier de reactie van Bonkers nog niet gelezen. Als het meer is, dan helemaal mooi, toch! Dan heb je helemaal nog veel potentie natural te gainen.

---------- Toegevoegd om 13:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:52 ----------

De sides zijn nihil op 25mg per dag, maar de effecten ook. Dit kan je volgens mij ongeveer verwachten op anavar only @ +/- 5 a 6 weken:

0-30mg ED ; Misschien een iets betere pomp en ietjes harder, maar verder niets.
30-60mg ED ; Dikke pomp, goede hardheid, toename van kracht en misschien 1kg VVM erbij.
60-100mg ED ; Dikke pomp, hard en vasculair, aardige krachttoename, 1-3kg VVM erbij.

Maar dit is heel moeilijk te voorspellen. Ik weet natuurlijk niet hoe jij erop gaat reageren, hoe jouw voeding is enz enz. Het geeft in ieder geval een beetje een idee.

Hierbij uitgegaan van schone voeding iets boven onderhoud en niet veel cardio erbij.

Vergeet niet dat je na je kuur een periode krijgt waarin je k*t gaind of zelf een terugval krijgt.

Erg bedankt voor je duidelijke uitleg. Misschien dat mocht ik het doen (ik ben er nog niet uit) dan toch kies voor een iets hogere dosering, zodat de resultaten hopelijk wat beter zullen zijn.

Ik ben nu erg aan het twijfelen omdat ik inderdaad erg goede progressie heb gemaakt(geen kapsones), en ik waarschijnlijk nog prima kan gainen als ik zo door blijf gaan.
Alleen de verleiding van de zomer is toch erg aanlokkelijk. Ik weet hoe slecht het eigenlijk is om puur vanwege een gebrek aan geduld gelijk aan de AS te gaan, alleen ik ben wel erg nieuwsgierig naar wat het voor mij kan betekenen.

Ik heb gemerkt dat ik vrij snel en makkelijk spiermassa aankom, maar ook vrij snel vetmassa als ik slecht leef. Ik krijg van veel mensen in mijn omgeving te horen dat ik echt groot ben geworden, alleen voor mij gevoel is het nu nog erg 'ongepolijst'. Ik zou graag wat meer definitie en vorm krijgen.

Laat je niet gek maken. Gewoon geduld hebben.
Je kan ook eens naar een PL schema kijken ofzo. Is wel leuk voor de afwisseling en dan wordt je niet alleen groter, maar ook sterker. Is ook leuk.

oke, ik heb er nog is goed over nagedacht en ik heb besloten om er nog een minimaal een jaartje mee te wachten..

Ik ben voor mezelf goed de reden nagegaan waarom ik het wilde gebruiken, en ik kwam erachter dat het een verkeerde reden is..

Ik ga namelijk begin augustus op vakantie, en ik wou het proces om er goed uit te zien versnellen. Dit is toch echt een verkeerde reden..

Ik denk dat ik met nog een jaar trainen zeker 10kg vvm kan gainen, daarmee zou ik zeker tevreden zijn.

Dus voorlopig nog ff niet voor mij..

oke, ik heb er nog is goed over nagedacht en ik heb besloten om er nog een minimaal een jaartje mee te wachten..

Ik ben voor mezelf goed de reden nagegaan waarom ik het wilde gebruiken, en ik kwam erachter dat het een verkeerde reden is..

Ik ga namelijk begin augustus op vakantie, en ik wou het proces om er goed uit te zien versnellen. Dit is toch echt een verkeerde reden..

Ik denk dat ik met nog een jaar trainen zeker 10kg vvm kan gainen, daarmee zou ik zeker tevreden zijn.

:thumbup:
Verstandig!

Als je er beter uit wilt zien voor de zomer, dan moet je 8 a 9% in vet zakken. succes.

RvR heeft wel een punt. In de zomer is ripped beter dan groot zijn. Dan oog je ook meteen een stuk gespierder.
Daarna in de herfst de rebound in!

• Like
Waarderingen: RvR
Beste leden,

I

Als dat waar is dan heb je geen AAS nodig vriend.

Overigens klopt het niet wat je zegt hoor :D

Ga eerst zonder aas je vetp. verlagen.

als het klopt wat je hier typt heb je 4kg vvm gewonnen, je gaat weer een deel kwijtraken in je cut. jammer dat je je vetp. niet goed in de gaten hebt gehouden.

Terug
Naar boven