Fitness Seller

eerste kuur - maar toch nog een vraagje over die prik

25mm niet een beetje tekort voor bijvoorbeeld glutes?
ik zou eerder 0.8x40 nemen(groen)

• Topic Starter Topic Starter
De kleur naalden die ik gebruik zijn blauw met de maat 0.6x25.

gebruik jij deze naald voor dezelfde plek waar ik het zou doen ?
en als ik deze er in steek,, mag deze er dan volledig in ?

kzal het eerst proberen met B12 :D
voor 20 dagen

en hopelijk doe ik beetje prik--ervaring op ;)

Prikke is makkelijker dan je denkt gewoon rustig de naald in je huid laten glijden niet duwen cq darten aspireren en dan rustig injecteren en naald er rustig uithalen en jeej je bent klaar

gebruik jij deze naald voor dezelfde plek waar ik het zou doen ?
en als ik deze er in steek,, mag deze er dan volledig in ?

kzal het eerst proberen met B12 :D
voor 20 dagen

en hopelijk doe ik beetje prik--ervaring op ;)

Ik gebruik deze naalden idd voor dezelfde plek als jij in het begin aangaf met dat linkje.
Deze druk ik er dan helemaal in.
Werkt perfect en volgens mij zijn er meerdere die dezelfde maat gebruiken ervoor :)

Laatst bewerkt:
die blauwe kun je voor alles gebruiken als je niet te veel spek hebt

Ik gebruik deze naalden idd voor dezelfde plek als jij in het begin aangaf met dat linkje.
Deze druk ik er dan helemaal in.
Werkt perfect en volgens mij zijn er meerdere die dezelfde maat gebruiken ervoor :)

alvast bedankt voor het antwoorden
heb alvast mn B12 en spuitjes besteld :rocker2:
dus kan bijna beginnen met experimenteren met het prikken:angstig:
en hopelijk doe ik niets fout

trouwens iedereen die me beetje bij beetje helpte is deze topic

bedankt :thumb:

- Bepaal nauwkeurig de plaats van injecteren: - Span de huid met duim- en wijsvinger. MOET DIT ?

- Steek de naald met een snelle beweging loodrecht op het oppervlak in de spier.
- Houdt tijdens het inbrengen van de injectienaald altijd spuit én naald vast.
- Ontspan de huid door duim- en wijsvinger te ontspannen en laat de huid los
- Trek de zuiger iets terug om de controleren of men in een bloedvat zit. Indien men in een bloedvat zit de naald verwijderen en opnieuw beginnen.
- Spuit de vloeistof langzaam en regelmatig in.
- Let op de reactie van de cliënt.
- Verwijder de naald met een snelle beweging.
- Druk de insteekopening af met het watje.

en dit lijstje is wel oké zeker ?
of moet er nog iets bij komen ??

In principe móet samenspannen van de huid niet, doel is gewoon de kop van de naald in de spiermassa krijgen, en de vloeistof in de spier. Niet te moeilijk denken, er kan nauwelijks iets fout gaan. Enige wat wel belangrijk is is aspireren

In principe móet samenspannen van de huid niet, doel is gewoon de kop van de naald in de spiermassa krijgen, en de vloeistof in de spier. Niet te moeilijk denken, er kan nauwelijks iets fout gaan. Enige wat wel belangrijk is is aspireren

:D oké

Nog even een tip voor de mensen die prikken. Wat mij echt gigantisch stoorde in het kijken van het filmpje. (ik werk zelf in de medische sector)
graag voordat je je ampul aanprikt de rubberen dop eerst desinfecteren met een alcohol swab!

Ook zie ik dat hun de luchtbel aan de kant van de stamper houden? Dat kan, betekend wel dat je lucht gaat injecteren. Mijn tip is om te gaan tikken met de naald omhoog zodat je luchtbel bovenaanzit, dan even lichtjes de duwen totdat je een druppeltje vloeistof ziet, dan weet je dat je spuit en naald volledig ontlucht zijn en je alleen maar vloeistof gaat injecteren. Als je rustig genoeg en ontspannen bent krijg je geen blauwe plekken of spierpijn.

Nog een tip is om je van te voren even te douchen, je lichaam is dan schoon en ontspannen.

alvast bedankt voor het antwoorden
heb alvast mn B12 en spuitjes besteld :rocker2:
dus kan bijna beginnen met experimenteren met het prikken:angstig:
en hopelijk doe ik niets fout

trouwens iedereen die me beetje bij beetje helpte is deze topic

bedankt :thumb:

Graag gedaan, alleen ben het niet eens met je lijstje dat je de naald ook moet vasthouden!
Als je de naald vast houd besmet je de naald en krijg je de kans dat je micro organisme mee injecteerd en dat verhoogd de kans op een infectie.
De naald kan dan niet meer als steriel worden beschouwd!

Je stopt het naald in de dop op de spuit en trekt vervolgens de eraf zonder de naald aan te raken met je handen of elk ander voorwerp.

De naald raakt alleen het rubber waar je doorheen moet prikken welke je met een alcoholdoekje van te voren desinfecteerd en de huid die je ook van te voren desinfecteerd.
Vergeet ook niet om je handen te wassen van te voren.

Ik tik overigens ook de lucht van te voren eruit zoals viren aangeeft, nou niet meteen angstig worden als je per ongeluk wat lucht mee injecteerd.
Het gaat in de spier dus een klein luchtbelletje merk je niet.

Als je trouwens erg nerveus bent voor het steken is het misschien fijn om in plaats van een stekende beweging te maken de naald op de been te zetten waar je wilt injecteren en dan vervolgens heen en weer bewegen.
Je huid raakt beetje bij beetje doorboort waarna hij er doorheen gaat, het penetreren is minder gevoelig en als hij er eenmaal in zit voel je eigenlijk meer de naald die langs de huid schuurt.
Als je rustig prikt dan kun je ook meteen wat bijsturen mocht je een zenuw tegenkomen.

Graag gedaan, alleen ben het niet eens met je lijstje dat je de naald ook moet vasthouden!
Als je de naald vast houd besmet je de naald en krijg je de kans dat je micro organisme mee injecteerd en dat verhoogd de kans op een infectie.
De naald kan dan niet meer als steriel worden beschouwd!

Je stopt het naald in de dop op de spuit en trekt vervolgens de eraf zonder de naald aan te raken met je handen of elk ander voorwerp.

De naald raakt alleen het rubber waar je doorheen moet prikken welke je met een alcoholdoekje van te voren desinfecteerd en de huid die je ook van te voren desinfecteerd.
Vergeet ook niet om je handen te wassen van te voren.

Ik tik overigens ook de lucht van te voren eruit zoals viren aangeeft, nou niet meteen angstig worden als je per ongeluk wat lucht mee injecteerd.
Het gaat in de spier dus een klein luchtbelletje merk je niet.

Als je trouwens erg nerveus bent voor het steken is het misschien fijn om in plaats van een stekende beweging te maken de naald op de been te zetten waar je wilt injecteren en dan vervolgens heen en weer bewegen.
Je huid raakt beetje bij beetje doorboort waarna hij er doorheen gaat, het penetreren is minder gevoelig en als hij er eenmaal in zit voel je eigenlijk meer de naald die langs de huid schuurt.
Als je rustig prikt dan kun je ook meteen wat bijsturen mocht je een zenuw tegenkomen.

oké zullen we allemaal opletten :thumb:
ik ga het wel allemaal rustig aan doen
en best ook al vannaf het begin links rechts werken zeker
want als ik dan ooit met de test aan het werk ga
moet deze ook afgewisseld geprikt worden é,
morgen zal ik alles binnen hebben
en kan ik mn vit B12 gaan inspuiten ;)

klinkt wel nog beetje eng -->:shake:

Idd ook afwisselen van injectiespot, dat is ivm littekenweefsel vorming.
Als je dat hebt prik je er moeilijker doorheen.
Wel bij de benen meer aan de buitenkant van je been doen, in het midden en aan de binnenkant van je benen lopen meer zenuwen.

Belangrijk is rustig te blijven, neem er de tijd voor.
Laat je weten hoe het is gegaan?

Idd ook afwisselen van injectiespot, dat is ivm littekenweefsel vorming.
Als je dat hebt prik je er moeilijker doorheen.
Wel bij de benen meer aan de buitenkant van je been doen, in het midden en aan de binnenkant van je benen lopen meer zenuwen.

Belangrijk is rustig te blijven, neem er de tijd voor.
Laat je weten hoe het is gegaan?

Ja ik laat het zeker weten :D

Maar toch nog een vraagje

Ik weet het is het buitenste deel
Maar bestaat er soms geen meet trucje ???
En de naald moet er recht naar beneden in ???

En na deze 2 vragen ;)
Dan is het nog wachten op de post è :cool:

Greetzzzz.....

Meet trucje?
Je kiest de juiste naald kwa lengte en probeert hem zo diep mogelijk in de spier te prikken zodat je goed moet zitten.
Je moet natuurlijk niet schuin naar buiten steken maar zodat hij zo diep mogelijk in de been gaat.
Niet te zenuwachtig worden, als je eenmaal wat dieper met de naald zit gaat het wat moeilijker en dat is omdat je in het spierweefsel zit.
Je voelt het dus ook nog aan als je rustig de naald erin plaatst.

En als je bezig bent houd de spier ontspannen en maak jezelf niet te druk.
Als je je eigen aan de regels houd van het injecteren en ook zeker niet het aspireren vergeet zal je naderhand denken" was dit het?"

Ik was als de dood voor bloedprikken of spuiten als ik naar de dokter moest, kon dagen van te voren niet slapen en het is ook mij gelukt om de angst voor die enge naald te overwinnen en dat zal jou ook lukken!
Moet je nagaan dat ik dus ook in de medische sector werk waar we dit soort hormonale producten maken en dan zo bang voor naalden zijn die je ervoor nodig hebt :D

Wat voor kuur ben je overigens van plan?
Een test only kuurt van 10/12 weken op 500 mg zou een leuke optie zijn, eventueel een kickstartje erbij maar is niet noodzakelijk.

er is een meettrucje.. deel je bovenbeen (tot aan de knie) op in 6 delen.
Dus je hebt per been zeg

heup
1-2
3-4
5-6
knie

waar je moet injecteren is vakje 3. aan de buitenkant dus.

ja een test only kuurt van 10 weken
testosteron enanthaat

heb net mij B12 en spuiten binnen
als ik zo kijk naar de naald valt deze nog klein uit :rocknana:

maar ja ze moet er wel nog in é :rolleyes:

kijk alle info dat ik van jullie kreeg
daar kan ik zeker iets met doen

dus iedereen die reageerde bedankt
vandaag ga ik het zeker op mn gemak proberen
om die B12 er in te krijgen :D

en hopelijk loopt alles goed :knipoog:

ik laat zeker nog iets van mij horen

En,hoe gaat ie:rolleyes:

daarnet op mijn gemak naar boven, op mn bed
b12 ampule open gemaakt
en leeg gezogen met mn spuit,
belletjes er uit getikt, en de spuit klaargelegd,
mn bil in 6 gedeeld tot aan begin knie
en derde deel ;-) nekeer bekeken :eek:
en ingevreven met isobetadine ;)
en dan ja de spuit genomen, en langzaam prikken
en dan dacht ik ik voel precies iets dat in de weg zit :eek2:
dan maar naald er uit en er naast geprikt
dat ging veel vlotter,
dan ge aspireert en ik dacht dat zal niet ver genoeg zijn dus nog beetje meer, en er kwam niets in mn spuit,
en dan ja zachtjes alles er in :D

dus door jullie hulp
is het mij gelukt

bedankt!!!!!!!!!!!
maar toch nog een vraagje !!!!!
hoe ver mag of moet je aspireren !!!!!!!
want dat is mij niet duidelijk!!!!!!!!!!

Terug
Naar boven