MuscleMeat

Eerste kuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
IMO denk ik dat de combie test deca ( 250ng-200mg) beter is voor een 1e kuur :D maar jha ieders zijn mening ;)

Zoals Schroef al zei, een stack test-deca is een van de beste stacks voor een eerste kuur en zeker bij een 250 test met 200 mg deca dosering

test deca is 1 + 1 = 3. Deca hecht zeer sterk aan de AR receptor, beter nog dan test. Test heeft in tegenstelling tot Deca niet-AR-receptor gerelateerde eigenschappen die spiergroei stimuleren. Daarom is de stack zo goed.

Deca is niet mild maar zeker milder dan test en minder belastend voor haar, huid en prostaat door de geringe androgene werking. Daarnaast heeft deca ook een smerende werking in de gewrichten wat bij de zware belastingen in een kuur ook niet verkeerd is.

Greetz

Zoals Schroef al zei, een stack test-deca is een van de beste stacks voor een eerste kuur en zeker bij een 250 test met 200 mg deca dosering

test deca is 1 + 1 = 3. Deca hecht zeer sterk aan de AR receptor, beter nog dan test. Test heeft in tegenstelling tot Deca niet-AR-receptor gerelateerde eigenschappen die spiergroei stimuleren. Daarom is de stack zo goed.

Deca is niet mild maar zeker milder dan test en minder belastend voor haar, huid en prostaat door de geringe androgene werking. Daarnaast heeft deca ook een smerende werking in de gewrichten wat bij de zware belastingen in een kuur ook niet verkeerd is.

Greetz

Groet

Elmo

ok elmo maar als je 1 van beiden zou willen combineren met winstrol welke zou jij dan kiezen?

Altijd testo want dat is voor massa in het algemeen 2 x zo effectief als deca.
Winstrol vind ik trouwens voor bulkkuren en mensen met een relatief hoog BF% relatief zinloos.

greetz

fitnesboy zei:
ok elmo maar als je 1 van beiden zou willen combineren met winstrol welke zou jij dan kiezen?

Laatst bewerkt:
Elmo zei:
Persoonlijk vind ik eq/test veel betere, kwaliteit en gains geven. Eq stimuleerd eetlust, aromatiseerd minder, en heeft minder nadelige neveneffecten. Als je voor puur kilo's gaat, dan is deca/test beter.

test deca is 1 + 1 = 3. Deca hecht zeer sterk aan de AR receptor, beter nog dan test.
Hier ga je de mist in.

Juist omdat deca een carbon atoom mist aan de 19de positie is het een zwakke agonist aan de AR. In tegenstelling tot test vormt deca DHN (dihydronandrolone) wat nog minder actief is aan de AR dan nandrolone zelf.
Niets bindt beter aan de AR dan test (buiten tren misschien).

Test heeft in tegenstelling tot Deca niet-AR-receptor gerelateerde eigenschappen die spiergroei stimuleren. Daarom is de stack zo goed.
Ook deca heeft niet-AR gerelateerde eigenschappen die groei stimuleren. Sterker nog, het heeft er 2: 1. estrogeen/progesteron en 2. verbeterde eiwit synthese. (vandaar de naam eiwitspaarder; retentie van meer aminozuren in de spiercellen).
Deca is hierdoor potentieel zeer anabool, maar vooral in een stack met test door de synergetische werking.

Greetz
Milder dan test?
Dat hangt maar net af van wat je onder mild verstaat Elmo.

Het is misschien minder androgeen (daarom juist zwakkere binding aan de AR wat helaas ook betekend minder krachttoename) maar minder androgeen betekend niet dat het globaal minder belastend is, of minder neveneffecten heeft.

Huid: van deca krijg je net zo goed een hoop puisten als je de aanleg hebt, hoewel test misschien opvallender.
Haar: Test zal enkel een invloed hebben als je ook echt aanleg hebt om haar te verliezen, 1 kuur maakt je in geen geval zichtbaar kaler. Bij deca ben je wel zekerder, dus goed argument voor wie bang is voor haarverlies.
Libido: hier is deca duidelijk veel schadelijker, en heeft eigenlijk een stack nodig.
Bloeddruk: erger bij deca dan bij test, meer vochttoename in de bloedbaan via het hormoon aldosterone.
Cholesterol: ongeveer hetzelfde voor zover ik weet
Lever: ongeveer hetzelfde hetzelfde voor zover ik weet
Prostaat: waarschijnlijk erger bij test, hoewel er onderzoek is dat aantoont dat DHT misschien niet de grootste boosdoener is maar wel de combinatie van DHT en oestrogeen. Correct me if I'm wrong. Waarschijnlijk is deca hier veiliger, hoewel een tijdelijke vergroting van de prostaat niet echt schadelijk of blijvend is.
b*ch tits: erger bij deca dan bij test door zowel progesterone als estrogene activiteit en het ontbreken van DHT.
Vocht subcutaan vasthouden: beiden, maar deca meer door meer oestrogene/progestagene activiteit en zwakkere binding aan de AR, en geen vorming van DHT , een directe antagonist van aromatisering en dus vocht -en vettoename.

Alles samen wegen ze ongeveer even zwaar door op de schaal van neveneffecten. Maar afhankelijk van persoon tot persoon kan het ene hormoon nadeliger zijn dan het andere. Daarom is een stack, met voor beiden een niet te hoge dosis een goede keuze, waar ik je helemaal gelijk in geef. (Met als enige opmerking dat eq dan beter is als je niet gefocust bent op kilo's).

Elmo zei:
Altijd testo want dat is voor massa in het algemeen 2 x zo effectief als deca.
Winstrol vind ik trouwens voor bulkuren en mensen met een relatief hoog BF% relatief zinloos.

greetz
Mee eens. Als afsluiter van droge massa kuur vind ik winny voor een paar weken wel een goed idee overigens.

Big_T zei:
Persoonlijk vind ik eq/test veel betere, kwaliteit en gains geven. Eq stimuleerd eetlust, aromatiseerd minder, en heeft minder nadelige neveneffecten. Als je voor puur kilo's gaat, dan is deca/test beter.

Ik vind dat dus niet. Ik vind trouwens het woord kwaliteit in relatie tot spiermassa in de meeste gevallen bullshit. Alleen wedstrijdbodybuilders zijn zo droog dat je de spierstructuren kunt zien. Voor alle andere bb'ers geldt dat de massa die zichtbaar het belangrijkst is.

Hier ga je de mist in.

Juist omdat deca een carbon atoom mist aan de 19de positie is het een zwakke agonist aan de AR. In tegenstelling tot test vormt deca DHN (dihydronandrolone) wat nog minder actief is aan de AR dan nandrolone zelf.
Niets bindt beter aan de AR dan test (buiten tren misschien).

Wat je even vergeet is dat je een stack test/Deca neemt. Wat je ook vergeet is dat je veel meer AAS in je bloed hebt dan dat er AR receptors zij om aan te binden. Je moet de AR receptor als een soort lichtschakelaar zien die een aantal dingen in gang zet. Of de AR receptor nu door test of door deca wordt geactiveerd is daarbij niet van belang. Dat Deca deels naar DHN converteert heeft niks met de binding van Deca met de AR receptor te maken.
Wat je bedoelt te zeggen is dat DHN slechter bindt dan DHT (als aromatiseerprodukt van testo. Deca bindt beter aan de AR receptor dan testo en het ontbreken van een carbonatoompje heeft daarmee niks te maken. Dat zegt iets over de structur en eventuele metabolisatie van die structuur. Wij hebben het hier over de binding van nandrolone vs testosteron.

Ook deca heeft niet-AR gerelateerde eigenschappen die groei stimuleren. Sterker nog, het heeft er 2: 1. estrogeen/progesteron en 2. verbeterde eiwit synthese. (vandaar de naam eiwitspaarder; retentie van meer aminozuren in de spiercellen).
Deca is hierdoor potentieel zeer anabool, maar vooral in een stack met test door de synergetische werking.

Estrogeen/progesteron is mijn inziens geen spiergroei bevorderaar. Extra activiteit van deze 2 wil je juist voor komen.

De naam eiwitspaarder gaat voor elke werkzame AAS op! Onzin om dat aleen op deca toe te passen.

Milder dan test?
Dat hangt maar net af van wat je onder mild verstaat Elmo.

Het is misschien minder androgeen (daarom juist zwakkere binding aan de AR wat helaas ook betekend minder krachttoename) maar minder androgeen betekend niet dat het globaal minder belastend is, of minder neveneffecten heeft.

Die mindere binding is dus gewoon niet juist. Het gaat er juist om dat testosteron andere niet AR gerelateerde eigenschappen heeft die deca veel minder heeft.

Greetz

Elmo zei:
Ik vind dat dus niet. Ik vind trouwens het woord kwaliteit in relatie tot spiermassa in de meeste gevallen bullshit. Alleen wedstrijdbodybuilders zijn zo droog dat je de spierstructuren kunt zien. Voor alle andere bb'ers geldt dat de massa die zichtbaar het belangrijkst is.
Nu zeg je dat kwaliteit in relatie tot spiermassa bullshit is in de meeste gevallen, en even later zeg je dat vocht en vet vermeden moet worden? Wat is het nu?
Kwaliteit= de spiermassa die bestaat uit eiwit, niet uit vocht en vet zoals bij deca, dianabol en anadrol vaak het geval is.

Wat je even vergeet is dat je een stack test/Deca neemt. Wat je ook vergeet is dat je veel meer AAS in je bloed hebt dan dat er AR receptors zij om aan te binden.
Het gaat hier over deca, en het maakt dus niets uit of je deca stackt met test voor de receptor binding van nandrolone aan de AR.
Deca bindt minder sterk, veel minder sterk aan de AR dan test. Dat is een feit. Dat was het hele doel voor de farmaceutica om nandrolone op de markt te brengen. Namelijk geen androgene neveneffecten.

Je moet de AR receptor als een soort lichtschakelaar zien die een aantal dingen in gang zet. Of de AR receptor nu door test of door deca wordt geactiveerd is daarbij niet van belang.
Wat is dat nu voor een antwoord...
Toch wel van belang denk ik als deca bijna niets doet met de AR, ieg veel minder dan test.

Dat Deca deels naar DHN converteert heeft niks met de binding van Deca met de AR receptor te maken.
Je moet eens leren lezen wat er staat. Nandrolone doet bijna niets met de AR. De metaboliet van Nandrolone, DHN, nog minder. Duidelijk?

Wat je bedoelt te zeggen is dat DHN slechter bindt dan DHT (als aromatiseerprodukt van testo.
Je meent het...

Deca bindt beter aan de AR receptor dan testo en het ontbreken van een carbonatoompje heeft daarmee niks te maken.
Ik stel voor dat je wat meer studie doet want dit soort fouten kan echt niet, en zeker niet als je ze als waarheid laat klinken.

Dat zegt iets over de structur en eventuele metabolisatie van die structuur. Wij hebben het hier over de binding van nandrolone vs testosteron.
Ja waarover anders?

Estrogeen/progesteron is mijn inziens geen spiergroei bevorderaar. Extra activiteit van deze 2 wil je juist voor komen.
Extra activiteit heeft voordelen tot op bepaalde hoogte.

- Nandrolone converteerd minder dan testosteron maar wel naar een sterkere vorm van estrogeen (1)
Dit bevorderd groeihormoon afgifte, glycogeen opslag en het upgraden van de AR in sommige weefsels. Let op, niet binden, wel upgraden (misschien vandaar je verwarring).

- Aldosterone: nandrolone verhoogt de afgifte van aldosterone en dus de o.a. opslag van water intracellulair.
Meer vocht intramusculair betekend ook meer glycogeen, sterkere nitrogeen retentie, betere eiwit synhese...

- Progesterone: nandrolone kan binden aan de progesteron recepor wat estrogeen concentraties in weefsels kan verminderen maar in andere weefsels de activiteit ervan kan verhogen.
Kan je dit beperken, dan is dit anabool, gebeurd dit in te grote mate dan treden er mogelijk neveneffecten op.

De naam eiwitspaarder gaat voor elke werkzame AAS op! Onzin om dat aleen op deca toe te passen.
Ik heb het niet enkel op deca "toegepast". Ik heb het aangehaald omdat jij denkt dat deca niet anabool is via andere wegen dan de AR. Nogmaals, leer begrijpen lezen.

Die mindere binding is dus gewoon niet juist.
Aan de AR? Deca bindt minder sterk aan de AR dan test, geloof je het niet? Wil je bewijzen zien? Mij best.

Het gaat er juist om dat testosteron andere niet AR gerelateerde eigenschappen heeft die deca veel minder heeft.
Zowel deca als test hebben andere niet AR gerelateerde functies die de spiergroei kunnen beïnvloeden. Deca's anabole kracht komt van die andere niet AR gerelateerde eigenschappen, veel meer dan bij test.

Ook gegroet, en ik raad aan om er meer over te lezen voor je erover in discussie gaat.

1 Sundaram K, Kumar N, Monder C, Bardin CW., Different patterns of metabolism determine the relative anabolic activity of 19-norandrogens., J Steroid Biochem Mol Biol. 1995 Jun;53(1-6):253-7.,

jah hier kunnen we weer wat van opsteken :)

Mee eeeeeeeeeenns :)

OK, hier gaan we dan, ronde 2.

Big_T zei:
Nu zeg je dat kwaliteit in relatie tot spiermassa bullshit is in de meeste gevallen, en even later zeg je dat vocht en vet vermeden moet worden? Wat is het nu?
Kwaliteit= de spiermassa die bestaat uit eiwit, niet uit vocht en vet zoals bij deca, dianabol en anadrol vaak het geval is.

Als je mijn posts leest dan weet je dan de gains die ik nastreef altijd lean/droge spiermassa is. Het enige onderscheid wat ik maak is wat betreft de hardheid van de spiermassa die je met middelen als masteron, winstrol etc een extra push kunt geven. Dat heeft alleen zin als je ripped bent met een laag BF%. Dat jij dat verwart met vet en vocht als gevolg van een onvoorzichtige bulkkuur (met veel oestrogeen en vocht/vet) is jouw probleem, niet het mijne. Spiermassa is voor mij vetvrij en met een natuurlijk vochtaandeel.

Het gaat hier over deca, en het maakt dus niets uit of je deca stackt met test voor de receptor binding van nandrolone aan de AR.
Deca bindt minder sterk, veel minder sterk aan de AR dan test. Dat is een feit. Dat was het hele doel voor de farmaceutica om nandrolone op de markt te brengen. Namelijk geen androgene neveneffecten.

Beter lezen vriend. Het gaat hier om een stack met Sustanon (test) en als de binding daarbij minder zou zijn zou het in een stack met test niet uitmaken.
Jij zegt dat Deca minder bindt, ik zeg dat het anders is. Je verwart de androgene bijwerkingen met het binden aan de androgene receptor! Ook zonder binding aaan de AR kunnen AAS androgene bijwerkingen hebben!

Wat is dat nu voor een antwoord...
Toch wel van belang denk ik als deca bijna niets doet met de AR, ieg veel minder dan test.

Ook Deca bindt aan de AR zoals eerder gezegd en beter dan jij verondersteld. Dat jij de vergelijking niet snapt zegt mij genoeg. Het is ook een moeilijke materie maar ik probeer het duidelijk te maken.

Je moet eens leren lezen wat er staat. Nandrolone doet bijna niets met de AR. De metaboliet van Nandrolone, DHN, nog minder. Duidelijk?

Ik denk dat jij eens beter moet gaan lezen in plaats van mij telkens woorden in de mond te gaan leggen. Dat Deca naar DHN converteert maakt het minder androgeen dan de DHT conversie van Testosteron, duidelijk??? Verwar dat nu niet elke keer met binding aan de AR receptor. Wist je trouwens dat het meeste DHT bijna direct weer wordt omgezet in....juist DHN. In jouw redenatie zouden alle DHT derivaten zoals bijvoorbeerl Proviron en Winstrol super anabool zijn. Toch is dat zo, raar he?

Ik stel voor dat je wat meer studie doet want dit soort fouten kan echt niet, en zeker niet als je ze als waarheid laat klinken.

Wie de schoen past trekke hem aan. Aan na-apers hebben wie hier niet zoveel. Hier en daar een plukje kennis weghalen kunnen we allemaal. Het gaat om een samenhangend verhaal ipv klakkeloos Big Cat te herhalen. Als ik naar jouw luister doet me dat herinneren de tijd dat wat Arnold S. deed heilig was.
Wel eens gehord van voortschrijdend inzicht?

Extra activiteit heeft voordelen tot op bepaalde hoogte.

- Nandrolone converteerd minder dan testosteron maar wel naar een sterkere vorm van estrogeen (1)
Dit bevorderd groeihormoon afgifte, glycogeen opslag en het upgraden van de AR in sommige weefsels. Let op, niet binden, wel upgraden (misschien vandaar je verwarring).
\

Dat upgraden (upregulation) is ook weer zo'n uitspraak die kant nog wal raakt en nooit bewezen is.

Ik heb het niet enkel op deca "toegepast". Ik heb het aangehaald omdat jij denkt dat deca niet anabool is via andere wegen dan de AR. Nogmaals, leer begrijpen lezen.

Hier ga je weer de fout in broeder. Ik zeg niet dat Deca niet anabool is via andere wegen dan de AR. Dat zijn jouw woorden. Ik zeg dat testosteron veel anaboler is andere wegen dan de AR. Dat verklaart ook de groei die geavanceerde bodybuilders pas krijgen na hogere doseringen. De hoeveelheid AR receptors blijft namelijk zo goed als gelijk.

Aan de AR? Deca bindt minder sterk aan de AR dan test, geloof je het niet? Wil je bewijzen zien? Mij best.

Laat maar kome die bewijzen van betere hechting aan de AR
Je kunt wel 10 keer zeggen dat het een feit is maar dat maakt het nog geen feit!

Zowel deca als test hebben andere niet AR gerelateerde functies die de spiergroei kunnen beïnvloeden. Deca's anabole kracht komt van die andere niet AR gerelateerde eigenschappen, veel meer dan bij test.

Een echte bullshit uitspraak. Bij gelijkblijvend aantal AR receptoren moet testosteron het juist hebben van niet AR-gerelateerde groei, vooral bij gevorderde BB'ers! Een receptor kan maar 1 x bezet zijn en dan helpt dus in jouw redenatie een verdubbeling van de dosis niet meer. Het meeste AAS in je lichaam zit namelijk niet aan een receptor gebonden omdat daar maar weinig van zijn!

Ook gegroet, en ik raad aan om er meer over te lezen voor je erover in discussie gaat.

Ik denk dat dat toontje niet past in zo'n discussie. Wan heb jij zoals bewezen behalve het zetten van slotjes en het deleten van discussies wanneer jij je zin niet krijgt?

Greetz

Laatst bewerkt:
Part III: the final battle

Elmo zei:
OK, hier gaan we dan, ronde 2.

Als je mijn posts leest dan weet je dan de gains die ik nastreef altijd lean/droge spiermassa is. Het enige onderscheid wat ik maak is wat

betreft de hardheid van de spiermassa die je met middelen als masteron, winstrol etc een extra push kunt geven.
Laten we even kijken wat je eerder hebt gezegd want ik heb begrepen dat je leesvaardigheid en geheugen soms wat tekort schieten.

Ik zei:
Persoonlijk vind ik eq/test veel betere, kwaliteit en gains geven.

Waarop jij antwoord:
Ik vind dat dus niet. Ik vind trouwens het woord kwaliteit in relatie tot spiermassa in de meeste gevallen bullshit.

Jij vindt dus dat de kwaliteit (aantal blijvende spiermassa) bij deca hetzelfde is als bij eq. Akkoord?
Als je streeft naar droge massa, dan ben je serieus tegenstrijdig met je uitspraak in de quote hierboven. Wees eerlijk en zeg dan dat je het niet eens bent omdat je met deca meer kilo's haalt, maar ga niet hypocriet lopen doen en zeggen dat je naar droge massa streeft om daarna te zeggen dat het bullshit is.

Dat heeft alleen zin als je ripped bent met een laag BF%. Dat jij dat verwart met vet en vocht als gevolg van een onvoorzichtige bulkkuur (met veel oestrogeen en vocht/vet) is jouw probleem, niet het mijne. Spiermassa is voor mij vetvrij en met een natuurlijk vochtaandeel.
Ik verwarren? Ik geloof dat je de rollen hier omdraait. Ik zie duidelijk het verschil tussen kwaliteit en vocht/vet hoor, daarom dat ik EQ boven deca verkies. Maar voor jouw is dat allemaal bullshit.

Beter lezen vriend. Het gaat hier om een stack met Sustanon (test) en als de binding daarbij minder zou zijn zou het in een stack met test niet uitmaken.
Of het nu om een stack gaat of niet, nandrolone bindt over het algemeen (dus alle weefsels) minder sterk aan de AR dan test. Dit gaat via verschillende processen. Als jij dan je eigen fout wil wegsteken onder het feit dat in een stack de test voor de extra AR bezetting zorgt, dan is dat prima voor mij. Maar gebruik het niet als argument in deze discussie.

Jij zegt dat Deca minder bindt, ik zeg dat het anders is. Je verwart de androgene bijwerkingen met het binden aan de androgene receptor! Ook zonder binding aaan de AR kunnen AAS androgene bijwerkingen hebben!
Ja, goed zo. Maar wat heeft dat ermee te maken? Ik weet dat deca androgene neveneffecten kan hebben (overigens zeer beperkt), maar daarom bindt het nog niet sterker aan de AR dan test. Weer een argument dat kant nog wal raakt in je verdediging dat deca sterker bindt dan test. Er is geen enkel bewijs dat dit zo is. Er is wel bewijs dat zowel nandrolone als test sterk binden aan de receptors in spierweefsel, en dat deca minder (sterk) bindt aan de AR op andere plaatsen waardoor in spierweefsel meer. Dus bind deca in vergelijking met test globaal minder sterk aan de AR.

Ook Deca bindt aan de AR zoals eerder gezegd en beter dan jij verondersteld. Dat jij de vergelijking niet snapt zegt mij genoeg. Het is ook een moeilijke materie maar ik probeer het duidelijk te maken.
Ik veronderstel niets, ik ga af op wetenschappelijk onderzoek, leerboeken, artikels en forums. Dat je het een moeilijke materie vindt kan ik begrijpen. Niemand zegt dat het eenvoudig is. Maar je moet me toch eens zeggen waar ik ooit heb beweerd dat nandrolone niet bindt aan de AR? Ik heb alleen gezegd dat het dit niet altijd sterker doet dan test, iets wat jij dus wel beweerd. Opnieuw: goed lezen.

Ik denk dat jij eens beter moet gaan lezen in plaats van mij telkens woorden in de mond te gaan leggen.
De pot verwijt de ketel... dat woorden in de mond leggen en anderen fout begrijpen laat ik aan jouw over. Ik quote enkel wat jij post en plaats en verdediging die zo juist mogelijk is.

Dat Deca naar DHN converteert maakt het minder androgeen dan de DHT conversie van Testosteron, duidelijk???
Het is wel wat ingewikkelder dan dat. Nandrolone zelf is een 5a -reductase inhibitoir, heeft een zwakke affiniteit voor de AR, waar test op die plaatsten juist een sterke affiniteit heeft. Alles samen maakt het dat er globaal gezien in het lichaam bij test meer A receptors bezet zullen zijn dan bij nandrolone, wat test dus sterker maakt aan de AR in bijna alle weefsels duidelijk?

Verwar dat nu niet elke keer met binding aan de AR receptor. Wist je trouwens dat het meeste DHT bijna direct weer wordt omgezet in....juist DHN.
Och laat ik daar maar niet op in gaan. Straks ga je nog zeggen dat DHT niet kan binden aan de AR omdat het direct omzet naar DHN. :rolleyes:

In jouw redenatie zouden alle DHT derivaten zoals bijvoorbeerl Proviron en Winstrol super anabool zijn. Toch is dat zo, raar

he?
Helemaal niet, jij gaat er blijkbaar vanuit dat ik DHT als enige anabool hormoon zie ofzo. Ik zeg dat het belangrijk is bij de bezetting van de AR in weefsels en dat testosteron daarom een betere affiniteit heeft voor de AR in alle weefsels in tegenstelling tot nandrolone.

Wie de schoen past trekke hem aan. Aan na-apers hebben wie hier niet zoveel.
Toch meer dan aan leugenaars. En dit zijn zaken die ik zelf grondig heb bestudeerd vriend.

Hier en daar een plukje kennis weghalen kunnen we allemaal. Het gaat om een samenhangend verhaal ipv klakkeloos Big Cat te herhalen. Als ik naar jouw luister doet me dat herinneren de tijd dat wat Arnold S. deed heilig was.
Wel eens gehord van voortschrijdend inzicht?
Verhalen schrijven dat laat ik aan fictie-schrijvers over. Wat ik schrijf is een conclusie uit het lezen van verschillende bronnen waar ik voldoende vertrouwen in heb. Waaronder researchers, studies en reviews en boeken.
Wat jij verder van mij vindt is irrelevant, als er iemand meer inzicht nodig heeft dan en jij het wel. Je komt op dit board een tijdje geleden een paar posts plaatsen, die allesbehalve perfect zijn. Even later ben je plots de goeroe hier en moet iedereen maar aannemen wat je zegt. Zet je arrogantie en trots even opzij en lees wat meer, post wat minder.

Dat upgraden (upregulation) is ook weer zo'n uitspraak die kant nog wal raakt en nooit bewezen is.
Grappig....
[The effects of nandrolone phenylpropionate on androgen receptor of liver and coïtusual glands in burned rats]

[Article in Chinese]

Li K, Cen Y, Liu X, Luo X.

Department of Burn and Plastic Surgery, West China Hospital, Sichuan University, Chengdu 610041, China.

OBJECTIVE: To assess the effects of nandrolone phenylpropionate (NP) on androgen receptor (AR) of liver and coïtusual glands in burned rats for supporting the clinical application of anabolic steroids. METHODS: Thirty-two Wistar rats with a deep second-degree cutaneous burn of 20% total body surface area were randomly divided into two groups to receive either 5 mg/kg NP (NP group) or normal saline as placebo (control group) every other day. The mean integrated optical density (mIOD) of androgen receptor (AR) in liver, testis, ovary tissues were measured by immunohistochemistry ENVISION and LSAB respectively on the 4th, 7th, 14th and 21st days after scalding. RESULTS: The density of AR in liver tissue in NP group was higher than that in control group (P < 0.05). The density of AR in testis and ovary tissues showed no significant
difference between NP group and control group at every time-point (P > 0.05). The side-effect of NP at this dose level on coïtusual glands seemed limited. CONCLUSION: Nandrolone phenylpropionate up-regulated the density of AR in liver tissue, whereas it had no significant effects on the density of AR in testis and ovary tissues. NP was used with safety at this dose level in rats.

Hier ga je weer de fout in broeder. Ik zeg niet dat Deca niet anabool is via andere wegen dan de AR. Dat zijn jouw woorden.
Jij bent echt vergeetachtig weet je dat? In de rechtbank had de jury je al lang schuldig bevonden.

Hier zijn dan JOUW woorden "broeder"
Test heeft in tegenstelling tot Deca niet-AR-receptor gerelateerde eigenschappen die spiergroei stimuleren

Ik zeg dat testosteron veel anaboler is andere wegen dan de AR. Dat verklaart ook de groei die geavanceerde bodybuilders pas krijgen na hogere doseringen. De hoeveelheid AR receptors blijft namelijk zo goed als gelijk.
Natuurlijk, wat jij hierbij niet beseft is dat een hogere dosis test meer omzetting naar DHT betekend. DHT, in tegenstelling tot DHN, heeft een veel hogere affiniteit aan de AR in niet-spierweefsel. Zoals CZS, dit op zich maakt dat je meer krachttoename hebt bij test dan bij deca.
Dan hebben we het nog niet gehad over de omzetting naar oestrogeen bij hoge dosissen test, wat meer aldosterone afgifte betekend en dus meer kilo's...

Laat maar kome die bewijzen van betere hechting aan de AR
Je kunt wel 10 keer zeggen dat het een feit is maar dat maakt het nog geen feit!
Zie eerdere geposte studie:
"Nandrolone phenylpropionate up-regulated the density of AR in liver tissue, whereas it had no significant effects on the density of AR in testis and ovary tissues."

Vertaalt: deca heeft globaal minder AR affiniteit in het lichaam.

Een echte bullshit uitspraak. Bij gelijkblijvend aantal AR receptoren moet testosteron het juist hebben van niet AR-gerelateerde groei, vooral bij gevorderde BB'ers! Een receptor kan maar 1 x bezet zijn en dan helpt dus in jouw redenatie een verdubbeling van de dosis niet meer. Het meeste AAS in je lichaam zit namelijk niet aan een receptor gebonden omdat daar maar weinig van zijn!
Wat heeft dit nu weer met mijn uitspraak te maken.

Lees eens goed:
Deca's anabole kracht komt van die andere niet AR gerelateerde eigenschappen, veel meer dan bij test.
Daar staat letterlijk dat test meer gebruikt maakt van de AR (oa via DHT).
Deca werkt via de receptors in spierweefsel, en doordat het een 5a -reductase inhibitoir is zal globaal oestrogeen toenemen en DHT afnemen. Dit veroorzaakt een gewichtstoename in vocht en vet.
Zoals ik al zei: deca is vooral een anabool, geen androgeen. En zonder test is deca veel minder anabool, oa doordat test voor een betere krachttoename zorgt waardoor trainingen productiever worden.

Ik denk dat dat toontje niet past in zo'n discussie. Wan heb jij zoals bewezen behalve het zetten van slotjes en het deleten van discussies

als jij je zin niet krijgt?

Greetz
Mijn zin? Bedoel je niet de waarheid? Of is het eerder JOUW zin?

Ik sluit als discussie zinloos is, en er enkel op en neer wordt geroepen waar niemand iets aan heeft.
Ik delete, als een post totaal zinloos is, enkel meer verwarring zaait, en gebasseerd is op een gedachte van iemand die nog te weinig kennis heeft maar wel alles als waarheid wil doen klinken. Zoals jouw dianabol-verdedigingsthread.

Als je je daarmee bezig wilt houden, doe dit dan lekker op een ander forum.

Omdat alles gezegd is en je toch alleen feiten weerlegt zal ik hier ook een einde aan maken, ik denk dat de meesten het daarmee wel eens zijn.
Wil discussieren, mij best, maar kom geen leugens en onzin posten op dit board. Daar zijn we nu eenmaal streng op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven