AndroidHealthClinic

Eerste Kuur

RNW

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Na bijna 4 jaar (waarvan 1,5 jaar serieus met op voeding letten etc.)trainen wil ik is een kuurtje gaan proberen. Ik zou graag willen beginnen met mij kuur in feb 2015. Ik hoop met mijn eerste kuur rond 10 kg massa te pakken en daarvan 7-8 kg vasthouden.
Ik ben 22 jaar oud, ik ben 173cm lang en weeg 80 kg met een bf van +-14.
Wat ik wil gaan nemen is:
Wk 1-12: 500mg Test-E ew
Wk 1-13: HCG 500 IU ew
Wk 14-16: 20mg Nolva ed
OF
Wk 1-12: 250mg Test-E ew
Wk 1-13: HCG 500IU ew

Wat raden jullie aan? En vinden jullie dat ik nog zou moeten cutten voordat ik aan de kuur begin? En raden jullie nog supplementen aan om te gebruiken tijdens of na de kuur? Ik dacht zelf om tijdens de kuur te gebruiken: Creatine, whey, omega, vit-pillen, eaa, vitb5 en zink.
En ik dacht om na de kuur nog een test booster te gebruiken. Graag hoor ik jullie mening hierover.
Alvast bedankt

HCG zou ik alleen paken als het echt nodig was

Ik zou benieuwd volgen

Succes

• Topic Starter Topic Starter

Ik zou benieuwd volgen

Succes
Bedankt voor je reactie.
acht jij hcg niet nodig bij 12 weken test e?
Ik dacht dat hcg altijd beter was om toe te voegen ivm beter(sneller) herstel na de kuur.

Hcg is altijd goed.
Pharma man gewoon lekker negeren ;)

gwn lekker 500mg pw! verdelen over 2x pw een injectie van 250mg voor stabielere bloedwaardes
hcg is gwn altijd slim maar kost wat extra als toevoeging van een kuur
dus niet iedereen vind het zo waardevol ik neem altijd hcg.
supps zijn bijna niet nodig whey is gwn snelle opneembare eiwitten die je altijd elke dag kan nemen nuttigst vind ik een whey in de ochtend om je eiwitten aan te vullen na een aantal uren slapen en vlak na de training omdat dan spieren ook zullen springen om eiwitten zsm ^^
creatine moet je juist totaal bewaren voor na de kuur als bevordering van herstel na de kuur en helpen van vasthouden gewonnen spiermassa. test boosters gaan ook echt niks meer extra toevoegen bij het nemen van aas ghehe

vergeet niet een goed voeding schema te maken
zorg voor minimaal 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht per dag en als je echt wilt groeien eet dan 500 tot miss wel 1000 boven je kcal behoefte

stel je kcal behoefte op onderhoud is 3200kcal dan ga je tussen de 3700 tot 4200 kcal eten
stel je weegt 80 kg x 2gr (eiwit) = 160gram eiwit eten per dag
ik zelf zou 2.5 a 3gr aanhouden aan eiwitten zeker met kuren. dus pak 3gr x 80kg = 240 gr eiwit perdag
voor vetten houd je ongeveer 1.5gr aan per kg lichaamsgewicht 80 x 1.5 gram is = 120 gr vetten per dag

elke gr eiwit heeft 4 kcal
elke gram vet heeft 9 kcal

120gr vet = 1080 kcal
240gr eiwit = 960 kcal
==============
2040 kcal

dus als je 3700 kcal zou gaan eten -2040kcal = 1660 kcal is wat overblijft voor de kh

elke gr kh = 4kcal > 1660:4kcal= 415gr kh
rond deze koers zou je dus moeten gaan eten.
dus niet alleen op voeding letten maar ook weten wat je eet op schema hebben enz. om de Max uit je kuur te halen. je kan ook 1gr aanhouden voor vet btw. en dan kan je nog meer kh gaan eten.

Laatst bewerkt:
Wat een adviezen worden hier de laatste tijd gegeven lekker 3-4 gram aas nemen elke week, niet nakuren, HCG Hoeft niet joh etc etc, word steeds gekker hier.

daarom moet je ook jezelf inlezen...flink inlezen.
en de zoekfunctie gebruiken voor post met de zelfde vragen en de antwoorden vergelijken of de antwoorden van hoog gerespecteerden in overweging nemen

Optie 1 zou ik doen als ik jou was kerel. Is een fijne eerste kuur waar je goeie massa op kunt pakken

1e kuur ziet er netjes uit.
Als je al die sups wilt nemen moet je zelf weten.
Ik vind alleen creatine helpvol.

In voor reacties om creatine voor na de kuur te bewaren...

bedankt voor jullie reacties!

Dus het wordt:
Wk 1-12: 500mg Test-E ew (2x pw 250mg)

Verder moet ik crea bewaren voor na de kuur en moet ik natuurlijk een goed voedingsschema hebben. Vinden jullie nog dat ik moet cutten(naar 10% bf) om het beste uit mijn kuur te halen?

bedankt voor jullie reacties!

Dus het wordt:
Wk 1-12: 500mg Test-E ew (2x pw 250mg)

Verder moet ik crea bewaren voor na de kuur en moet ik natuurlijk een goed voedingsschema hebben. Vinden jullie nog dat ik moet cutten(naar 10% bf) om het beste uit mijn kuur te halen?

Prima kuur, ik zou alleen wel de nolvadex 4 weken lang pakken dus van week 14 t/m 17
Je vetpercentage is prima zo, maar hoe droger hoe beter natuurlijk.
Als je nu gaat cutten krijg je sowieso al een rebound wanneer je gaat bulken en icm een kuurtje is dat erg goed.

Ik zou gewoon creatine gebruiken in je kuur.
Zoek zelf maar eens op google wat over creatinegebruik als je on bent.

Prima kuur, ik zou alleen wel de nolvadex 4 weken lang pakken dus van week 14 t/m 17
Je vetpercentage is prima zo, maar hoe droger hoe beter natuurlijk.
Als je nu gaat cutten krijg je sowieso al een rebound wanneer je gaat bulken en icm een kuurtje is dat erg goed.

Tnx voor de tips!
ik zal nolvadex dan van week 14 t/m 17 nemen en men bf verlagen naar 10%.

---------- Toegevoegd om 22:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:25 ----------

tnx, ik zal het opzoeken.

Nou is netjes redelijk snel uitgedokterd.
Succes man

Ik zou benieuwd volgen

Succes

pakken als het echt nodig is ?
het kost geen reet en zeker niet als het voor je ballen is

---------- Toegevoegd om 00:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:14 ----------

lees veel dat ze dan 10gram nemen ipv 5 als je on bent

Ik gebruik ook 10gr.
Creatine is het enigste supplement dat bewezen helpt voor meer spiergroei en herstel.
Als je on bent kan je lichaam meer ervan opslaan en gebruiken.
Vandaar die 10gram.
Verder kost het ook geen f**k :)

Terug
Naar boven