MuscleMeat

eerste post: even voorstellen

Trix

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal :-)

ik volg dit forum nu af en toe sinds enkele weken en het lijkt me dat er toch wel een pak degelijke informatie op staat, dus dacht ik me maar aan te melden en ook te proberen af en toe iets bij te dragen, eerder dan enkel maar te lezen.

Ik ben een Belgische van 29 en sinds nu bijna een jaar bezig met krachttraining.

Mijn voornaamste reden hiervoor is/was mijn gezondheid. Ondertussen is daar ook het feit bijgekomen dat ik het ongelooflijk graag doe. =)

Hoe ik tot KT gekomen ben? Een combinatie van toevalligheden eigenlijk:

ik ben sinds mijn tienerjaren vegetariër (de laatste jaren eet ik terug af en toe wat vis of kip), en altijd nogal begaan geweest met mijn gezondheid en met een natuurlijke manier van leven. Maar de laatste jaren kwamen er elk jaar wel enkele kilootjes bij, ondanks het feit dat ik eigenlijk niet veel en behoorlijk gezond at en toch regelmatig beweging had (vooral dans, verschillende soorten).
Tot ik vorig jaar rond deze tijd begon te merken dat ik steeds minder bewoog en niet meer zo goed in mijn vel zat. Ik had er toen echt genoeg van en ben actief op zoek gegaan naar een verklaring voor die extra kilo's (vaak de noodzakelijke stap voor een oplossing).

Ik kwam toen achtereenvolgens de volgende "gelukkige toevallen" tegen:

• het boek "een leven lang slank zonder dieet" van Sonja Kimpen
  • mijn (toen pas nieuwe maar ik hou hem voor altijd) vriend die vroeger veel aan krachttraining had gedaan en net terug herbegonnen was
  • de sites [Link niet meer beschikbaar] en http://www.stumptuous.com

Wat hebben zij gedaan?
  • Het boek van Sonja vermeldde dat veel vrouwen eigenlijk te weinig eten, en wat dat met je doet op langere termijn. Ze legt de nadruk op levenskwaliteit en genieten eerder dan "eten en schuldgevoel" en geeft er ook veel tips om terug meer te gaan bewegen in je dagelijkse activiteiten (onder het motto: elke minuut helpt) en om je ruststofwisseling te gaan verhogen, o.a. door vaker kleinere maaltijden te eten en door krachttraining.
  • Mijn vriend zei: "probeer eens te trainen met gewichten." Hij gaf me veel info over het hoe en waarom, bracht enkele losse halters mee, hielp me met de eerste oefeningen (biceps, triceps, delta) en gaf me ongelooflijk veel steun: neutraal, zonder oordelen, spot of betutteling. (eeuwig dankbaar, echt!)
  • De 2 sites bevestigden de info van hierboven, gaven er nog het extra vrouwelijk tintje aan, en zorgden voor bijkomende motivatie met links, getuigenissen, en nog veel meer.

Uiteindelijk leek het alsof krachttraining "zelfs voor mijn lichaam" :rolleyes: zou kunnen werken.

Nu, bijna een jaar later, heb ik mijn eigen mini home gym geïnstalleerd, train ik vrijwillig 4 à 5 keer per week (van 15 min tot een klein uurtje, afhankelijk van de oefeningen die ik doe en de beschikbare tijd en zin), ben ik op de weegschaal een 8-tal kilo lichter, en meer dan 12 kilo vet kwijt, en dat door meer te eten dan ooit tevoren.

Om een beetje een idee te geven (niet lachen, ik ben en blijf een amateur ;) )

db curl: begonnen met 6kg, nu 11kg
db lat raise / db shoulder press: begonnen met 5kg, nu 9kg
full squat: begonnen met enkel bar, nu 30kg
gisteren net mijn eerste benchpress gedaan (voordien deed ik butterfly): 30kg

Met mijn 1,77 meter weeg ik nu rond de 90kg, dus er is nog een pak werk aan de winkel, maar het gaat alleszins de goede richting uit, en ik voel me terug sportief (:eek:) en gezonder dan ik me in jaren gevoeld heb.

Wat verwacht ik van dit forum? Informatie en motivatie.

Wat hoop ik hier zelf te kunnen bijdragen?
  • Mijn belevenissen als levend bewijs dat KT fantastisch is
  • Tips voor wie zijn/haar vriendin wil motiveren, steunen & helpen trainen
  • Een kritische en onderzoekende kijk op geruchten en valse waarheden en een streven naar trainen op een zo gezond mogelijke manier.

welkom!

Welkom en al goed op weg d^_^b! En informatie/ motivatie vind je op dit forum zeker :D.

welkom en veel succes verder

welkom.

welkom en veel plezier in het gezonde leefwijze;)

Welkom

goede eerste post trix, van welke regio ben je?

Terug
Naar boven