XXL Nutrition

Eet ik genoeg? En onderhoud accuraat berekenen

wesleyb8

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
10 media-items
Waardering
4.832
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Dag buffels, ik heb even een vraagje.

Ik wil graag clean bulken(ben ik al mee bezig). Alleen heb ik een probleempje. Momenteel eet ik 2300 kcal per dag zonder avond eten, wel een mooie 40/40/20 verhouding dat wel. Alleen is mijn avond eten iedere dag anders en hierdoor kan het dus zo maar zijn dat ik de ene dag teveel en de andere dag te weinig binnen krijg. Ook heb ik weinig grip op mijn onderhoud. Ik train 4 keer per week. Alleen buiten trainen om doe ik niets wat veel kcal verbrand. Ik fiets alleen 1-3 keer in de week naar mijn vriendin die 9 kilometer verderop woont en terug.

Hoe kan ik mijn onderhoud goed berekenen, ik weet vrijwel zeker dat ik in kcal omhoog moet...

Met 2300 caloriën excl avondeten zit je sowieso niet in een bulk.

Een redelijk gemiddelde is wel 40cal per kilo lichaamsgewicht.
Vorderingen evalueren aan de hand van spiegel en weegschaal (spiergroei en vet - droger of vetter, enz)
Wordt je nou vlot droger op 40cal per kilo bw dan moet je dus wat verhogen. Wordt je redelijk vlot vetter dan is het beter om iets te verlagen. Of als je iets vetter wordt van je fietstochtje een korte training maken. Heenweg zware versnelling flink doortrappen en terugweg interval: rustig fietsen - sprint - rustig - sprint enz.

Anyway, door goed alle vorderingen goed in de gaten te houden kan je vinden hoeveel je ongeveer nodig hebt om te groeien en om droog te worden of blijven.

• Topic Starter Topic Starter
Met 2300 caloriën excl avondeten zit je sowieso niet in een bulk.

Een redelijk gemiddelde is wel 40cal per kilo lichaamsgewicht.
Vorderingen evalueren aan de hand van spiegel en weegschaal (spiergroei en vet - droger of vetter, enz)
Wordt je nou vlot droger op 40cal per kilo bw dan moet je dus wat verhogen. Wordt je redelijk vlot vetter dan is het beter om iets te verlagen. Of als je iets vetter wordt van je fietstochtje een korte training maken. Heenweg zware versnelling flink doortrappen en terugweg interval: rustig fietsen - sprint - rustig - sprint enz.

Anyway, door goed alle vorderingen goed in de gaten te houden kan je vinden hoeveel je ongeveer nodig hebt om te groeien en om droog te worden of blijven.

Top advies heel erg bedankt man, ik ga richting de 2800 kcal eten zonder avond eten dan en per dag gewoon ff kijken hoe ik om en nabij 500 kcal aan avond eten tot me neem. Heb jij nog tips uit welke goedkope voeding ik veel kcal kan halen en dan met name uit eiwitten? Ben niet zo van te veel carbs eten haha

Eieren, kwark, kip etc. etc.

Terug
Naar boven