Fitness Seller

Ei

denk dat het ligt aan wat je uiteindelijke doel is hoeveel eieren je eet...

Maar denk dat overgrote deel op DBB voor massa/spier, lager BF etc. gaat.. dus dan zijn bij elke maaltijd eiwitten belangrijk, in welke vorm dan ook..

Zelf eet ik ook 70eieren per week (zonder eigeel) verdeel over twee maaltijden, maar daarnaast natuurlijk kip, tonijn, biefstuk, WHEY, aminozuren.. noem het maar op..

Je vraag wanneer eieren? Ik heb in de middag en na de training..

PS. je lichaam went aan eieren (eiwit), geven daardoor minder gassen ;) in de loop der tijd..

Ja, maar hoezo eten sommige mensen alleen het eigeel en andere juist het ei zonder het eigeel ??? Wat is er dan slechter aan??

Sommigen zijn van mening dat in het eigeel teveel cholestrol zit.

Dus eigeel rauw eten, dat was ook mijn gedachte,en wat betreft het eiwit..is het rauw beter, of moet je dat ook bereiden...

Ik eet er trouwens wel 10 per dag, alleen het eiwit, ff oprullen in een tefal....

Oh man..
"Dus eigeel rauw eten". "Alleen het eigeel".

Ligt het aan mij, of is er momenteel een soort gekte uitgebroken? Niet alleen dit eitjes topic, maar ook suppl en meer.

Maar goed.. "dus eigeel rauw eten". Mag ik weten hoe je tot die conclusie komt en waarom?

En "alleen het eigeel", denk dat er niet zoveel mensen zijn die alleen het eigeel eten. Eigeel is genoemd in dit topic omdat het voor veel mensen discutabel is. Veel mensen eten ei voor eiwit, dan heeft het niet zo veel zin om ook de dooier mee te eten. Dan krijg je, zeker bij heel veel eieren per week, ongemerkt best wat vet binnen. En dat is soms niet bij iedereen gewenst.

Of een heel ei (dus compleet) beter wordt opgenomen is ook een fijne discussie.
Het cholesterol verhaal idem, al wijzen daarover de meeste neuzen inmiddels wel dezelfde kant op.

Oh jah, en niet alles wat geschreven staat is waar, of goed voor je, of voor jouw wenselijk. Een goed dieet (goede voeding) is essentieel, maar zoek het eerst in een gezonde, gevarieerde stevige basis voordat je je druk gaat maken over de details.
En ja, daar kunnen gewoon eieren bij horen, is een heel aardige voedzame bron.

Rant rant: ik weet het, het staat veel minder stoer dan allerlei potjes en pilletjes, rauwe eieren naar binnen werken, maar zeker de eerste jaren zijn er echt mensen op groter geworden.

Laatst bewerkt:
http://www.ei.be/ Staat een mooi stukje over eieren en het cholesterol.

Eigeel ,per 100 g.**

16 g. eiwit (eiwitkwaliteit 44%)

32 g. vet

0,3 g. koolhydraten

460 mg. omega-3 (220 mg LNA, 60 mg DPA, 180 mg DHA)

1,3 g. goede cholesterol

6 mg. vitamine E activiteit

886 µg. vitamine A

6 µg. vitamine D

147 µg. vitamine K

290 µg. vitamine B1

400 µg. vitamine B2

65 µg. vitamine B3

4 mg. vitamine B5

300 µg. vitamine B6

53 µg. vitamine B8 (biotine)

160 µg. vitamine B9 (foliumzuur)

2 µg. vitamine B12

140 mg. calcium

16 mg. magnesium

7 mg. ijzer

4 mg. zink

51 mg. natrium

138 mg. kalium

180 mg. chloor

590 mg. fosfor

125 µg. mangaan

350 µg. koper

17 µg. molybdeen

68 µg. vanadium

14 µg. nikkel

66 µg. borium

20 µg. chroom

35 µg. kobalt

30 µg. fluor

12 µg. jodium

19 µg. selenium

Vers rauw eigeel bevat meer vitamines en mineralen dan wat voor voedsel dan ook.

nice work gill

Terug
Naar boven