XXL Nutrition

Nieuws Eigen publieke omroep voor moslims

modric

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Serieuze plannen voor publieke moslimomroep
ANP

gepubliceerd op 12 september 2008 22:55, bijgewerkt op 22:57

HILVERSUM - Zenit, dat moet de naam worden van een nieuwe publieke omroep met programma's gemaakt vanuit de belevingswereld van Nederlandse moslims. Dat heeft Radi Suudi, een van initiatiefnemers, vrijdagavond in het tv-programma Nova gezegd.

‘Zowel seculiere als religieuze moslims behoren tot de doelgroep van Zenit. Bij Zenit komen geen islamitische geestelijken die mensen dwingend zaken voorschrijven. Wel een soap of een komische serie voor de hele familie tijdens alle avonden van de Ramadan’, aldus Suudi.

De omroep begint 24 september met de ledenwerving. Doelstelling is dat Zenit voor april 50.000 betalende leden heeft en als B-omroep kan beginnen.

VARA-directeur Vera Keur spreekt van een ‘veelbelovend initiatief’. De omroep ondersteunt Zenit dan ook met hand- en spandiensten bij de ledenwerving.

......

wordt steeds erger, wat krijgen we straks Marokko Town in Rotterdam

Kunnen we hier belasting voor gaan betalen ook... Fijn :mad:

Uitzetten die handel.

Ze zouden es een JodenTV ofzo moeten maken :roflol: maarja voor moslims kan dat wel

omdat ik het regelement van dbb altijd goed naleef

ga ik met betrekking tot discriminatie geen mening geven over dit
................................................................................................................................................................tuig

Laatst bewerkt:
Iedereen heeft recht om een eigen omroep te beginnen. Ik neem aan dat voor hun dezelfde eisen gelden als voor elke andere idioot die een omroep wil starten

We betalen ook al belastinggeld voor de TROS en BNN. Daar ben ik ook niet blij mee, maar daar hoor je niemand over zeuren.

Ach ja als 'muslim masacre' kan, dan verbaas ik me hier ook niet over.

Er bestaat al een Moslim omroep in Nederland namelijk de NMO...
Lijkt mij meer dan genoeg.

Één voordeel als het een publieke omroep wordt dat ze wel verantwoordingen dienen af te leggen over WAT ze uitzenden.
Zolang het een gematigde zender blijft is er weinig aan de hand

modric wat is er gebeurd man, ben je in een donker hoekje door allochtonen afgetuigd ofzo:D
Krijgen we nu ook allochtonen topics van jouw:(

we leven toch in een multicultureel land, wees eens een beetje verdraagzaam tegenover
onze vrienden

Tja, ik ben niet zo van de religieuze TV, maar als christenen het mogen, waarom islamieten dan ook niet?

Plaats ons niet in hokjes zeggen ze dan... behandel ons zoals elke Nederlander vragen ze dan... nou als je zelf het tegenovergestelde doet moet je niet raar kijken als anderen dat ook richting jou doen. Blijkbaar weigeren moslims elke vorm van integratie en bouwen liever hun eigen samenleving binnen de onze uit. Dat dit vroeg of laat compleet uit de hand loopt daar staat men niet bij stil. Er is toch ook geen zender voor zwarten, chinezen of polen?

Plaats ons niet in hokjes zeggen ze dan... behandel ons zoals elke Nederlander vragen ze dan... nou als je zelf het tegenovergestelde doet moet je niet raar kijken als anderen dat ook richting jou doen. Blijkbaar weigeren moslims elke vorm van integratie en bouwen liever hun eigen samenleving binnen de onze uit. Dat dit vroeg of laat compleet uit de hand loopt daar staat men niet bij stil. Er is toch ook geen zender voor zwarten, chinezen of polen?

Wat een onzin gast. En de RKK dan bijvoorbeeld?

Er zijn genoeg omroepen waar ik het niet mee eens ben. Daar loopt toch ook niet iedereen over te zeiken.

Wie richt even een atheistische omroep op :D

Tja, ik ben niet zo van de religieuze TV, maar als christenen het mogen, waarom islamieten dan ook niet?
Ik vind dat heel dat zootje naar 1 zender moet verplaatst worden. Ieder zijn stukje zendtijd op die ene zender en klaar. Ik heb niet meer vervuiling van de kabel nodig, dank u zeer.

Het argument dat christenen het ook mogen vind ik zeer fout. Straks staat scientology ook weer te janken voor een brainwash zender en moeten we die er ook weer bijnemen. De Nederlandse politiek moet religie op TV afbouwen en terugbrengen tot een speciaal kanaal (liefst waar je voor moet betalen en waarvan de opbrengst naar goede doelen gaat oid).

Wat een onzin gast. En de RKK dan bijvoorbeeld?

Er zijn genoeg omroepen waar ik het niet mee eens ben. Daar loopt toch ook niet iedereen over te zeiken.
In het Westen is het christendom nu eenmaal veel groter dan de islam. Je zou kunnen stellen dat ze boven een bepaalde quota uitsteken. Ik vind niet dat elke religie die er bestaat een aparte zender moet krijgen. En dat kan jij onzin vinden, maar dat verandert toch echt niets aan mijn standpunt.

Als je uitzendingen bekijkt van bijvoorbeeld de NMO dan wordt daar gewoon Nederlands in gesproken, welleswaar wordt het ondertiteld in het Turks en Arabisch.

OHM een Hindoe omroep hebben we ook in Nederland dus opzich niks raars.

En een moslim heb je onder vele bevolkingsgroepen T ;)...dus je zin dat er ook geen zender is voor zwarten, chinezen en polen is niet van toepassing.

Terug
Naar boven