MuscleMeat

einde trt, eerste labo

oxy

Novice
10 jaar lid
Waardering
4
Even situatieschets: zo'n 9 jaar non stop TRT achter de rug, verschillende protocollen gehanteerd. Laatste jaren SC 50mg enanthate 2 keer per week, gaf goede resultaten. Vrije test steeds tussen 0,5 en 1,2 nmol/l, afhankelijk van tijdstip prikken. Hematocriet in ganse periode nooit boven 45 bv; Recent de beslissing genomen te stoppen om te kijken of ik zelf zou herstellen. Laatste 50mg toediening dateert van 20 aug, dit is het labo van 11/9, 22 dagen later dus.

FSH en LH hebben 9j non stop <0,1 gestaan uiteraard, en geven al snel terug teken van leven vind ik zelf:
-is het een goed teken dat FSH en LH op drie weken al op zo'n hoge waarden staan, of net niet?
-SHBG is altijd hoog bij mij, wat maakt dat de lage totale T natuurlijk ook de zeer lage vrije T geeft. Op het moment is er dus zo goed al niks T vrij beschikbaar in mijn lijf. Laatste prikken van TRT gaf 1,09 vrije T, nu dus 0,05..
-laatste jaren wrd er geen concrete waarden voor oestradiol gegeven , enkel of het onder 25 is. Stom, want in dit geval wou ik het weten. Streefwaarden waren bij mij rond 22
-op 1/9 was er ook totale T getest, die kwam toen op 5,27 nmol/L (toen geen andere endocr waarden getest)

alle andere waarden waren ok,
cholesterol zit op ratio 3,2
Alleen urinezuur lichtjes te laag en amylase verhoogd 173U/L (maar da's om een niet gekende reden al jaren zo)

last momenteel van: slapeloosheid, vermoeidheid, somberheid/depress/angst +++, geïrriteerde jeukende huid die startte na stoppen (herkenbaar voor anderen??, want kan ook wel aan lange hete zomer en blootstelling aan zon liggen) uiteraard libidoverlies,.. Komt redelijk brutaal binnen dus.

Ik neem geen andere zaken als Nolvadex (werd ik redelijk depri van vorige poging, maar zonder blijkbaar ook..), HCG of dergelijke;

Binnen maand volgende labo.Met een terugkeer binnen referentiewaarden vrije T zou ik al blij zijn, dus wil na die maand al een duidelijke progressie gaan zien.
Vind onder HVT rubriek na al die jaren nog steeds weinig topics, dus graag jullie mening.

1757684822683.png

Bijlagen

• 1757684808287.png
    1757684808287.png
    5,9 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Ja, dat is een goed teken. Maar wat was de reden dat je met TRT was begonnen destijds?

• Topic Starter Topic Starter
ettelijke kuren, dan vaststellen dat eigen herstel de T waarden slechts op de ondergrens brachten en me beter voelen bij hogere waarden. Nu, ben indertijd TRT begonnen met UG undecanoate, dan moeten veranderen naar enanthate wegens geen beschikbaarheid meer van de eerste esther. Maar laatste jaren weer paar keer mt veranderen van merk, en je blijft wel steeds afhankelijk van UG gear (enige wat ik via een sportdokter kn verkrijgen was het echte Nebido en die vond toen dat mijn waardes en eigen protocol al goed zaten), dus wil het nog eenmaal proberen op eigen T kracht vooruit te komen. Misschien ijdele hoop om weer binnen de 'T-normen' te kn geraken op die manier maar geef mezelf dus paar maanden om het te ontdekken. Lukt het niet, zal het weer TRT worden want het stoppen kmt wel heel brutaal binnen, vooral op het mentale (gedachten)front. Zo praktisch geen vrije T hebben voelt vrij 'akelig' aan, dat mag niet te lang duren.

kan iemand me zeggen of volgende symptomen herkenbaar zijn /verklaarbaar zijn na de cold turkey stop met T(RT)?
Circa een week na laatste SC injectie begon ik irritant gevoel aan eikel te krijgen, bij nader inzien vooral aan het einde van de plasbuis en het is een branderig gevoel. Niet zozeer tijdens het plassen , wel gedurende zowat de ganse dag en wat erger na het plassen. Andere mogelijke oorzaken voor zoiets (SOA vb) zijn al weggevinkt, en in urine zat ook geen erythrocyten/leukocyten die zouden wijzen op urineweginfecties; Kan dit veroorzaakt worden door de zeer hoge hormoonschommelingen en op welke manier dan?
te laag oestroggeengehalte?, prostaat die groeit?, droog slijmvlies binnenkant plasbuis?...

kan iemand me zeggen of volgende symptomen herkenbaar zijn /verklaarbaar zijn na de cold turkey stop met T(RT)?
Circa een week na laatste SC injectie begon ik irritant gevoel aan eikel te krijgen, bij nader inzien vooral aan het einde van de plasbuis en het is een branderig gevoel. Niet zozeer tijdens het plassen , wel gedurende zowat de ganse dag en wat erger na het plassen. Andere mogelijke oorzaken voor zoiets (SOA vb) zijn al weggevinkt, en in urine zat ook geen erythrocyten/leukocyten die zouden wijzen op urineweginfecties; Kan dit veroorzaakt worden door de zeer hoge hormoonschommelingen en op welke manier dan?
te laag oestroggeengehalte?, prostaat die groeit?, droog slijmvlies binnenkant plasbuis?...
Een week na je laatste injectie heb je nog geen 'hoge' hormoon schommelingen.

denk eraan, had tweewekelijkse lage doseringen van 50mg, eerste meting bij ander bloedwerk op 1 sept gaf totaal T aan (toen werd geen vrije T gemeten) exact tussen 0 en de minimumwaarde in. terwijl ik 9j lang steevast rond de boverngrens of erboven had gezeten dus de daling was vrij snel ingezet. Dat was 12 dagen na laatste injectie. maar ik vermoed ook dat dit niet gelinkt zal zijn. Wou toch eens polsen

al nieuw bloedwerk, twee weken na de vorige in beginpost en 36 dagen na laatste SC test enanthate 50mg shot
Praktisch alle relevante waarden (lh, fsh, totale en vrije T ) zijn verdubbeld. Totale T komt de laagste ref waarde binnen al, maar natuurlijk door de hoge SHBG (altijd gehad) blijft vrije T bedroevend laag. Normaal zou ik mrg dokter zien om toch doorstart (begeleid dan..) TRT te doen, maar ik vermoed dat hij met Androgel afkomt en lage doseringen.

Iemand wat gedachten? Toch nog een extra maandje aanzien? of is het duidelijk dat het lichaam wel wil maar wellicht te weinig zal kunnen produceren? Voel me verre van denderend en ervaar best wat kwaaltjes nu, maar kom van een decennium vrije T op plus minus 1 nmol/L
Analyse Eenheid Referentie
HEMATOLOGIE
Erytrocyten 4,98 x10*6/μL 4,35 - 5,61 <
Hematocriet 41,4 % 39,7 - 49,3 <
MCV 83,1 fL 83,2 - 96,0 <
HART EN SPIER
CK 169 U/L ≤190 <
GONADEN
FSH 19,4 U/L 1,5 - 12,4 <
LH 21,2 U/L 1,7 - 8,6 <
Oestradiol <25 ng/L ≤43 <
Testosteron* 9,20 nmol/L 8,64 - 29,00 <
Testost.bind.globuline* 65,8 nmol/L 18,3 - 54,1 <
Vrij testosteron berekend* 0,111 nmol/L 0,198 - 0,619 <
ALLERGIE
IgE 149 kU/L ≤100 <
TUMORMERKERS
Prostaat spec. antigeen 0,41 μg/L ≤2,00 <

update: nadat duidelijk werd dat LH en FSH hoog bleven zonder verder resultaat te boeken, ben ik op 17/10 opnieuw gestart met TRT, wel via dokter en via Duitse lipogel (zou hogere concentratie zijn dan Androgel). na drie weken bloed genomen gaf waarden van 0,2 vrije T. Dokter zei dat het zinloos was te testen na drie weken en drie maanden te wachten. Wel, vandaag getest, en wat is al aanvoelde bleek ook terecht, vrije T van amper 0,22. Lh en FSH zakken niet naar nul maar hebben normaalwaarden,wat ikop zich ook vreemd vind bij exogene toediening. Iemand??

Waarom gel en geen olie als Test E/Nebido/Sust ?

update: nadat duidelijk werd dat LH en FSH hoog bleven zonder verder resultaat te boeken, ben ik op 17/10 opnieuw gestart met TRT, wel via dokter en via Duitse lipogel (zou hogere concentratie zijn dan Androgel). na drie weken bloed genomen gaf waarden van 0,2 vrije T. Dokter zei dat het zinloos was te testen na drie weken en drie maanden te wachten. Wel, vandaag getest, en wat is al aanvoelde bleek ook terecht, vrije T van amper 0,22. Lh en FSH zakken niet naar nul maar hebben normaalwaarden,wat ikop zich ook vreemd vind bij exogene toediening. Iemand??
Dit is algemeen bekend in TRT kringen. Gel werkt niet, buiten enkele uitzonderingen na. Het feit dat je LH en FSH onveranderd blijven bewijst dit.

Waarom gel en geen olie als Test E/Nebido/Sust ?
niet mijn voorkeur ditmaal, rekening houden met wederhelft die TRT liever onder doktersbegeleiding ziet dan UG gear te kopen en zelf toe te dienen (zoalszoveel jaren met succes..) ;-)

In Bel,Ned, Duitsland kun je gewoon olie krijgen voor TRT op voorschrift !
Denk dat het medisch in allebeide belang is dat je Testwaarde een stuk hoger ligt dan nu.

Waarden zijn:
TSH 8,9
LH 3,9
Oestradiol <25
Prolactine 10,1
Totaal T 17,8 nmol/l
SHBG 68,8
Vrije T 0,223

laatste labo voor heropstart (oktober 25)gaf een vrije T van 0,14, om dan na 3 maanden smeren amper 0,22 te verkrijgen is natuurlijk waardeloos, dat had ik zonder gel wellicht dan ook gehad.
LH en FSH waren toen beide boven 20.
Als je ervoor een decennium met je waarden steeds tussen 0,5 en 1,1 zat, voel je dit wel (vooral veel te emotioneel/soft/depri, qua fysiek valt het eigenlijk best mee)

In Bel,Ned, Duitsland kun je gewoon olie krijgen voor TRT op voorschrift !
Denk dat het medisch in allebeide belang is dat je Testwaarde een stuk hoger ligt dan nu.
ik weet dat dezelfde dokter vroeger nebido vrschreef, maar nu dus niet meer. Wil alleen nog gel vrschrijven.

Het probleem met gel is dat je dit meerdere malen per dag moet smeren en dit op plaatsen waar de absorptie minimaal is. De beste plaats hiervoor is de balzak maar wegens het alcoholgehalte word dit niet aangeraden omdat dit de huid irriteert. Beter is dan testosteron creme. Echter heb ik al anekdotisch verhalen gehoord van jongens die het goed doen met gel op het scrotum. Dit is geen dokters advies. Anders contact opnemen met Android healthclinic

Waarden zijn:
TSH 8,9
LH 3,9
Oestradiol <25
Prolactine 10,1
Totaal T 17,8 nmol/l
SHBG 68,8
Vrije T 0,223

laatste labo voor heropstart (oktober 25)gaf een vrije T van 0,14, om dan na 3 maanden smeren amper 0,22 te verkrijgen is natuurlijk waardeloos, dat had ik zonder gel wellicht dan ook gehad.
LH en FSH waren toen beide boven 20.
Als je ervoor een decennium met je waarden steeds tussen 0,5 en 1,1 zat, voel je dit wel (vooral veel te emotioneel/soft/depri, qua fysiek valt het eigenlijk best mee)

ik weet dat dezelfde dokter vroeger nebido vrschreef, maar nu dus niet meer. Wil alleen nog gel vrschrijven.
Je moet zelf aangeven dat je niet akkoord bent met huidige behandelplan en dat je Nebido wilt.

Boost van 4ml ineens en 125mg ew opvolgend. Vials zijn tegenwoordig 4ml, die je vaak geïnjecteerd krijgt in je bil. Resterend zet je thuis elke week 125mg.

boost zou ik al moeten aandringen denk ik (als hij al overstag gaat) maar deed ik vroeger met UG undecanoate ook steeds .(boost schema bij heropstart TRT was toen 1000mg-na 3 weken 500-na 3 weken 500 en dan vervolgens 125mg p/w
Je bedoelt dan 1 maal 4ml/1000mg Nebido en dan per week 1/8ste Nebido om aan de 125mg te geraken.
Als je die vial breekt vul je gewoon 8 spuiten en die kan je zolang bewaren?

UG undecanoate was overigens het beste waarmee ik ervoor TRT had gedaan, tot die niet mee beschikbaar was en ik verder moest met gewone enanthate.

boost zou ik al moeten aandringen denk ik (als hij al overstag gaat) maar deed ik vroeger met UG undecanoate ook steeds .(boost schema bij heropstart TRT was toen 1000mg-na 3 weken 500-na 3 weken 500 en dan vervolgens 125mg p/w
Je bedoelt dan 1 maal 4ml/1000mg Nebido en dan per week 1/8ste Nebido om aan de 125mg te geraken.
Als je die vial breekt vul je gewoon 8 spuiten en die kan je zolang bewaren?

UG undecanoate was overigens het beste waarmee ik ervoor TRT had gedaan, tot die niet mee beschikbaar was en ik verder moest met gewone enanthate.
Vial heeft rubber stopper, geen 4ml ampule

ok, dat zou idd de oplossing dan zijn. Heb een aantal jaren Nebido HG thuis gehad maar dat was zonder rubber stopper (BAYER) , en het éénmalig zetten om de 8 weken is geen optie, blijven uw waarden op en af gaan. Elke week undecanoate met vrschrift zou imo nu ideaal zijn. Kzal eerst maar eens afspraak maken om hem te overtuigen ;-)
Welke HG fabrikanten van Nebido merken hebben een rubber stopper?

Laatst bewerkt:
ok, dat zou idd de oplossing dan zijn. Heb een aantal jaren Nebido HG thuis gehad maar dat was zonder rubber stopper, en het éénmalig zetten om de 8 weken is geen optie, blijven uw waarden op en af gaan. Elke week undecanoate met vrschrift zou imo nu ideaal zijn. Kzal eerst maar eens afspraak maken om hem te overtuigen ;-)
Klopt, dacht dat ze een Ampule van 4ml hebben vervangen eind 2022.(uitgez. uitloop van voorraad) die moest je bovenaan breken.

• Like
Waarderingen: oxy
Nebido werd vrgeschreven door dokter. Zullen er maandag weer aan beginnen. Volgend labo binnen drie maanden; Opvallende stijging ook in de 5 maanden nadat ik gestopt was in LDL cholesterol waarden; van 119 naar 168. Kan er ook niets mee te maken hebben maar was wel opvallend; Conclusie voor mij alvast is dat Lipogel Receptura (wat al beter zou mt zijn dan de Androgel hier) niets gedaan heeft op drie maanden wat het eigen lichaam niet zou gedaan hebben.

Terug
Naar boven