XXL Nutrition

Elke dag HIIT?

MironT

Freaky Bodybuilder
Waardering
274
Hallo iedereen,

Ik doe tegenwoordig een soort van HIIT middels een spinbike. Ondanks dat ik best snel resultaten boek ben ik toch een beetje bang dat ik teveel doe. Kan het kwaad om elke dag een HIIT-sessie te doen m.b.t bijvoorbeeld herstel? Zijn er richtlijnen voor de hoeveelheid rust tussen zulke trainingen?

B.v.d,

Miron

En hoe lang doe je dat dan elke dag?

Ik denk dat je zkr wat rustdagen erbij moet inlassen om je lichaam te laten herstellen,
als je het voor het afvallen doet raad ik je zkr aan om meer te eten.

Twee dagen HIIT en de derde dag actieve rust, dus lekker rustig aan doen op de spinbike, dan weer 2 dagen HIIT en 1 dag actieve rust + 1 dag volledige, passieve rust moet wel te doen zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Twee dagen HIIT en de derde dag actieve rust, dus lekker rustig aan doen op de spinbike, dan weer 2 dagen HIIT en 1 dag actieve rust + 1 dag volledige, passieve rust moet wel te doen zijn.

Ma: HIIT
Di: HIIT
Woe: Cardio
Do:HIIT
Vrij:HIIT
Zat: Cardio
Zo: Rust

Zoiets? :rolleyes:
Hangt het herstel van cardio/HIIT trouwens samen met dat van KT?

Dat ligt voor iedereen anders. Zelf heb ik ondervonden dat mijn lichaam snel herstelt na een HIIT training. Sommige hebben een minder herstelvermogen en kunnen dan alleen om de dag HIIT doen; ook niks mis mee.

nee dat wou ik zeggen, ik denk dat 3x per week HIIT wel genoeg is doe je er geen KT bij?

Hallo iedereen,

Ik doe tegenwoordig een soort van HIIT middels een spinbike. Ondanks dat ik best snel resultaten boek ben ik toch een beetje bang dat ik teveel doe. Kan het kwaad om elke dag een HIIT-sessie te doen m.b.t bijvoorbeeld herstel? Zijn er richtlijnen voor de hoeveelheid rust tussen zulke trainingen?

B.v.d,

Miron

Ik denk dat je het wel merkt als het teveel wordt. Op zich kun je best iedere dag een behoorlijke inspanning leveren, spinnen is ook vooral snelle koolhydraatverbranding waar je in principe snel van herstelt.

Als je de koolhydraatvoorraden in de beenspieren sneller uitpunt dan je ze aan kan vullen dan zal je sneller zware benen krijgen tijdens het spinnen. Dan moet je gewoon rustdagen inlassen waarop je goed (dwz niet te veel maar ook niet te weining) eet. Kan je mooi een krachttraining bovenlichaam doen op die dagen.

Elke dag HIIT en daarnaast ook nog eens krachttraining is veel te veel van het goede.
Het zal in het begin wel resultaat opleveren, maar je zal snel gaan overbelasten.
Ga dan voor een dag krachtraining en HIIT sessie gevolgd door een dag rustige cardio en 1 b.v een dag complete rust.
Het is natuurlijk ook allemaal wel afhankelijk van de duur en intensiteit van de krachtraining en HIIT training. Maar ik ga ervan uit dat het minimaal 15 minuten HIIT is.

• Topic Starter Topic Starter
Elke dag HIIT en daarnaast ook nog eens krachttraining is veel te veel van het goede.
Het zal in het begin wel resultaat opleveren, maar je zal snel gaan overbelasten.
Ga dan voor een dag krachtraining en HIIT sessie gevolgd door een dag rustige cardio en 1 b.v een dag complete rust.
Het is natuurlijk ook allemaal wel afhankelijk van de duur en intensiteit van de krachtraining en HIIT training. Maar ik ga ervan uit dat het minimaal 15 minuten HIIT is.
Dat ligt eraan, ik doe ook regelmatig een tabata-protocol en dat is maar 4 minuten. :rolleyes:

Verder merk ik tot nu toch geen overbelasting, maar dat kan op langere termijn ook komen neem ik aan?

Dat ligt eraan, ik doe ook regelmatig een tabata-protocol en dat is maar 4 minuten. :rolleyes:

Verder merk ik tot nu toch geen overbelasting, maar dat kan op langere termijn ook komen neem ik aan?

Met 4 minuten HIIT per dag zal je in mijn ogen niet erg veel bereiken.
Ik denk dat je minimaal 10 minuten per sessie nodig hebt excl. warming up en coolingdown om er echt baad bij van hebben.

Terug
Naar boven