AndroidHealthClinic

Elvis Presley appreciation thread

Zijn stemgeluid is wel cool!

elvis& cash rulen ik luister niets anders!!

Johnny Cash was groter en beter en heeft het vriendinnetje van Elvis ingepikt.
Johnny rules

ook al ben ik een groot CASH fan..je lult wel!
iedereen kent elvis en slechts een paar kennen cash...
31 jaar na z'n dood is er nog steeds op elke 16e augustus een memorial day op tv
en spijtig genoeg is er zoiets niet van cash..

enne over june carter die was toch niet zo mooi als pricilla was/is

100% fan hier.

Fantastisch stemgeluid, giga charisma en de allergrootste allertijden.
Er zal nooit een artiest meer komen die beroemder zal worden als deze legende. Jammer dat ie zo vroeg en ongelukkig moest sterven.

ook al ben ik een groot CASH fan..je lult wel!
iedereen kent elvis en slechts een paar kennen cash...
31 jaar na z'n dood is er nog steeds op elke 16e augustus een memorial day op tv
en spijtig genoeg is er zoiets niet van cash..

enne over june carter die was toch niet zo mooi als pricilla was/is

Lul ik?
Dat Elvis herinnert word betekent niet dat hij beroemder is.
Elvis word gezien als The King, maar Cash heeft meerdere sTen gebracht tot het niveau waar ze nu zijn.
Wat dat betreft was de zang van Elvis vrij monotoon zoek een willekeurig nummer en de songtekst op en je beleeft de emotie in het lied.

The Ballad of Ira Hayes
Cover van Nine Inch Nails - Hurt
Nummer van U2 gezongen door Cash - One

En dan noem ik niet eens zijn oude nummers die je laten lachen e.d
Naast een zeer goeie zanger was hij in zijn tijd een echte showman die overal schijt aan had.
Want Johnny was de enige die in Folsom Prison wou optreden en de hele zaal mee kreeg.

Lul ik?
Dat Elvis herinnert word betekent niet dat hij beroemder is.
Elvis word gezien als The King, maar Cash heeft meerdere sTen gebracht tot het niveau waar ze nu zijn.
Wat dat betreft was de zang van Elvis vrij monotoon zoek een willekeurig nummer en de songtekst op en je beleeft de emotie in het lied.

Wat jij waarschijnlijk monotoon vindt zijn de verzamel albums van Elvis waar iedere keer dezelfde soort nummers op staan die een commercieel succes waren, listig gepromoot door Colonel Parker.
Elvis heeft zeer vele sTen en heel veel nummers waar de meesten nog nooit van gehoord hebben.
Vergeet niet dat deze man rock 'n roll groot heeft gemaakt. Vele gospels heeft gezongen, politieke statements heeft gezongen (bijv. If I can dream en In the ghetto), zichzelf vele malen heruitgevonden heeft ('68 comeback special). Het eerste wereldwijd live uitgezonden concert had etc.
Deze man gaf soms 3 uitverkochte concerten PER DAG('s middags, 's avonds en 's nachts:eek:) in Las Vegas, meerdere keren per week.
Hij is een icoon en niks ten nadele van alle andere goede zangers uit het verleden en heden, je kunt twisten of je anderen beter vindt of niet, maar er valt niet te twisten dat hij de grootste allertijden is.
Eind jaren '50 toen nog lang niet iedereen een platenspeler had had hij al zijn 100 miljoenste plaat verkocht...
Mensen als Johnny Cash en Carl Perkins zijn inderdaad in zijn schaduw underrated gebleven maar dat is niet hetzelfde als dat Elvis overrated is/was.

Laatst bewerkt:
Johnny werd nooit commercieel daar zit het grootste succes Johnny was Johnny en liet zich niet leiden voor het grote geld.
Na zijn afkickperiode werd hij voor gek verklaard om in Folsom Prison op te treden, maar Johnny wilde enkel daar zijn comeback maken.
Spelen voor het gewone volk.
Het volk wat hem grootgebracht heeft daar trad hij voor op.
En waar Elvis koos om een beetje de Armand kant op te gaan, bleef Johnny de loonslaven, gevangenen trouw Elvis begon in films te spelen wat ook bijdroeg aan populariteit bij mensen die hem nog niet konden.
Op zich jammer dat Johnny enkel in een western heeft gespeeld waar hij toen al een karakteristieke kop voor had.
Waar Elvis zijn maten ( Johnny, Jerry Lee Lewis, June Carter en er was nog iemand waar ik ff niet op kom ) in de steek liet liet Johnny meerdere mensen meewerken in zijn shows in Amerika en Engeland,Zweden,Nederland,Duitsland ( Jools Holland met Johnny scoorde hij dik ) zijn samenwerkingen met Bono, Willy Nelson, Ray Charles en uiteraard de Carter family en ontzettend veel andere muzikanten zorgden ervoor dat heden ten dage zijn invloeden nog steeds een deel van de muziek bepalen.
Wat dat betreft had Johnny het beter voor elkaar ;)

Elvis is gewoon wereldwijd bekender. Vraag een willekeurig persoon wie Elvis is en zowat iedereen kent hem. Maar dat heeft inderdaad meer met het comerciele te maken.

Ben zelf een grote Cash fan.

En zo heeft ieder zijn held!;)

Trouwens mijn rock 'n roll held van deze tijd is zonder enige twijfel Brian Setzer.
Maandag naar de Stray Cats in Amsterdam!:p

Elvis = God.

Nog meer fans hier van de grootste artiest aller tijden?

29xhthu.jpg

http://nl.youtube.com/watch?v=-J3tdAuBJ3k

http://nl.youtube.com/watch?v=We8P_Ww27hY

http://nl.youtube.com/watch?v=T1Ond-OwgU8

Ik heb de 50 Greatest Hits in iTunes zitten :cool:

Top 5 kwa wereldwijde bekendheid zal denk ik zijn:

1) Elvis
2) The Beatles
3) Madonna
4) Michael Jackson
5) The Rolling stones

Iets in die orde.