XXL Nutrition

Engelse grammar boeken

pumpingthatiron

Dutch Bodybuilder
Waardering
30
Lengte
1m85
Massa
96kg
Vetpercentage
14%
Is er iemand die nog een paar Engelse advanced Grammar boeken kent? Geen middelbare school dingen dus, maar echt gedetailleerde grammatica voor gevorderde studenten.

Karma voor elke nuttige bijdrage!

• Topic Starter Topic Starter

Weer zo'n nuttige bijdrage van Moraalridder, zoals we gewoon zijn.

Ik ben geen mong**l, ik heb het al lang op Google ingetikt. Daar krijg je 1001 boeken die amper betrouwbaar zijn of alleen de "bekende" boeken. De internetheld uithangen doe je maar even in een ander topic dus.

---------- Post toegevoegd Sat 14 Jan 2012 om 14:24 ----------

ik heb oxford practice grammar (advanced)

zit 5de middelbaar, belgië.

Die heb ik hier al liggen. Ook de Cambridge versie. Dat zijn de twee bekendste boeken lijkt me. Maar daarnaast vind ik er maar geen goeie, terwijl ik er toch graag nog een paar zou vinden.

O shit, een kloon.

Nou kijk hier dan eens naar:

J.L. MacKenzie (2002), Principles and Pitfalls. Bussum: Coutinho. ISBN 9062833217
Aarts, B. (2008). English Syntax and argumentation (3rd ed.). Basingstoke : Palgrave.
O’Dell & McCarthy, English Collocations in Use: Advanced. ISBN 9-780-521-707-800.
M.Foley & D.Hall, Advanced Learners' Grammar, Longman 2003
Michael McCarthy and Felicity O'Dell, English Vocabulary in Use, Advanced. ISBN 0-521-653-975
Hopper, Paul and Traugott, Elizabeth (2003, 2nd ed.) Grammaticalization. Cambridge: Cambridge University Press

die heb ik hier al liggen. Ook de Cambridge versie. Dat zijn de twee bekendste boeken lijkt me. Maar daarnaast vind ik er maar geen goeie, terwijl ik er toch graag nog een paar zou vinden.

waarom wil je nog een andere boek dan?

die oxford practice grammar is echt een heel goed, duidelijk en volledig boek.

je gaat misschien nog 1 boek vinden dat 10x zo dik is en vol staat met moeilijke woorden, maar met oxford practice grammar (advanced) heb je ook alle details.

O shit, een kloon.

Nou kijk hier dan eens naar:

J.L. MacKenzie (2002), Principles and Pitfalls. Bussum: Coutinho. ISBN 9062833217
Aarts, B. (2008). English Syntax and argumentation (3rd ed.). Basingstoke : Palgrave.
O’Dell & McCarthy, English Collocations in Use: Advanced. ISBN 9-780-521-707-800.
M.Foley & D.Hall, Advanced Learners' Grammar, Longman 2003
Michael McCarthy and Felicity O'Dell, English Vocabulary in Use, Advanced. ISBN 0-521-653-975
Hopper, Paul and Traugott, Elizabeth (2003, 2nd ed.) Grammaticalization. Cambridge: Cambridge University Press

Daar ben ik wat mee. Thanks man!

waarom wil je nog een andere boek dan?

die oxford practice grammar is echt een heel goed, duidelijk en volledig boek.

je gaat misschien nog 1 boek vinden dat 10x zo dik is en vol staat met moeilijke woorden, maar met oxford practice grammar (advanced) heb je ook alle details.

Die boek is inderdaad goed en duidelijk, maar zeker niet volledig. Hij ligt ergens tussen basic en advanced, maar er missen zeker wat dingen. Alle details staan er zeker niet in ;)

Ik heb hier cursussen en boeken liggen van mijn eerste jaar hogeschool ... (volgde leerkracht secundair onderwijs waarvan 1 van mijn keuze vakken engels was)

Ik ga vlug even kijken hoe dat grammar boek heette

Edit: Advanced learners' grammar
Longman.com

Laatst bewerkt:
oh okay.

ik vond hem alleszinds volledig (want ik zit in een totaal niet talenrichting en zit in 5de middelbaar :D )

Daarvoor zal het zeker en vast meer dan genoeg zijn ;)

Maar ik zit in m'n 4de jaar unief en ik heb volgende week een openboek examen Engels, dan kun je je wel inbeelden dat een boek uit het middelbaar niet voldoende meer is :)

Die boeken van mij zijn een deel van de verplichte literatuur van een paar engelse bachelor en master opleindingen aan de UvA.

Dus als je meer van die boeken zoekt zou ik gewoon dat soort sites afgaan. (In dit geval dus student.uva.nl en dan studiegids)

Die boeken van mij zijn een deel van de verplichte literatuur van een paar engelse bachelor en master opleindingen aan de UvA.

Dus als je meer van die boeken zoekt zou ik gewoon dat soort sites afgaan. (In dit geval dus student.uva.nl en dan studiegids)

Staan ontzettend veel handige dingen op zie ik. Net wat ik naar zocht eigenlijk. Thanks a lot kerel!

Terug
Naar boven