XXL Nutrition

Ephedra en Clenbuterol als Anti Catabolisten

Darkman

Cool Novice
Waardering
0
Wat is jullie mening over clenbuterol en Ephedra als een anti-catabolist ? De anti-catabole werking van Ephedrine heb ik zelf ervaren in de Stacker 3,maar daarin is het dus de befaamde ECA stack ( geldt dit ook als Ephedra of moet je dan enkel Ephedrine only producten gebruiken om het anti-catabool te laten worden ? ) Nu zijn Ephedra en Clenbuterol dus én fatburner ( alleen clen dan stukkie sterker) Maar als je deze tijdens je nakuur of nadat je nakuur is beëindigd zou gebruiken, werken ze dan goed als anti-catabolist ? of zou je vanwege het metabolisme versnellend effect juist last ondervinden terwijl je massa probeert te behouden ?

• Topic Starter Topic Starter
niemand ???

ik zou uberhaupt niet gelijk na een kuur cutten. Kost je uiteindelijk teveel massa. Zou gewoon 3 maanden je massa behjouden en dan cuttne

Die ephedra met clen combi, daar heb ik een onderzoek over gelezen. Daarin word gezegd dat ze allebei dezelfde receptoren gebruiken. Na 2 weken zou de ephedra geen nut meer hebben, omdat de receptoren dan al verzadigd zijn en volledig bezet door de clenbuterol. Ik heb het geprobeerd en geloof best dat het waar kan zijn. Ik heb met ephedrine/ephedra sowieso al na 2 of 3 weken het idee dat het nutteloos is.
Over dat spierbehoud, ik vind een nakuur met nolva wel genoeg. Je lichaam heeft al een zware kluif gehad aan die steroiden, dan krijgt het van de nolva nog een opneuker, en dan zou je er nog 6 weken clen achteraan pleuren??
Denk om je hart!! Neem liever goeie creatine zoals CEX van vpx-sports, of andere creatine met ethyl ester van 1 of ander merk. Dan heb je een grote kans dat je gains gewoon blijven toenemen... Bij mij ook na een 15 weekse testalone-kuur.

@ Ryu, ik heb ook nergens gezegd dat ik meteen na 1 kuur zou gaan cutten ;) ik vroeg enkel of het op waarheid berust is. Veel mensen op dit forum schijnen het niet te geloven, ( en ik vraag me af of dat praktijk ervaring is) maar ik heb her en der gelezen dat sommige mensen in PRAKTIJK bij clenbuterol een anabolische werking ervaarden. Nou dat zou prachtig zijn, als je iets hebt dat én eventueel anabolisch kan zijn voor je, aan de andere kant anti-catabolisch + je metabolisme een boost geeft, waardoor je dus gemakkelijker en geleidelijker vet kunt verliezen.

@ lunatic, in welke mate heb jij creatine na je kuur gebruikt ? welke doseringen ?
Ik heb her en der gehoord dat mensen dan 30 gram creatine nemen per dag ? why ??? om de oplaadfase te doorbreken ? net zoiets als een frontload ? als de spieren bij een normaal gezond persoon bij meer dan 2 gram geen vooruitgang meer boeken na de oplaadfase. ( ik heb een keer gemailed met Fitshape.nl en vroeg hen waarom er in hun verpakkingen maar 2 gram wordt aangeraden, terwijl dit bij andere fabrikanten vrijwel altijd 5 gram is.

Ze vertelden mij dat hun doseringen zijn gebaseerd op bevindingen van de uitvinder van Creatine, ( weet even zijn naam niet meer , tijd geleden)

De 5 gram op de verpakking van de concurrenten zou enkel bevorderend zijn voor de economie ;).

Waarom nemen dan veel mensen toch exorbitant hoge doseringen aan creatine ? merken ze echt verschil met minder ? Kan het lichaam ineens meer creatine opnemen na een AAS kuur ?

ben benieuwd...

Laatst bewerkt:
Ja gewone creatine misschien. Dan zou je die 30 gram in tien stukken moeten verdelen over de dag ofzo? Lijkt me een beetje onzin, want dat doet niemand. Je kan ook niet in 1 keer 10 gram nemen, want dan pis je het grootste deel weer uit.
Die creatine waar ik het over had is heel wat anders. Aanbevolen is om 2,5 gram te nemen 1x per dag. Nu neem ik 5 gram voor het trainen en 1 gram na trainen. Normale creatine monohydrate doet niet veel bij mij. Maar dit spul steekt met kop en schouders boven alle creatines of mixen uit. Ik schrok er van hoe soepel het trainen verliep...
Het enige nadeel is de smaak, die is zo zuur en smerig dat je over je nek gaat als je het proeft.

Dat kan kloppen, mensen met van nature een hoog gehalte aan creatine opslaan in hun spieren, hebben weinig baat bij creatine monohydrate, als ik het nam echter dan drukte ik zo maar 10 kg meer en werd het simpeler om door dooie punten heen te drukken. Over welke creatine heb jij het precies ?

Darkman zei:
@ Ryu, ik heb ook nergens gezegd dat ik meteen na 1 kuur zou gaan cutten ;) ik vroeg enkel of het op waarheid berust is. Veel mensen op dit forum schijnen het niet te geloven, ( en ik vraag me af of dat praktijk ervaring is) maar ik heb her en der gelezen dat sommige mensen in PRAKTIJK bij clenbuterol een anabolische werking ervaarden. Nou dat zou prachtig zijn, als je iets hebt dat én eventueel anabolisch kan zijn voor je, aan de andere kant anti-catabolisch + je metabolisme een boost geeft, waardoor je dus gemakkelijker en geleidelijker vet kunt verliezen.

..

Zeg ik ergens dat ik zeg dat jij dat hebt gezegd dan ,wat jij nu zegt?

Ryu zei:
ik zou uberhaupt niet gelijk na een kuur cutten. Kost je uiteindelijk teveel massa. Zou gewoon 3 maanden je massa behjouden en dan cuttne

Wat suggereert dit dan ? En ik zeg ook niet dat jij zegt dat ik dat zei, wat jij gezegd hebt.

dit suggereert een advies in het algemeen :rolleyes: ;)

Clen in de nakuur kan wel maar je belast je lichaam er wel mee,En er zijn al heel wat topic's over geweest dus ik zou zeggen zoek en u zult vinden:D

Darkman zei:
Dat kan kloppen, mensen met van nature een hoog gehalte aan creatine opslaan in hun spieren, hebben weinig baat bij creatine monohydrate, als ik het nam echter dan drukte ik zo maar 10 kg meer en werd het simpeler om door dooie punten heen te drukken. Over welke creatine heb jij het precies ?

Ik heb een kilo creatine ethyl ester (CEE) van bulknutrition.com. Dat is gewoon het eigen merk van die site. Het kost iets van 48 euro.
Die resultaten met gewone creatine monohydrate waar je over praat had ik ook. Na 1 of 2 maanden druk je zomaar 10 kilo meer. Maar dat is niks vergeleken bij die CEE. Ik ga bijna net zo makkelijk vooruit nu als in mijn laatste kuur met AS. Alleen minder pomp enzo.

ECA en Clen zijn juist catabool. Catabool betekend alles wat weefsel afbreekt.
Zowel efedrine als clen breken vooral vetweefsel af, maar bij dat proces gaat altijd een deel spierweefsel verloren.

clen zeker weet het uit eigen ervaring en niet van horen zeggen,ik werd scherper behield m'n kracht en massa ook

kijk hier heb ik wat aan !!.... praktijkervaring.

@ TyWl, wat vet betreft mag alles mij zo catabool zijn als het maar kan, ik zie vet in bodybuilding begrippen niet als massa maar idd als weefsel, zolang iets je massa beschermt , maar je vet afbreekt is het toch niet catabool ? catabool = muscle waisting. Maar ja hoe men het ook noemt, alles wat tijdens zwaar cutten al je massa behoudt en je vet dumpt, krijgt een 10 in mijn boek, dan is het maar catabool ( omdat het weefsel afbreekt) . :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven