MuscleMeat

Epistane + Nolvadex kuur

Bezoekers in dit topic

Omega84

Cool Novice
Lid geworden
6 feb 2014
Berichten
54
Waardering
5
Lengte
1m63
Massa
72kg
Vetpercentage
16%
Hey,

Ik zou me graag willen voorstellen. Ik ben Goran, 29 jaar en train al jaren op en aan (zo'n 9 jaar). De afgelopen 1,5 jaar gaat het weer lekker. Hoewel ik nieuw voor jullie ben op dit forum is deze forum niet nieuw voor mij. Ik kijk al jaren op deze geweldige forum en heb al heel veel gehad aan alle adviezen die jullie geven aan anderen. Ook mijn moment is gekomen om een account aan te maken en ik zal hier dan ook regelmatig op zitten.

Aangezien ik al een verleden heb met krachttraining, duurde het niet lang voordat de meeste spiermassa weer terughad. Uiteraard heb ik nu weer de befaamde plateau bereikt. Nu heb ik altijd al eens een kuurtje willen doen, maar uiteraard wil ik mij hier goed op voorbereiden. Mijn besluit staat hierin dan ook vast en besef mij dat ik dit niet kan doen als mijn voeding niet op orde is. Ik zal onderaan een voeddingsschema van me plaatsen. Dit wordt mijn eerste kuur ooit en mijn keuze is gevallen op Epistane met Nolvadex als PCT. Nu is het zo dat ik verre van droog ben. Ik heb ongeveer een BF van 22%. Yeah I know, misschien eerst maar eens wat vet wegwerken voordat ik uberhaupt aan een kuurtje durf te denken? Ik wil de komende periode best op onderhoud eten om spiermassa te gainen, tenzij iemand vind dat je ook best iets onder onderhoud kan eten en daardoor alsnog spieren kan gainen en sneller vet kan verliezen. Ik lees namelijk op diverse fora dat men hier aardig wat vet mee heeft kunnen kwijtraken. Ook lees ik her en der dat men in de PCT vaak nog wat vet kan wegwerken met allerlei supplementen combinaties. Zoals Lean Xtreme. Maar tijdens mijn cycle zou het verminderen van BF uiteraard ook mooi zijn. Ik wil alleerst met een potje van 90 capsules beginnen. Mijn schema heb ik zo in gedachten:

Week1: Epistane 20mg
Week2: Epistane 30mg
Week3: Epistane 40mg
Week4: Epistane 40mg
Week5: Nolvadex 20mg, 3 caps Lean Xtreme
Week6: Nolvadex 20mg, 3 caps Lean Xtreme
Week7: Nolvadex 10mg, 3 caps Lean Xtreme
Week8: Nolvadex 10mg, 3 caps Lean Xtreme

Laat mij voorop stellen dat ik zo nu en dan lees dat iemand vindt dat een PCT met Epistane niet nodig is, omdat Epistane een milde kuur is. Daarnaast lees ik weer dat andere mensen vrezen voor Gyno (wat opzich tegenstrijdig is aangezien Epistane dit tegen zou moeten gaan. Maar goed, omdat IBE dit zegt hoeft het uiteraard nog niet waar te zijn). Ik zou me wel prettig voelen bij een PCT en Nolvadex lijkt me hier juist voor. Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag. De Lean Xtreme lijkt mij een goed plan zodat ik in de PCT wat vet kan verbranden, hoewel ik sterk twijfel of ik in plaats hiervan gewoon een Testo-booster moet nemen om mijn test wat sneller op gang te brengen. Zou dat een beter idee zijn?
Nu kom ik de volgende producten op het internet betreffende dit onderwerp enorm vaak tegen:

- Taurine (voor de backpumps)
- Lever bescherming(zoals Liv.52)
- Milk Thistle
- Hawthorn Berry
- Cycle Assist
- Joint support

Zitten hier dingen tussen die belangrijk zijn en tijdens de cycle/nakuur van pas kunnen komen? Zo ja, welke? Waarom? En wanneer en in welke fase moet je ze innemen? En hoeveel? En ja, uiteraard komen we ook bij de voeding. Hier struikel ik nog weleens overheen en heb hierin een beetje hulp nodig. Hieronder zal ik een voorbeeld van een voedingsschema van me laten zien. Uiteraard zien andere dagen er weer anders uit, maar wel ongeveer met dezelfde aantal calorieën. Mocht mijn voedingsschema de plank helemaal misslaan, dan hoor ik het graag. Ik wil dit goed op orde hebben!

7:00 Eiwit-shake, Omega3-6-9, Multivitamine en extra Vitamine D (dat laatste op doktersvoorschrift).
10:30 Griekse yoghurt met lijnzaad en chiazaad.
12.30 Duitse biefstuk, doperwten, wortels en snijbonen.
14.30 Kipschnitzel, bruine bonen, spinazie (en soms aardappelpuree)
16.30 Eiwitreep
18:30 Rijst met kip of Vis met tomatensaus en wokgroente
21:30 Wokgroenten met rundvlees, Omega3-6-9

Zoals jullie zien zit er in de ochtend een groot gat tussen de maaltijden. Dit komt omdat ik onderweg ben naar werk of aan het werk ben. Ik maak de avond ervoor altijd alles klaar en schuif het in de pauze naar binnen. Ik kom altijd tijd tekort in de pauzes! En geloof het of niet, van deze maaltijden ben ik tot nu toe aardig afgevallen i.c.m. krachttraining en cardio. Mocht ik iets missen of tips zijn dat ik tussendoor toch op slimme wijze naar binnen kan werken, let me know! Het zou erg mooi zijn als dit ook goed te combineren valt met Epistane/Nolvadex en naast het afvallen stiekem ook wat spieren kan gainen. Nogmaals, mocht het een waardeloze flut schema zijn hoor ik het maar al te graag. Ik besef me dat sommige vragen al weleens gesteld zijn, maar ik zou het erg fijn vinden als het ook persoonlijk aan mij kan worden uitgelegd :)
Het is tevens een heel verhaal geworden, desalniettemin hoop ik dat dit wel een beeld geeft waar ik mee bezig ben en de vragen die ik heb duidelijk naar voren komen. Mocht er informatie ontbreken dan roept u maar. Het goed voorbereiden is het halve werk zeg ik maar. Alvast enorm bedankt!
 
Jezus wat een lang verhaal haha.

Maar epi hoger doseren afhankelijk van sides natuurlijk. Zou het ook doortrekken tot week of 6. Nakuur bij epi wel doen. Maar beter dit posten in prohormonen topic in supplementen sectie. Daar zitten meer ervaren ph gebruikers.
 
Haha i know! Ik wil het daar best posten. Kan het alleen niet vinden. Voel me eigenlijk toch nog best een noob hier op de forum. Moet ik bij 'supplementen' kijken? Want ik zie nergens een kopje met prohormoon staan.
 
op je vraag over de sups: alleen taurine is echt nodig, de rest is optioneel en imo niet nodig. ( ja heb het meermaals gebruikt)
 
ik raad je aan minstens 6 weken Epi te pakken aangezien het na een week of 2 echt "inkickt" en je dan maar 2 weken kan knallen, ik ga zelf ook Epi cycle pakken 7 weken 40mg per dag (2 pakken) + nolva en idd alleen taurine is nodig wegens backpumps, voor epi raad ik je trouwens dragon nutrition aan 100 caps kosten daar hetzelfde als waar je anders 90 caps krijgt ;)
 
@newinthegame: hoeveel gram raad je aan? 4g ofzo? En tijdens de cycle alleen? Kun je het nemen wanneer je wil? Met andere woorden: innemen zodra je last van backpumps hebt?

@bots: bedankt voor de tip. Het is wel mn eerste keer hè. Ik heb nog geen idee wat het fysiek en mentaal gezien met me gaat doen. Mocht het echt super lekker gaan kan ik het misschien wel doortrekken naar 6 weken. En anders doe ik het met mn 2e cycle. Hoeveel maanden moet er eigenlijk tussen je eerste en tweede cycle zitten?

En hoe vinden jullie mijn voeding?
 
Ja zo'n 4/5 gram. Ik nam het altijd alleen op trainingsdagen. Werkt prima!
 
Meidoornbes is wel handig als je last krijgt van hoge bloeddruk.
 
Vinden jullie mijn voeding op orde?
 
Vinden jullie mijn voeding op orde?

Zonder aantal kcal en ekv is dat moeilijk te zeggen. Als je dat er even bij zet is het wat makkelijker. Verder is goed voedingsschema ook wel persoonsgebonden. Waar ik goed op ga kan voor jou minder werken.
 
Duidelijk, ik zal thuis eens kijken wat die gegevens zijn.
 
Door omstandigheden ben ik nog steeds niet begonnen aan mijn kuurtje. Opzich geen probleem aangezien ik in de tussentijd wat zaken ben gaan uitzoeken. Het uitzoeken heeft vele vragen beantwoord, maar ook nieuwe vragen opgeroepen. Ik lees overal andere dingen, dus ik weet even niet wat ik moet geloven.

- Ik zit eraan te denken om de dosis van de Epi te verhogen en te stacken met Testo-E 250mg per week (10 weken kuur). Ik heb begrepen dat deze 250mg bij een BF van 20% goed is, en je pas bij een percentage rond de 10% op de 500mg per week moet zitten. Klopt deze stelling? (ikzelf zit op 20%)

- Ik zit een beetje te tobben wanneer ik de Epi moet nemen. De een geeft aan dat dit prima is als kickstart gezien de Testo-E twee weken nodig heeft om te werken. Ook wordt er aangegeven dat bij je laatste injectie je nog twee weken moet wachten met je PCT aangezien de Testo-E nog werkt. Klopt deze stelling?

- Ik hoor weleens wilde verhalen dat (ondanks dat Epi juist gyno zou moeten verminderen) er mensen zijn die door geen, of slechte PCT, gyno krijgen. Als ik de eerste 5 weken Epi stack met Testo-E, in week 6 tot en met 10 op alleen Test-E doorkuur, week 11 en 12 niets gebruik gezien de Testo-E nog werkt, en pas in week 13 begin met mijn PCT (Nolvadex); hoef ik me dan geen zorgen te maken? Is dit een juiste manier van gebruiken?

- Maakt het in feite wat uit om Epi in plaats van week 1 t/m 5, in week 5 t/m 10 te nemen?

De kuur die ik tot nu in gedachten heb:

Epi week 1 t/m 5:
30/40/40/40/50

Testo-E week 1 t/m 10:
250mg per week

Nolvadex week 13 t/m 16:
20/20/10/10

Testo-booster week 13 t/m 16:
aanbevolen gebruik verpakking

Daarnaast heb ik ook nog Taurine aangeschaft. 1000mg per cap voor eventuele backpumps.
 
Back
Naar boven