Fitness Seller

epo (again)

Moet er nog bijkomen wielerwedstrijden voor dopingzondaars :finger:

ben geen bodybulder maar een duursporter en dan nog wel wielrenner.heb genoeg ervaring om te weten wat het allemaal inhoud en nadien ga je het zelf ook wel zeggen:"was het dat allemaal wel waard "

Nozal....Was dat 5jaar geleden niet een goede jonge wielrenner uit spanje???

Epo makkelijk? ja daar heb je wel gelijk in maar als je prof bent en een heel peleton gebruikt het, dan zal je ook moeten pakken als je mee wil. Als je dit niet doet zal je na 1 of 2 jaar zonder contract komen te zitten omdat je niet kunt volgen.

Het lijkt me trouwens niet dat dit alleen door wielrenners gebruikt word, ook al lijkt dit de laatste tijd wel zo.

Soms word er getwijfeld over de werking van epo bij voetballers, tennisers e.d.
Het lijkt me echter wel nuttig voor deze sporters(op hoog/prof niveau).

Als je na 2uur tennis nog steeds je ballen goed kunt belopen en terug kunt slaan lijkt het me toch wel handig. En voor voetballers geld dit ook. Als jij je tegenstander nog voorbij kunt lopen of nog een zuivere pas kunt geven (omdat je minder vermoeid bent) lijkt me dit wel nuttig.

Voor schaatsen, zwemmen, roeien, hardlopen e.d. lijkt het me logisch (op de sprint nummers na).

Dus ja het is wel makkelijk maar vaak (helaas) ook noodzakelijk als je op een hoog niveau sport.

Is er eigelijk nog verschil in detectietijd tussen bloed en urine controle's?

Is er eigelijk nog verschil in detectietijd tussen bloed en urine controle's?

weet gewoon dat de grootste verschillen zijn tussen sq en iv .sq min 10d opsoorbaar.

zeg het,epo bij profs is verleden tijd ( behalve opgelost voor bloedtransfusies)
igf vooral een grote hit voor de moment en blijkbaar test ook(vooral test susp)

zeg het,epo bij profs is verleden tijd ( behalve opgelost voor bloedtransfusies)
igf vooral een grote hit voor de moment en blijkbaar test ook(vooral test susp)

Epo bij de profs is echt geen verledentijd. Als er iets goed gecontroleerd te pakken is is het epo.
Als ze lage doseringen pakken is het maximaal 3dagen op te sporen.
En als je het niet geloofd kijk dan ff naar de gemiddelden morgen in de tijdrit. Ik weet nu al dat ze weer net zo hoog zijn als een 5 en 10 jaar geleden. Het zal hoogstens 1 a 2 km/h verschil maken. En dat rij je niet op test of igf.

Daarnaast is test wel makkelijker op te sporen als epo (dat blijkt de laatste tijd toch). Dus ik denk nog altijd dat epo de doping van nu, het verleden en het heden blijft.

EPO is zover ik weet een hormoon maar GEEN anabool, dit is de anabolen sectie dus opzouten met je EPO hier... ;)

als je microdosissen gebruikt is epo 12u opsoorbaar (micro-dosis is 4000 ie per dag).

Epo bij de profs is echt geen verledentijd. Als er iets goed gecontroleerd te pakken is is het epo.
Als ze lage doseringen pakken is het maximaal 3dagen op te sporen.
En als je het niet geloofd kijk dan ff naar de gemiddelden morgen in de tijdrit. Ik weet nu al dat ze weer net zo hoog zijn als een 5 en 10 jaar geleden. Het zal hoogstens 1 a 2 km/h verschil maken. En dat rij je niet op test of igf.

Daarnaast is test wel makkelijker op te sporen als epo (dat blijkt de laatste tijd toch). Dus ik denk nog altijd dat epo de doping van nu, het verleden en het heden blijft.

geloof me maar dat epo out is bij profs,zelfs microdosisen zijn niet meer te doen omwillen van onaangekondigde controles buiten wedstrijden en denk je dat ze voor een tijdrit epo gebruiken?zeker niet,er is wel een product dat de bijnaam 1dayepo krijgt maar is dat zeker niet.ben al meer dan 8j computitierenner en ben dus vrij zeker dat gewone epo out is bij prof en overgeslagen is naar de amateurs.tijdritten worden gereden met een cocktail van zaken.lees maar eens verslagen van manzano ( toen wel nog epo,maar was dan nog kelme tijdperk waar epo nog niet zo goed op te sporen was)

Manzano gaat verder…

Laatst bewerkt:
Het word ook niet of nauwelijks meer gebruikt tijdens de tour maar in aanloop ervan.
En als ze geen epo zelf gebruiken zal het een epo variant zijn.

voor microdosisen is 1000iu al teveel,weet niet waar jij dit uithaalt.jou dosis van 4000iu is zeker 3à4 dagen iv opspoorbaar en sq 10dagen

sorry, ik bedoelde wel degelijk 400 iu.
(tussen 5 en 10 eenheden per kg per dag is een microdosis).
als je je htc bijvoorbeeld op 48 brengt, moet je 3000-4000 iu per week zetten om die hct constant te houden. als je 400 per dag zet kom je bijna aan 3000.
zo werken microdosissen

sorry, ik bedoelde wel degelijk 400 iu.
(tussen 5 en 10 eenheden per kg per dag is een microdosis).
als je je htc bijvoorbeeld op 48 brengt, moet je 3000-4000 iu per week zetten om die hct constant te houden. als je 400 per dag zet kom je bijna aan 3000.
zo werken microdosissen

idd juist gezien.wanneer je aan je streefwaarde bent zou ik die onderhoudsdosis de avond na wedstrijd in een keer zetten indien je pas het volgend weekend wedstrijd hebt

tenzij je natuurlijk onverwachte controles kunt krijgen.
idd, in 1 keer is beter.
400 iu is normaal 12u opspoorbaar, dus als je 's avonds zet, is dat 's ochtends al niet meer opspoorbaar

tenzij je natuurlijk onverwachte controles kunt krijgen.
idd, in 1 keer is beter.
400 iu is normaal 12u opspoorbaar, dus als je 's avonds zet, is dat 's ochtends al niet meer opspoorbaar

daarom is het leuk amateur te zijn,dan heb je deze nooit(kan wel in theorie)

Terug
Naar boven