Fitness Seller

Er gaat wat mis

Valentijn88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
72kg
Beste mensen,

Al jaren zit ik op een gewicht van 71-73 kg. Of ik nou weken niet sport en twee keer per week veel bier drink en kebab neem na het uitgaan, of wanneer ik wel veel sport.

Nu heb ik de discipline gevonden om veel te sporten.
- 1 á 2 keer per week kickboksen (1,5u)
- 2 á 3 keer per week fitness (krachttraining, 1u)
- 1 á 2 keer per week hardlopen (45 min)

Al met al sport ik 5 keer per week

Dit doe ik nu zes maanden en tot mijn frustratie zit ik nog altijd op hetzelfde gewicht. Mijn doelstelling is om binnen vier maanden is een gewicht van 80 kg te bereiken. Ik ben 24 jaar en 1.80m.

Voeding

's Morgens: 1 boterham kipfilet, 1 boterham tonijnsalade, 1 glas sinaasappelsap

's Middags: 2 eieren, 1 kiwi, 1 banaan, 4 á 6 boterhammen kipfilet

's Avonds: In ieder geval twee keer per week pasta.

Na het trainen neem ik altijd een eiwitshake. Ik neem er ook nog een voor het slapen gaan. Bij dagen dat ik niet train, neem ik er 's morgens een en een voor het slapen gaan. Na het kickboksen neem ik altijd pasta. Voor het trainen van elke sport neem ik altijd een shake creatine.

Nu is mijn vraag: Wat gaat er mis? Is het goed om misschien pinda's in de avond te eten? En hoe zit het met vetten? Ik heb gelezen dat het goed is om veel boter op de boterhammen te smeren, mayonaise te eten en volle melk bij de shake te nemen. Ergens anders lees ik dat het goed is om magere melk te nemen. Ik neem nu magere melk bij de shake.

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Hoe kan ik in gewicht aankomen, spieren kweken en geen pens krijgen?

bvd!

Laatst bewerkt:
troll? je eet duidelijk te weinig op het eerste gezicht, ga eens je calorieen goed bijhouden en kom dan terug ;) voorzichtig gokje; je zit nu op 2000-2500kcal, wat met al die sport en je wens om spier aan te zetten veel te weinig is. ga eens op 3000-3500kcal of hoger zitten.
en je laatste zin is ook wat te simplistisch; als je spieren wilt kweken zet je onvermijdelijk vet aan, maar gelukkig bestaat er "cutten".

• Topic Starter Topic Starter
Mijn middag eten moet ik aanpassen: 4 (soms 6) boterhammen kipfilet plus bovenstaand. Maar mijn voornaamste vraag is: moet ik meer boter en mayonaise eten? en vette dingen? Ergens lijkt me dit wel kunnen omdat ik het er met het vele trainen af train en omzet in spieren? Als ik ook maar gewoon voldoende koolhydraten en eiwitten binnen krijgt..?

boter en mayonaise zou ik niet zo aanraden, richt je eerder op olijfolie en pinda's ;) ga uit van dat 25-30% van je calorieen uit vetten bestaat.

vet omzetten in spieren is btw onzin :)

Oke ontzettend bedankt. Je zou dus aanraden om pinda's (ongezouten) te eten en meer olijfolie te gebruiken? Misschien wat meer boterhammen eten? Ik vind het namelijk zo apart dat ik maar in aan kom in gewicht. Hoe zou ik aan 1000 extra kcal kunnen komen op een verantwoorde manier..?

Gewoon veeeeeeeel meer eten? Je ontbijt begint al verkeerd, dat zou wel een OK beginnetje zijn als tussendoortje. Vruchtensap laten staan, gewoon meer groenten eten voor de vitaminen.

Houd je koolhydraten en vezels langzaam en divers mogelijk. Dus bruin brood, havermout/brinta bij het ontbijt, volkoren pasta (geen eier) en rijst. Verder is kip(filet), vis (tonijn lekker makkelijk meenemen) en natuurlijk ei (gewoon heel) een goede eiwittenbron.

Vetten idd houden bij olijfolie (gewoon een lepel door je brinta heen sodemieteren, lijnzaadolie zie je dan ook voorbij komen) en noten.

Kruiden mag, maar het liefst vers of iig uit een potje, geen melange van kruiden die ze dan "Mexicaans" of "Gehakt" noemen.

Verder moet je vooral stouwen wat je stouwen kan en een beter voedingsschema maken.

pindas en olijfolie zijn goede vetbronnen ja, ook eieren bijvoorbeeld.

en hoe je aan die 1000kcal kan komen, geen idee dat zal je zelf uit moeten vogelen. ik kan je wel wat tips en een leeg schemaatje geven :)

wat ik in mijn schema heb staan: italiaanse pasta, melk, kwark, whey, pinda's, appel, tomaten, eieren, olijfolie. met eventueel ultra fine oats van body and fitshop (goede en zeer gemakkelijke koolhydraten) kan je makkelijk over de 4000kcal komen :D

Bijlagen

100gr havermout
400ml halfvolle melk
28gr B&F isolaat perfection (of soortgelijke) whey

Gooi in shakebaker... shaken...zuipen.

Simpel en effectief. Knal dit er wanneer je maar wilt extra in en kijk of je aankomt. Ik heb soms wel 4 van die shakes op een cheatdag. Tikt lekker aan.

Oke bedankt voor alle reacties! Vanuit de tips van jullie heb ik het volgende bedacht:

's morgens: twee boterhammen (kipfilet en tonijnsalade) met sinaasappelsap en wheyshake met volle (of halfvolle..? melk) op off-trainingsdagen
's middags: twee eieren, kiwi, banaan, 4 á 6 boterhammen met kipfilet/tonijn
's avonds: na kickboksen pasta. anders een broccoli/spinazie met aardappelen of rijst oid. groenterijk iig. Als nagerecht altijd kwark (halfvolle..?) of yoghurt (halfvolle?) Vier avonden per week ongezouten pinda's eten (of cashewnoten.?)

Op trainingsdagen na het trainen en voor het slapen gaan een whey eiwitshake met halfvolle (of volle..?) melk. Op off-trainingsdagen 's morgens en voor het slapen gaan. Voor het trainen altijd creatine

---------- Post toegevoegd Thu 22 Nov 2012 om 22:22 ----------

Ik denk trouwens dat ik ook aan die ultra fine oats ga. Levert mooi extra koolhydraten. Altijd lekker bij het vele sporten

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven