XXL Nutrition

Erge pijn maag etc

Ciron

Advanced Bodybuilder
Waardering
860
Lengte
1m84
Massa
68kg
Vetpercentage
12%
Goedendag bb . Sinds een dag of 3 ben ik van een 2400 naar 2700 kcal gegaan (ik kom van een 2000-2200 zonder resultaat (zit op ondergewicht van slechts 60 kilo) en ik heb ongelovelijke last van m'n maag en buik en keihard ontlasting en verstoppingen. De positieve kanten zijn dat m'n kracht in benen iets toegenomen is en bepaalde psychische klachten minder zijn geworden. Is dit normaal? Alvast bedankt gr

Eet je wel gezond ? Genoeg vezels ?

dus dan heb je last van je darmen ipv je maag?

Sowieso elke dag groenten en juist veel veZels(havermout-fruit etc)

wellicht eens wat minder vezels proberen? Ben je bijvoorbeeld meer zuivel oid gaan drinken? Kijk naar de dingen die veranderd zijn in je dieet en probeer aan de hand daar van te kijken wat de boosdoener is

Waarschijnlijk moet je maag en lichaam wennen aan de hoeveeldheid voeding , 60 kilo is best een aardig ondergewicht , ik heb hetzelfde meegemaakt en moet je niet onderschatten,

Neem anders eens maaltijden van 300-400 kcal maar ga zeker niet onder de 2700 zitten als je niet aankomt op een 2300-2400,gewoon beuken

Teveel vezels kan ook gewoon een probleem zijn,

• Topic Starter Topic Starter
Meer drinken, wat jij beschrijft is meestal een gebrek aan vocht dus sluit dit eerst uit.
Ik zit minimaal op een 2 liter per dag, verder is alles getest;bloed-organen - etc , moet volgende week naar een internist, btw is de pijn wel weggegaan zo n 2 uur na het eten

2L is wel verdomd weinig voor een sportend mens. Drink minstens 1L per 1000 kcal.

Is vaak een kwestie van meer drinken om geen last te hebben. Veel vezels en weinig drinken geeft vaak maag/darm klachten. .
Dus sowieso een litertje erbij pakken want 2 liter is wel wat weinig.

Als alles getest is en alles is goed,dan blijft er maar 1 ding over en dat is je gewicht...je darmen en maag maken overuren omdat je meer binnenkrijgt dan dat je lichaam gewend is.

De symptomen kunnen hoog oplopen in het herstel proces,zowel geestelijk en lichamelijk

Terug
Naar boven