AndroidHealthClinic

Ervaringen met slaappillen?

Bezoekers in dit topic

Valentinn

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
15 mrt 2012
Berichten
987
Waardering
116
Lengte
1m96
Massa
116kg
Vetpercentage
8%
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met slaappillen? Ik slaap erg slecht de laatste tijd, veel wakker snachts. Nu kan ik zonder recept aan slaappillen komen maar het schijnt vreselijk verslavend te zijn.

Ervaringen? Doseringen?
 
Gebruik zelf af en toe wel eens melatonine rond de 4mg. Val er heel snel in slaap maar slaap er wel heel licht door, en af en toe vage dromen :o Verslavend.. verre van af
 
Het is beter om de oorzaak op te sporen. Slaappillen werken goed, heel goed, maar het lost het onderliggende probleem niet.
 
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met slaappillen? Ik slaap erg slecht de laatste tijd, veel wakker snachts. Nu kan ik zonder recept aan slaappillen komen maar het schijnt vreselijk verslavend te zijn.

Ervaringen? Doseringen?

Niet doen links laten liggen.
Ja je slaapt heerlijk de eerste keren, maar je hebt er steeds meer van nodig.
En dan komt de periode dat je eigenlijk gewoon hooked eraan ben.
Om er dan vanaf te komen is geen pretje!

En die regel gaat op voor alle pammetjes.

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

Gebruik zelf af en toe wel eens melatonine rond de 4mg. Val er heel snel in slaap maar slaap er wel heel licht door, en af en toe vage dromen :o Verslavend.. verre van af

Melantonine is niet echt wat hij bedoeld denk.
Je kan dit gewoon bij kruidvat halen, gaat pas echt wat doen na 3 maanden.
je arts kan je wel een hogere dosering melatonine voorschrijven.
Maar niet te vergelijken met slaapmedicatie.

---------- Toegevoegd om 12:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Het is beter om de oorzaak op te sporen. Slaappillen werken goed, heel goed, maar het lost het onderliggende probleem niet.

Soms is de oorzaak niet op te lossen en slapen mensen gewoon slecht of hebben niet veel slaap nodig.
4 uur op een nacht is genoeg voor me, 6 uur is mooi meegenomen, de rest is echt verplichting.
 
Gebruik zelf af en toe wel eens melatonine rond de 4mg. Val er heel snel in slaap maar slaap er wel heel licht door, en af en toe vage dromen :o Verslavend.. verre van af
Melatonine is wel wat anders dan de benzodiazepinen waar hij op doelt :P.

Probeer na te gaan waardoor het komt, stress? Koffie/preworkout savonds?
Wat algemene manieren om beter te slapen zijn proberen een uur voor het slapen geen tv, computer of andere beelschermen zoals telefoon te gebruiken. Niet te kort voor het slapen in te spannen, doe iets ontspannend zoals een warm bad of warme douche nemen vlak voor naar bed gaan
 
Melatonine 10 mg, werkt prima. Beetje Zinc/Magnesium erbij en je slaapt als een roos.

Zelfs ik slaap hier redelijk snel en goed van (slaap al 15+ jaar moeilijk).
 
Vaak is zo'n periode van slecht slapen gewoon tijdelijk, daar heeft iedereen weleens last van imo.
De een wat meer dan de ander, ik heb het zelf ook, maar dat gaat vanzelf weer over.
Als je er niet heel veel last van gaat krijgen in je dagelijkse leven zal ik niet gelijk naar slaappillen grijpen, omdat deze inderdaad het probleem niet oplossen.

Om de periode van slecht slapen te onderbreken kan je ook een hele nacht opblijven, wss slaap je dan de nacht erna hartstikke goed en kom je weer in het ritme.
 
werkt prima, zit nu (soms) op temazepam 10mg, maar goed het is inderdaad geen oplossing voor slaap problemen.
 
Melatonine 10 mg, werkt prima. Beetje Zinc/Magnesium erbij en je slaapt als een roos.

Zelfs ik slaap hier redelijk snel en goed van (slaap al 15+ jaar moeilijk).

Is echt onzin, zijn mensen die daar echt niks aan hebben of van voelen.
Kan voor jou werken, maar niet voor iedereen.

---------- Toegevoegd om 13:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:56 ----------

werkt prima, zit nu (soms) op temazepam 10mg, maar goed het is inderdaad geen oplossing voor slaap problemen.

Werkt prima idd.Maar daar zeg je het al: soms
 
Paar ml G te veel werkt ook wel voor inslapen
 
Zit nu in de nachtdienst en dan slaap ik overdag altijd heerlijk op 20 mg temazepam. Als ik uit de nacht kom en weer savonds op tijd wil slapen soms nog een diazepam of oxazepam erbij.
 
Mela kan nog wel maar andere shit is af te raden. Mela niet bij de kruidvat halen wat hierboven staat maar gewoon bij XXL Oid, kruitvat is ondergedoseerd
Melatonine 10 mg, werkt prima. Beetje Zinc/Magnesium erbij en je slaapt als een roos.

Zelfs ik slaap hier redelijk snel en goed van (slaap al 15+ jaar moeilijk).

Waar haal je 10mg dosisen dan?
 
Mela kan nog wel maar andere shit is af te raden. Mela niet bij de kruidvat halen wat hierboven staat maar gewoon bij XXL Oid, kruitvat is ondergedoseerd


Waar haal je 10mg dosisen dan?

Heb laatst nog 2,1mg mela gehaald bij kruidvat. Prima dosis
 
3mg melatonine werkt bij mij prima. Neem het alleen als ik weet dat ik uitslapen kan want als ik na 6-7 er weer uit moet ben ik de hele ochtend niks meer waard.
De vage dromen zijn een leuke bijkomstigheid ook!
 
Er was ooit een hele radar aflevering over mensen die verslaafd waren aan pammetjes, dus als je ze gaat nemen wees voorzichtig :)
 
Mela kan nog wel maar andere shit is af te raden. Mela niet bij de kruidvat halen wat hierboven staat maar gewoon bij XXL Oid, kruitvat is ondergedoseerd


Waar haal je 10mg dosisen dan?

Voor mensen die een lage dosis willen is dat geen probleem.
Hoger even huisarts recept vragen, zullen ze vaak niet moeilijk om doen.
Mela is nooit ondergedoseerd, wel gewoon simpelweg als op het etiket staat laag.
Kruidvat is 0,100
En via arts kan je gewoon 5 of 10 mg krijgen

Hier verkocht de locale vitamine en sups store 5mg onder de toonbank

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

Zit nu in de nachtdienst en dan slaap ik overdag altijd heerlijk op 20 mg temazepam. Als ik uit de nacht kom en weer savonds op tijd wil slapen soms nog een diazepam of oxazepam erbij.

Temazepam is en kort werkende inslaper.6/8 uur
Oxazepam kort werkende ontspanner tegen paniek en angst.6/9 uur.
Diazepam of ook wel bete bekend als valium is langwerkend de enanthaat onder de pammetjes.24 uur.

De kortwerkende zijn het meest verslavend.bij afbouw zal dan ook altijd welke soort pam omgezet
woren in valium en zo langzaam afbouwen.
 
danku heren voor de ervaringen en uitleg. Ik houd de real deal nog even voor gezien, wil mela misschien wel proberen als het volgende week nog zo'n ellende is.
 
Proberen te mediteren, helpt bij mij heel veel, op internet is er genoeg over te vinden.
 
Ik zou je afraden om echte slaapmiddelen te gebruiken, dit is toch maar een kunstmatige slaap.
Been there, done that... Zoals al aangegeven, probeer eens melatonine, maar je moet gewoon vooral aan jezelf werken, goede routines, hoofd kunnen leeg maken etc. Geen enkel middel is sterker dan jouw eigen geest!
 
Back
Naar boven