Fitness Seller

Slechte dag na krachttraining

Bezoekers in dit topic

Fitnessvriend

Novice
Lid geworden
30 mei 2023
Berichten
20
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
86kg
Beste groeimaten,

Ik ervaar erg veel last van vermoeidheid/misselijkheid de dag na krachttraining als ik vroeg op moet. Zodra ik wakker word voel ik mij alsof ik door een trein ben overreden. De eerste 2 uur zijn echt vreselijk tot bijna kotsen aan toe, daarna gaat het wel weer redelijk. Ik merk dat ik dit echt alleen heb als ik de dag daarvoor krachttraining heb gedaan. In het verleden al bloedtesten etc. gedaan maar daar komt niets uit.

Ik volg gewoon netjes een trainingschema, dus ik train ook niet te lang. Verder eet ik gezond en let ik ook erg op m’n eiwitten.

Heeft er toevallig iemand tips wat kan helpen, of waar mogelijk het probleem zit ?

Alvast bedankt !
 
hoe ziet je voeding en nachtrust eruit? hoeveel L water drink je?
 
Zo voel ik mij ook af en toe. Verschrikkelijk.

Denk gewoon dat je CNS van slag is. Misschien een kwestie van gewenning of overtraining.
 
Beste groeimaten,

Ik ervaar erg veel last van vermoeidheid/misselijkheid de dag na krachttraining als ik vroeg op moet. Zodra ik wakker word voel ik mij alsof ik door een trein ben overreden. De eerste 2 uur zijn echt vreselijk tot bijna kotsen aan toe, daarna gaat het wel weer redelijk. Ik merk dat ik dit echt alleen heb als ik de dag daarvoor krachttraining heb gedaan. In het verleden al bloedtesten etc. gedaan maar daar komt niets uit.

Ik volg gewoon netjes een trainingschema, dus ik train ook niet te lang. Verder eet ik gezond en let ik ook erg op m’n eiwitten.

Heeft er toevallig iemand tips wat kan helpen, of waar mogelijk het probleem zit ?

Alvast bedankt !
Vitamine D ook hoog ?
 
hoe ziet je voeding en nachtrust eruit? hoeveel L water drink je?
ik heb veel regelmaat in mijn voeding en nachtrust, misschien dat mijn nachtrust soms iets aan de korte kant is (22:30 - 5:30) . Gedurende dag drink ik erg veel water exacte hoeveelheid zou ik bij moeten houden, tijdens de training drink ik niet heel veel c.a 700ml omdat ik daarvan soms juist misselijk word. Ik probeer bij elke maaltijd iets eiwitrijks te eten, gedurende dag 5 eet momenten
 
Zo voel ik mij ook af en toe. Verschrikkelijk.

Denk gewoon dat je CNS van slag is. Misschien een kwestie van gewenning of overtraining.
“Fijn” om te horen dat iemand dit herkend. Wat betreft over training, zou kunnen. Je probeert toch altijd je setjes af te maken en in gewicht omhoog te gaan, maar als dit het geval is heb ik het zelf niet door. Gister ochtend heb ik bijvoorbeeld om 9:00 getraind, gedurende dag heb ik eigenlijk nergens last van (op een energie dip na, maar dit is niet heel vreemd als je 1,5u krachttraining heb gedaan lijkt mij) . Mijn spierpijn voelt vandaag ook normaal, niet extreem. Alleen zodra ik wakker word kost het mij veel moeite om eruit te komen en voel ik mij de eerste 2 uur verschrikkelijk
 
Misschien moet je eens minder volume gaan draaien/minder gaan trainen.
 
ik heb veel regelmaat in mijn voeding en nachtrust, misschien dat mijn nachtrust soms iets aan de korte kant is (22:30 - 5:30) . Gedurende dag drink ik erg veel water exacte hoeveelheid zou ik bij moeten houden, tijdens de training drink ik niet heel veel c.a 700ml omdat ik daarvan soms juist misselijk word. Ik probeer bij elke maaltijd iets eiwitrijks te eten, gedurende dag 5 eet momenten
okee maar geen voedingsschema dus? Of wat je macro's zijn?
en train je tot falen? hoeveel volume draai je? hoe ziet je schema eruit? hoe is je uitvoering?

al met al geef even alle informatie die je hebt
 
okee maar geen voedingsschema dus? Of wat je macro's zijn?
en train je tot falen? hoeveel volume draai je? hoe ziet je schema eruit? hoe is je uitvoering?

al met al geef even alle informatie die je hebt
Ik doe niet aan bodybuilding maar gewoon krachttraining om meer spiermassa aan te komen. En wat te zakken in vetpercentage.

Ik volg op dit moment geen voedingsschema,
Ik heb dit in het verleden wel gedaan maar dit maakt niet echt verschil, ik weet ongeveer wat ik kan eten op een dag en daar houd ik mij ook aan.

Ik train niet perse tot falen, soms ga ik wel even tot het gaatje, verschild.

Ik laat elke 6/8 weken een persoonlijk schema maken door mijn fitness instructeur. Ook daarin variëren we. Momenteel rug/bicep borst/tricep benen/buik. 3 schema’s. De uitvoering laat ik controleren als ik moe word of twijfel maar daar heb ik nog geen kritiek op gehad
 
voeding is super belangrijk ook voor herstel. net als rust dus een goede nachtrust.

meer kan ik niet geven aan tips gezien ik minimale informatie heb
 
Doet me denken aan de rol van histamine na training. Wellicht ben je daar erg gevoelig voor of heb je andere aandoening(en) daaromtrend. Volgens mij zijn er ook betrekkingen mogelijk met gemoeds- en angstoornissen vanuit dat systeem/stoffen.

Ben je hiervoor of je andere gezondheidsproblemen wel eens bij een dokter geweest? In behandeling ergens voor?
 
Doet me denken aan de rol van histamine na training. Wellicht ben je daar erg gevoelig voor of heb je andere aandoening(en) daaromtrend. Volgens mij zijn er ook betrekkingen mogelijk met gemoeds- en angstoornissen vanuit dat systeem/stoffen.

Ben je hiervoor of je andere gezondheidsproblemen wel eens bij een dokter geweest? In behandeling ergens voor?
Ik ben nergens voor in behandeling, zou je mij iets meer kunnen vertellen over dit ?
 
Back
Naar boven