piebus
Cool Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 13%
Hey,
Begin januari ben ik opnieuw begonnen met krachttraining. Mijn hoofdbedoeling is om +/- 10kg bij te komen, hoofdzakelijk spiermassa. Ik weet dat dit een werk van lange adem is, maar dat juist motiveert me zo.
Ik train 4x per week: zondag, maandag, woensdag en vrijdag. De uitbater van de fitness heeft na 3 weekjes full - body (om wat te wennen) een split - schema opgesteld. De vierde training herneem ik (logisch) terug de eerste...
Training 1
Borst
Rug
Benen
Om gewicht toe te voegen had ik gedacht aan volgende regel: wanneer ik alle sets kan afmaken, ga ik telkens 1 rep omhoog. Wanneer ik alle sets kan afwerken met 12 reps, verhoog ik het gewicht en probeer ik opnieuw aan 8 reps te geraken. Enz...
Varieer ik best mijn oefeningen of kan ik deze een tijdje aanhouden als 'basis'? Is het interessant indien ik de verschillende oefeningen binnen een groep telkens in een verschillende volgorde afwerk? Komt het lichaam namelijk snel 'gewoon' aan bepaalde reeksen...
Alvast bedankt voor jullie mening en tips!
Begin januari ben ik opnieuw begonnen met krachttraining. Mijn hoofdbedoeling is om +/- 10kg bij te komen, hoofdzakelijk spiermassa. Ik weet dat dit een werk van lange adem is, maar dat juist motiveert me zo.
Ik train 4x per week: zondag, maandag, woensdag en vrijdag. De uitbater van de fitness heeft na 3 weekjes full - body (om wat te wennen) een split - schema opgesteld. De vierde training herneem ik (logisch) terug de eerste...
Training 1
Borst
- Bench press: 1 x 10 - 4 x 8
- Incline bench press: 1 x 10 - 4 x 8
- Dumbbell fly: 3 x 10
- Cable crossover: 3 x 10
- Dumbbell curl: 1 x 10 - 4 x 8
- Barbell curl: 3 x 10
- Concentration curl: 3 x 10
- (ik zou hier graag zelf een 4de oefening toevoegen. Ik dacht aan preacher curl)
Rug
- Assisted pull - up: 4 x 8
- Seated rows: 4 x 8
- Pulldown: 3 x 10
- Deadlift: 1 x 10 - 4 x 8 (heb ik zelf ingevoegd ipv standing rows)
- Small bench press: 1 x 10 - 4 x 8
- Dippings: 3 x 10
- Triceps pull down: 3 x 10
- (hier ook graag een 4de oefening. Ik dacht aan skull crusher)
Benen
- Squat: 1 x 10 - 4 x 8
- Leg extension: 3 x 10
- Standing calf raise: 3 x 10
- (hier ook graag een 4de oefening. Ik dacht aan leg press of lying leg curl)
- Schoulder press: 1 x 10 - 4 x 8
- Upright row: 3 x 10
- Dumbbell schoulder press: 3 x 10
- Lateral raise: 3 x 10
Om gewicht toe te voegen had ik gedacht aan volgende regel: wanneer ik alle sets kan afmaken, ga ik telkens 1 rep omhoog. Wanneer ik alle sets kan afwerken met 12 reps, verhoog ik het gewicht en probeer ik opnieuw aan 8 reps te geraken. Enz...
Varieer ik best mijn oefeningen of kan ik deze een tijdje aanhouden als 'basis'? Is het interessant indien ik de verschillende oefeningen binnen een groep telkens in een verschillende volgorde afwerk? Komt het lichaam namelijk snel 'gewoon' aan bepaalde reeksen...
Alvast bedankt voor jullie mening en tips!
Laatst bewerkt:

. En hoe kan je die spier nu in slechts 2 oefn. vermoeien en 'beschadigen'?!