Fitness Seller

Even mening geven AUB :)

Jorgyboy

Huge Freak
Waardering
1.123
Lengte
1m75
Hey hey,

Snelle introductie: Ik ben 19 jaar, heb geringe ervaring met fitness, dus ken wel enkele oefeningen, maar goede compounds heb ik nooit gedaan. Heb nu "thuis-fitness", dus bench, barbell, 2 dumbbells en gewichten tot 100kg.

Vrijdag
* Borst
- incline bench press (4 sets)
- dumbbell bench press (4 sets)
- dumbbell fly (4 sets)

* Biceps
- seated curl (3 sets)
- 21-en (3 sets)

Zaterdag
Baantjes trekken in het zwembad. 45 min, één kilometer crawl, INTENSIEF!

* Schouders
- Dumbbell Rear Delt Row (3 sets)
- Dumbbell Shoulder Press (3 sets)
- Dumbbell Side Raise (3 sets)

Zondag
* Rug
- Deadlift 3x5
- Barbell Bent-Over-Row (4 sets)
- (?) Bent-Over-Fly (4 sets)
- Pull-ups

* Triceps
- Dumbbell Triceps Extension (liggend) (3 sets)
- Lying Barbell Press To Chin (3 sets)
- Bench dip (3x tot uitputting)

Shoot!

Gelieve enkel opbouwende kritiek te geven!
--> Niet: "Het is slecht!"
--> Wel: "Het is slecht, omdat ... . Neem liever DIT of doe het ZO"

Bedankt :)

Laatst bewerkt:
Eigenlijk is de vraag dus of je je benen moet trainen?

NATUURLIJK!!!!!!!!!!!
optie 2 dus.

Wat me verder opvalt is dat je en dumbbells BOR en normale BOR doet, ik zou eerder een OH pull erbij doen zoals pull ups of latpulldown.
Zelfde geld voor je dumbbell schouder press en military press, ik zou ipv van een van die een oefening voor je achterste schouderkop pakken.
En tenslotte zou ik je schoudertraining ook op zaterdag doen bij benen.

Maar er zijn vast mensen met meer verstand van split schema's dus hoop dat die je verder helpen.

• Topic Starter Topic Starter
Eigenlijk is de vraag dus of je je benen moet trainen?

NATUURLIJK!!!!!!!!!!!
optie 2 dus.

Wat me verder opvalt is dat je en dumbbells BOR en normale BOR doet, ik zou eerder een OH pull erbij doen zoals pull ups of latpulldown.
Zelfde geld voor je dumbbell schouder press en military press, ik zou ipv van een van die een oefening voor je achterste schouderkop pakken.
En tenslotte zou ik je schoudertraining ook op zaterdag doen bij benen.

Maar er zijn vast mensen met meer verstand van split schema's dus hoop dat die je verder helpen.

Mja, ik geef liever mijn benen op dan iets anders. Ik dacht dat 3 dagen achter elkaar trainen zo goed als onmogelijk is en als ik dan iets moet opgeven, zijn het liefst mijn benen :)

Aangezien ik thuis train, kan ik geen pull ups of latpulldown doen, jammer genoeg. Ik heb hier op de site een topic gelezen over de basisoefeningen en deze zijn de enigste die ik hier thuis kan doen. Welke kan ik anders nemen nog, met enkel dumbbells of een barbell?

Bedankt voor je mening!

waarom koop je dan geen rekstok? daarmee kan je zo pull ups doen

en voor achterkant schouders kan je rear delt rows doen.

en benen zou het laatste moeten zijn wat je wil opgeven!

waarom koop je dan geen rekstok? daarmee kan je zo pull ups doen

en voor achterkant schouders kan je rear delt rows doen.

en benen zou het laatste moeten zijn wat je wil opgeven!

Geld, plaats, ouders ...

Rear delt rows in plek van ... ?

Het is slecht, omdat ... . Neem liever DIT of doe het ZO"

Zondag 7 maart

* Rug (opwarming : 20x 8kg Incline Bench Over Rows ):
- Deadlift (65kg) : 5, 5, 5
- Barbell Bent-Over-Row (35kg) : 12, 11, 9
- Dumbbell Bent-Over-Row (12kg) : 15, 12, 10, 9
- (?) Bent-Over-Fly (8kg): 15, 14, 10, 10

* Schouders :
- Barbell Military Press (35kg) : 5, 4, 3
- Dumbbell Shoulder Press (12kg) : 9, 6, 4
- Dumbbell Upright Row (6kg) : 10, 8, 6

* Triceps :
- Dumbbell Triceps Extension (liggend) (kg) : Geen kracht meer!
- Lying Barbell Press To Chin (kg) : Geen kracht meer!
- Bench dip 3x tot uitputting: Geen kracht meer!

Ter vervanging (wide) Push-ups: 7, 4

Conclusie: Te zwaar!!

Oké, rug, schouders en triceps op een zondagavond is gewoon veel te zwaar. Na de rug-oefeningen stond ik te hijgen en te trillen, was toen al kapot. Enigste oplossing: 1 of 2 spiergroepen verplaatsen naar zaterdag, maar welke?

Iemand nog suggesties over welke oefeningen eruit of erbij moeten?

Geld, plaats, ouders ...

Rear delt rows in plek van ... ?

Ipv een van de schouder presses en je heb ook rekstokken die je zonder schroeven tussen je deur kan hangen (en die kosten rond de 20 euro) dus lijkt me geen probleem.

---------- Toegevoegd om 21:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

Zondag 7 maart

* Rug (opwarming : 20x 8kg Incline Bench Over Rows ):
- Deadlift (65kg) : 5, 5, 5
- Barbell Bent-Over-Row (35kg) : 12, 11, 9
- Dumbbell Bent-Over-Row (12kg) : 15, 12, 10, 9
- (?) Bent-Over-Fly (8kg): 15, 14, 10, 10

* Schouders :
- Barbell Military Press (35kg) : 5, 4, 3
- Dumbbell Shoulder Press (12kg) : 9, 6, 4
- Dumbbell Upright Row (6kg) : 10, 8, 6

* Triceps :
- Dumbbell Triceps Extension (liggend) (kg) : Geen kracht meer!
- Lying Barbell Press To Chin (kg) : Geen kracht meer!
- Bench dip 3x tot uitputting: Geen kracht meer!

Ter vervanging (wide) Push-ups: 7, 4

Conclusie: Te zwaar!!

Oké, rug, schouders en triceps op een zondagavond is gewoon veel te zwaar. Na de rug-oefeningen stond ik te hijgen en te trillen, was toen al kapot. Enigste oplossing: 1 of 2 spiergroepen verplaatsen naar zaterdag, maar welke?

Iemand nog suggesties over welke oefeningen eruit of erbij moeten?

zoals ik al zei, schouders bij benen

optie 2
maar,
eerst schouders dan triceps, geen upright row maar side raise, dippen weghalen..

Ipv een van de schouder presses en je heb ook rekstokken die je zonder schroeven tussen je deur kan hangen (en die kosten rond de 20 euro) dus lijkt me geen probleem.

---------- Toegevoegd om 21:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

zoals ik al zei, schouders bij benen

Ok, heb ik aangepast, nu enkel nog zo'n rekstok :)

Bedankt al voor alles! (Als je nog verbeteringen hebt, laat maar komen, zoniet, bedankt voor u hulp!)

optie 2
maar,
eerst schouders dan triceps, geen upright row maar side raise, dippen weghalen..

Schouders heb ik verplaatst naar zaterdag, triceps staat nu na rug.

Upright row heb ik verandert door side raise.

Dippen weg, maar wat dan in de plaats?

Bedankt!

Ok, heb ik aangepast, nu enkel nog zo'n rekstok :)

Bedankt al voor alles! (Als je nog verbeteringen hebt, laat maar komen, zoniet, bedankt voor u hulp!)

Schouders heb ik verplaatst naar zaterdag, triceps staat nu na rug.

Upright row heb ik verandert door side raise.

Dippen weg, maar wat dan in de plaats?

Bedankt!

Ik zou gewoon borst triceps/rug biceps/schouders benen doen.
En benchdippen is een prima oefening.. je kan ook normaal dippen proberen. Maar die zou ik er dan bij doen bij borst.

Ng tips?

Benen.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBSquat.html

Waarom eigenlijk alleen vrijdag, zaterdag en zondag?

En over een rekstok: http://theunlikelyathlete.files.wordpress.com/2009/09/iron-gym-extreme.jpg
hang je in de deur zonder de deur te beschadigen. Zolang je geen 100KG weegt een prima alternatief.

Ok bedankt. Benen is toch niet zo gemakkelijk om 4 oefeningen te vinden voor thuis :s

Kan alleen vrijdag, zaterdag en zondag trainen omdat ik van zondagavond tot donderdagavond (soms vrijdagavond) op kot zit en mijn ouders hebben geinvesteerd in gewichten thuis en dus willen ze geen geld meer geven aan fitness en daar heb ik toch ook de tijd niet meer voor nu.

Bedankt voor de rekstok!

Ok bedankt. Benen is toch niet zo gemakkelijk om 4 oefeningen te vinden voor thuis :s

Kan alleen vrijdag, zaterdag en zondag trainen omdat ik van zondagavond tot donderdagavond (soms vrijdagavond) op kot zit en mijn ouders hebben geinvesteerd in gewichten thuis en dus willen ze geen geld meer geven aan fitness en daar heb ik toch ook de tijd niet meer voor nu.

Bedankt voor de rekstok!

Waar ge ook op kot zit, VUB, KUL, UG, het fitnessabonnement is supergoedkoop voor studenten. Ik begrijp niet hoe je 2 à 3 dagen werken er niet voor over hebt om het hele jaar in een state of the art gym te trainen voor weinig geld.

Waar ge ook op kot zit, VUB, KUL, UG, het fitnessabonnement is supergoedkoop voor studenten. Ik begrijp niet hoe je 2 à 3 dagen werken er niet voor over hebt om het hele jaar in een state of the art gym te trainen voor weinig geld.

Goedkoopste abo hier is voor 140 euro voor 6 maand en dan is het de slechtste fitness hier in Antwerpen. Zit op ua. En ja, 140 euro is niet zo veel, maar om dat te betalen moet ik gaan werken. Werken zijn minstens 2 dagen in de week. Fitness minstens 2 dagen in de week en zoveel tijd heb ik gewoon niet over.

Ben jammer genoeg niet slim genoeg om door mijn richting te geraken zonder te studeren. Moet er veel voor doen om die stomme 10/20 te halen.

Terug
Naar boven