AndroidHealthClinic

Even op een rijtje ..

palacio

Novice
Waardering
0
Ik zal de experts in voeding op deze forum beter mijn 'ongeveer' dagelijkse eet-gewoontes opnoemen..

ong. 7 uur: ALLEEN melk !
ong. 10 uur: Brood kip of Brood sambal of broodje (met van alles) + pakje drinken
ong. 12 uur: Weer broodje(met van alles)+pakje drinken
ong. 14 uur: Broodje met van alles +pakje drinken
Meteen als ik thuis kom van school ofso , kijken of er chips/snoep ligt !.. wat laatste tijd wel wat minder is !
Daarna wacht ik op het avond eten en dat kan alles zijn.. ongeveer tegen 23.00 uur of 00.00 eet ik volle schaal fruit zoals: appels,peren,aardbeien,watermeloen,komkommer allessss wel..

te weinig voor op een dag om flink aan te komen? , wat moet er anders ,tips, alles is welkom !!

Even kijken. Melk, drie broodjes, chips/snoep, avondeten en wat fruit. Ik denk dat je zelf ook wel weet dat je daar niet flink van gaat aankomen. Of je moet een paar zakken chips leegvreten.

Er mankeert zoveel aan je schema dat het bijna teveel moeite is om uit te typen, waarom kijk je [Link niet meer beschikbaar] niet even om te leren hoe een echt schema eruit hoort te zien.

alles wat jij op een dag eet hoort jou ontbijt te zijn alleen dan zonder die snoep en chips.

• Topic Starter Topic Starter
Er mankeert zoveel aan je schema dat het bijna teveel moeite is om uit te typen, waarom kijk je [Link niet meer beschikbaar] niet even om te leren hoe een echt schema eruit hoort te zien.

als je mij een link naar een topic kan geven van een hardcore-persoon.. of een voeding expert gaat het makkelijker.. want ik weet niet wat een goeie is of een slechte tussen al die schema's ..

HAHA,dat geloof ik best joh.. maar ook al wil ik verder eten,en dat wil ik zeer zeker ook.. eenmaal vol = vol bij mij ,jammer genoeg !

jammer genoeg dat je door zulke maaltijden vol komt te zitten.is een bezoekje na de dokter ook geen slecht idee.

Ik zal de experts in voeding op deze forum beter mijn 'ongeveer' dagelijkse eet-gewoontes opnoemen..

ong. 7 uur: ALLEEN melk !
ong. 10 uur: Brood kip of Brood sambal of broodje (met van alles) + pakje drinken
ong. 12 uur: Weer broodje(met van alles)+pakje drinken
ong. 14 uur: Broodje met van alles +pakje drinken
Meteen als ik thuis kom van school ofso , kijken of er chips/snoep ligt !.. wat laatste tijd wel wat minder is !
Daarna wacht ik op het avond eten en dat kan alles zijn.. ongeveer tegen 23.00 uur of 00.00 eet ik volle schaal fruit zoals: appels,peren,aardbeien,watermeloen,komkommer allessss wel..

te weinig voor op een dag om flink aan te komen? , wat moet er anders ,tips, alles is welkom !!

Jij wil aankomen. Daarvoor moet je de juiste koolhydraten eten en geen vetten, plus niet te vergeten eiwitten.

7:00 uur MAGERE melk drinken.
10:00 broodje met van alles????, wees bewust met wat je eet. Neem een weegschaal, bak kip (zonder vet) en weeg 100gr af en doe dit in de koelkast. Per keer haal je 100 of 200 gr kip eruit en doet dat op je brood. Brood weeg je ook uiteraard om te kijken hoeveel eiwitten hierin zitten.
Pakje drinken?? Wat drink je? Geen geraffineerde suikers graag. Dus neem gewoon water of een magere eiwitshake.
Wachten totdat er chips ligt????, mijn hemel!!!!:D:D:D:D
Volle schaal fruit is niks mis mee, fruitsuikers zijn goed.

Maar mijn beste advies die ik aan jou kan geven is: zorg ervoor dat je WEET wat je eet. Dus neem een weegschaal en weeg alles af (NADAT je het hebt gekookt uiteraard). Neem een rekenmachine en reken uit hoeveel kcal je op een dag nodig hebt, hoeveel eiwitten, vetten, koolhydraten enz. je binnenkrijgt.
Vermijd:
geraffineerde suikers (toegevoegde suikers), dit betekent dus: lees in de ingredienten en als daar suikers staat, weg ermee!
geen boter of vet gebruiken! als je wat braadt: met Pam's spray of in water koken.
Lightdranken, water of magere melk drinken
Complexe suikers mogen best, reken wel uit hoeveel je binnenkrijgt

Jij wil aankomen. Daarvoor moet je de juiste koolhydraten eten en geen vetten, plus niet te vergeten eiwitten.

7:00 uur MAGERE melk drinken.
10:00 broodje met van alles????, wees bewust met wat je eet. Neem een weegschaal, bak kip (zonder vet) en weeg 100gr af en doe dit in de koelkast. Per keer haal je 100 of 200 gr kip eruit en doet dat op je brood. Brood weeg je ook uiteraard om te kijken hoeveel eiwitten hierin zitten.
Pakje drinken?? Wat drink je? Geen geraffineerde suikers graag. Dus neem gewoon water of een magere eiwitshake.
Wachten totdat er chips ligt????, mijn hemel!!!!:D:D:D:D
Volle schaal fruit is niks mis mee, fruitsuikers zijn goed.

Maar mijn beste advies die ik aan jou kan geven is: zorg ervoor dat je WEET wat je eet. Dus neem een weegschaal en weeg alles af (NADAT je het hebt gekookt uiteraard). Neem een rekenmachine en reken uit hoeveel kcal je op een dag nodig hebt, hoeveel eiwitten, vetten, koolhydraten enz. je binnenkrijgt.
Vermijd:
geraffineerde suikers (toegevoegde suikers), dit betekent dus: lees in de ingredienten en als daar suikers staat, weg ermee!
geen boter of vet gebruiken! als je wat braadt: met Pam's spray of in water koken.
Lightdranken, water of magere melk drinken
Complexe suikers mogen best, reken wel uit hoeveel je binnenkrijgt

super dat je beetje uitgebreid uitlegt, maar als je even naar 'post je foto's sectie kykt en dan naar myn geopende topic genaamd 'begin foto' dan zie je dat ik heeeel erg dun ben.. dan moetik toch wel vet hebben.. gewoon aankomen.. gezonde voeding of niet.. ik moet toch aller eerst aankomen.. hoe kan je in gezonde voeding aankomen?... welke voeding is gezond waar je bruut van aankomt als je het 6x verdeeld op een dag?
daar heb ik geen begrip op....

Palacio. Hoe dun je ook bent, je kan spiermassa kweken zonder vet erbij te winnen. Ik zou eerder voor complexe koolhydraten gaan dan voor vetten. Eet dus veel pasta, rijst en brinta. Vooral dat laatste is belangrijk. Brinta bevat geen geraffineerde suikers, veel eiwitten, veel koolhyrdraten. Smorgens 100gr en savonds 100gr. Dit is veel, en in het begin moet je eraan wennen. Begin daarom eerst met 50gr. Meng de brinta met magere melk en eet het als pap. Je zult eraan moeten wennen. Geloof me, je zal groeien als kool! Wat ik vaak deed was: 100gr brinta mengen met ongeveer 500ml melk, en daartussen ook een paar scheppen eiwitpoeder met vanillesmaak van het merk Universal Protein Max (dit is prima spul)

Palacio. Hoe dun je ook bent, je kan spiermassa kweken zonder vet erbij te winnen. Ik zou eerder voor complexe koolhydraten gaan dan voor vetten. Eet dus veel pasta, rijst en brinta. Vooral dat laatste is belangrijk. Brinta bevat geen geraffineerde suikers, veel eiwitten, veel koolhyrdraten. Smorgens 100gr en savonds 100gr. Dit is veel, en in het begin moet je eraan wennen. Begin daarom eerst met 50gr. Meng de brinta met magere melk en eet het als pap. Je zult eraan moeten wennen. Geloof me, je zal groeien als kool! Wat ik vaak deed was: 100gr brinta mengen met ongeveer 500ml melk, en daartussen ook een paar scheppen eiwitpoeder met vanillesmaak van het merk Universal Protein Max (dit is prima spul)

ik ga het serieus proberen, waar kan ik die brinta halen?.. ik neem aan gewoon in de supermarkt toch?.. en nog iets in wat voor soort voedsel zit er goeie,vele koolydraten in.. ?.. en groeien als een koool bedoel je in massa of lengte haha?

Brinta is te vinden in elke supermarkt bij de ontbijtgranen-afdeling.

Vooral geen vetten eten idd! Wat is dat nu weer voor onzin! Al die carbs heb je helemaal niet nodig en al zeker niet 's avonds! Carbs zijn gewoon brandstof. Heb je 's avonds nog veel brandstof nodig? Al die carbs zorgen juist dat je vet bijkomt, niet de vetten zelf!

Terug
Naar boven