Fitness Seller

Even voorstellen en wat info aub!

CareX

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
54kg
Hey beste BB'ers,

Ik zit al een tijdje te twijfelen wat voor sport ik wil gaan doen, en toen kwam ik bodybuilden tegen.

Ik ben zelf heel mager, omdat ik de laatste 2 jaar veel stress heb gehad ivm met persoonlijke probleempjes en alleen maar tegenslagen. De laatste 3 maanden ben ik 10kg afgevallen.

Ik ben ong 1.85 en 54 KG. (Ja ik weet het.) En bijna 21 jaar.

Ik ben uiteindelijk toch weer bij mijn ouders gaan wonen en die schrokken zich rot en ik moet nu flink aankomen. Alleen ik ben niet zo goed in eten :P Krijg 2 broodjes op en 1 avondeten per dag.

Nou ben ikzelf een gamer en een roker. Daar wil ik allebei vanaf. En ik wil een sterk lichaam hebben.

Ik ben vrachtwagenmonteur geweest en nu ben ik midden in een solicitatie voor een ICT baan. Die 3 shifts hebben. Overdag, avond en nacht.

Nu weet ik HELEMAAL niks van Bodybuilden af, en ik ben al een tijdje aan het rondstruinen op de site.

Nu zijn mijn vragen, waar kan ik het beste mee beginnen? En waar moet ik mee opletten?

Ik weet niet wat voor bouw ik heb. Ik kan wel wat foto's maken als dat helpt hierbij.

Beginnen met de sticky's te lezen. Tijdens het lezen ga je heel veel eten!

Dat is idd een probleem dan. Zonder eten word je NOOIT groot. Lees de sticky's en probeer daar ideeën en motivatie uit te putten om toch n knap voedings en trainingsschema te maken. Trainen is maar een klein deel van je missie. Veel eten en goed rusten is t belangrijkst. Lezen maar en succes!

Eten gewoon rustig opbouwen dan moet het echt wel goedkomen. Is in het begin even lastig maar je eetlust zal ook gewoon toenemen. En zonder meer te eten ga je natuurlijk niet groeien

Gewoon meer eten, ik ben net zo lang als jou en woog 53.3 en na 5 weken zat ik al op 60 (met gelijkblijvend vet%).

Ik vond ook lastig maar vloeibaar eten (brinta+melk/ kwark+melk) en warm eten (kip met rijst) eet een stuk makkelijker weg dan brood.. Tussendoor wat glazen chocomelk drinken kan ook helpen als je niet aan je kcal komt.

Zelf heb ik me wel gelijk aan het schema gehouden dus in 1x meer gaan eten.. Gewoon doorzetten en de kilootjes vliegen er de 1e tijd zo aan.

Daarnaast stoppen met roken en ga ontspannende games spelen of stop daar ook mee.. Stress (dus ook door frustraties of opgefokt raken van t gamen) zorgt ook voor tegenhouden van spiergroei..

• Topic Starter Topic Starter
Ik was niet gestressed door gamen... En ik game al haast niet meer. Roken ook al een stuk minder.

Maar bedankt voor alle informatie! ik zit nu weer lekker met een bak havermout pap voor me neus door het forum te snuffelen.

Zoals gezegd, sticky's lezen en eten. Dat je niet kan eten is onzin, is een kwestie van aanleren en opbouwen! Zit zelf met nogal wat maag-darmproblemen (maag werkt te langzaam) en daardoor had ik ook veel moeite om genoeg te eten, maar als je dat opbouwt lukt het uiteindelijk wel!

Ik was niet gestressed door gamen... En ik game al haast niet meer. Roken ook al een stuk minder.

Maar bedankt voor alle informatie! ik zit nu weer lekker met een bak havermout pap voor me neus door het forum te snuffelen.

Ik zei niet dat je gestrest was van t gamen maar dat gamen ook stress veroorzaakt ;).

Wat het roken betreft gewoon een man wezen en in 1 keer stoppen, niet zeiken gewoon discipline en als je dan toch zin krijgt in een peuk pak je gewoon wat eten. Wanneer je de discipline op kan brengen om in 1x te stoppen dan moeten die kilootjes aan komen ook wel lukken.

Terug
Naar boven