AndroidHealthClinic

Even voorstellen

Stefanv22

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
70kg
Vetpercentage
17%
Hallo iedereen,

Ik ben stefan 22 jaar kom uit omgeving rotterdam en ben dus nieuw hier :D

klein beetje over mijzelf,

Ben sinds 3 maanden weer ijverig in de sport school te vinden ben in 2007 begonnen maar kon het een lange tijd lichamelijk niet meer aan.
Ik heb diabetes en ben 3,5 jaar lang verwaarloosd in het ziekenhuis ben van 80kg naar 57 kg gegaan helaas.

Nu zit ik in een nieuw ziekenhuis en ben nu in de afgelopen periode dat ik weer ben gaan trainen 13kg aangekomen van 10,2% BF naar 17,1% gegaan en van 57 naar 70 kg. (nog niet good genoeg imo)

Zit nu 3 tot 5 x per week in de gym heb geen vaste voedings schema maar ik probeer wel minimaal 3300 Kcal binnen te krijgen per dag (wat ik sowieso moet uitrekenen ivm diabetes)

Ook heb ik toestemming gekregen in het ziekenhuis om eventueel een kuur te kunnen pakken om wat meer massa te kunnen krijgen maar daar wacht ik nog wel even mee.

Ik weet niet of ik het op de correcte plaats heb geposts aangezien ik hier nieuw ben en ook al heb gezocht waar te posten maar kon niks vinden tot mijn spijt :o

Greets, Stefan

ja kga volgende keer ook eens naar naar het ziekenhuis, ivm wat ze me kunnen aanraden voor een stevige 2de massakuur.

Maak en voedingsschema en zet die kuur uit je hoofd.
Als je serieus wilt trainen lees je de stickies en stel daarna je eventuele vragen, succes!

• Topic Starter Topic Starter
De kuur is niet sport gericht maar meer mentaal gericht, psycholoog kwam ermee en dokter stemde ermee in.

Omdat ik 23 kg was afgevallen en ik mezelf zag als een anorexia patient (in mijn ogen) kwamen ze ermee om mij meer zelfvertrouwen terug te geven en mij ook van een groot stress factor af te helpen en dat ik daarnaast kracht training doet is dan enkeld een voordeel toch?

Als je niet zou sporten zou je wel kuren dus?
Ik vind het maar een raar verhaal maar als die dokter zegt dat het klopt....

Als dat ervoor zou zorgen dat ik meer zou aankomen wel ja.

Ik heb 6 verschillende dietisten gehad en geen van allen kon me helpen met aankomen en omdat met een kuur gegarandeerd is dat je kan aankomen zo zegende bij het ziekenhuis dan ja zou ik het wel doen ja

De arts weigerde in het begin omdat hij ook dacht dat het voor sportdoeleinden bestemd was tot hij hoorde dat dit niet zo was via de psycholoog en toen stemde hij ermee in.

En je mag/kan dus niet meer eten om zo gains te boeken?

Omdat ik nogal slecht instelbaar ben met me suiker zit ik vrijwel constant hoog en je bloed glucose waarde mag bij een normaal persoon tussen de 4 en de 8 zitten en bij iemand met suikerziekte tussen de 4 en de 10.

Bij mij is die over het algemeen tussen de 10 en 15 soms hoger soms lager en zolang hij boven de 10 blijft kan ik niet aankomen, normaal gesproken kan je zeggen spuit meer insuline etc maar op een of andere manier wilt dat niet goed uitpakken bij mij en ook kwa sport ipv dat die naar beneden gaat door de intensiviteit gaat me glucose juist omhoog ik snap er ook vrij weinig van maar het komt er dus op neer dat als die boven de 10 is ik vrijwel niet kan aankomen

Welkom,

Heb zelf ook diabetes, en heb ook 55kg gewogen. Weeg onderhand bijna 25kg verder. Nu een kuur pakken, met de kennis en ervaring die je hebt is zonde.

Sporten zorgt ervoor dat je bloedsuiker beter te regelen is, en zorg ervoor dat je gemiddelde (HBA1C) rond de 7 ligt, dan weet je hoe je, je diabetes moet regelen en zo kan je zoveel eten als je wilt en kan je trainen, eten en rusten.

Succes!

Voor info (Zie 1ste blz in me log)

in een ander topic zie ik je posten dat je mammoth shake neemt met 100gram roomijs. Ik kan je dan ook niet serieus nemen in dit topic. Je vet% is belachelijk veel gestegen, je hebt volgens mij alleen vet & vocht gegained. Nu kuren zou absurd zijn, + je bent 22 jaar en je hebt het over kuren dus waarom post je in de tienersectie?

in een ander topic zie ik je posten dat je mammoth shake neemt met 100gram roomijs. Ik kan je dan ook niet serieus nemen in dit topic. Je vet% is belachelijk veel gestegen, je hebt volgens mij alleen vet & vocht gegained. Nu kuren zou absurd zijn, + je bent 22 jaar en je hebt het over kuren dus waarom post je in de tienersectie?

lees mijn eerste en volgende posts maar voordat je mij bekritiseert op bepaalde dingen, eerst lezen dan praten voorkomt hoop misverstanden.:rolleyes:

waarom ik het post zie eerste post;)

als ik het verkeerd opvat mijn excuses komt misschien omdat duitsland eruit ligt :p

@ Dennisik, je blog ziet er echt goed uit misschien dat je nog wat tips voor mij heb icm diabetes :)

Laatst bewerkt:
lees mijn eerste en volgende posts maar voordat je mij bekritiseert op bepaalde dingen, eerst lezen dan praten voorkomt hoop misverstanden.:rolleyes:

waarom ik het post zie eerste post;)

als ik het verkeerd opvat mijn excuses komt misschien omdat duitsland eruit ligt :p

@ Dennisik, je blog ziet er echt goed uit misschien dat je nog wat tips voor mij heb icm diabetes :)

Ja zo te zien zit je alleen maar hoog. Wat ik in de AAS sectie heb geleerd, en ook van me artsen is dat als je bloedsuiker hoog is je eiwit synthese heel slecht is. Dat is juist wat je spieren nodig hebben. En dat je aankomt op een hoog bloedsuiker is meestal vet, en door die instelling ga je alleen maar meer eten en blijf je alleen maar hoog zitten. Dat is nu leuk maar over 4 jaar slik jij allemaal pillen omdat je organen naar de t*ring zijn.

Dus zorg er eerst voor dat je bloedsuiker in orde is. Dit moet elke diabeet kunnen, ongeacht welke reden. Alleen als je alergisch bent voor insuline zou het een probleem zijn. Als je er gewoon goed voor inzet, en elke dag op tijd prikt en spuit moet het te doen zijn. Mij is het ook gelukt, dus jij kan het ook.

Dus eerst bloedsuikers op orde krijgen. Voordat je, je veel meer gaat verdiepen in voeding en ook veel meer gaat eten, want als je het nu niet voor elkaar krijgt ga je het met 4000cal al helemaal niet voor elkaar krijgen.

Succes!

klopt ben er ook druk mee bezig ben bezig met afbouwen ivm hypo angst ben van tussen de 20-15 naar 15-10 en nu proberen tussen de 10-8 me hba1c was vorige maand 9 en waarscheinlijk is die nu weer wat gezakt.

En je hebt inderdaad gelijk ook al zit ik hoog me lijf blijft schreeuwen om eten net ff gemeten en 12,4 :( maar ik moet de juiste insuline balans ook nog zien te vinden want heb een tijd gehad dat me hba1c netjes op de 6 zat.

klopt ben er ook druk mee bezig ben bezig met afbouwen ivm hypo angst ben van tussen de 20-15 naar 15-10 en nu proberen tussen de 10-8 me hba1c was vorige maand 9 en waarscheinlijk is die nu weer wat gezakt.

En je hebt inderdaad gelijk ook al zit ik hoog me lijf blijft schreeuwen om eten net ff gemeten en 12,4 :( maar ik moet de juiste insuline balans ook nog zien te vinden want heb een tijd gehad dat me hba1c netjes op de 6 zat.

Daarvoor, en je hypo angst begint steeds hoger naarmate je hba1c hoger is.

Oftewel als jij gemiddeld 20 zit, en je zit dan een keer bij het ontbijt of voor het eten 5 of 6 dan kan je al slecht voelen. Als jij gemiddeld 7 zit, zul je pas een hypo voelen wanneer het ook daadwerkelijk te laag is en dat is rond de 2 a 3.
Mits je niet druk bezig bent of andere factoren, soms voel je helemaal geen hypo, en heb mensen meegemaakt met een bloedsuiker van richting de 1 en dan sta je op het punt van geen bewustzijn.

Ojah, en weet niet of je het al wist/afvroeg. Insuline is nummer 1 groeihormoon in de wereld, dat wil zeggen. Het is het beste spul onder de Anabolen, probeer hier geen gebruik van te maken. Het zal je geen winst opleveren door meer te spuiten, dit is alleen maar gevaarlijk voor je gezondheid.

Laatst bewerkt:
net terug van de fysio heb me bodyfat weer laten meten en dit keer gaf die aan dat die 13,1 is terwijl die paar weken terug op 17 stond ??? misschien apparaatje wel kapot ofzo.

En van de hypo ik ken het heb met 1,6 rond gelopen op me werk en merkte niks tot ik me waarde zag toen begon ik gelijk te trillen en te shaken

Terug
Naar boven