MuscleMeat

eventuele vervanger voor whey?

galby

Novice
Waardering
0
yo!

Ik ben hier tamelijk nieuw op het forum, al heb ik me al redelijk ingelezen!
Ben juist begonnen met trainen, en wil niet te veel klooien zodat ik al van het begin veel spiermassa kan winnen...

Dus ben ik een voedingsschema in elkaar aan het zetten...Maar ik heb een klein probleempje, m'n ouders hebben het niet echt voor voedingssuplementen zoals whey (waarschijnlijk omdat ze gewoon niet weten wat het is...). Heb er dan zitten over discusieren dat ik het wel zal betalen etc etc, maar het antwoord is voorlopig neen...Ze willen wel extra eiwitrijk eten voor me bijhalen dus daar ben ik wel blij mee, dus eieren, melk, tonijn, kipfilet, pindakaas, noten, havermout, chocomel heb ik allemaal wel ter beschikking. Maar wat eet ik nu het best pre en post- training ter vervaning van whey? Waarschijnlijk staat het antwoord hier wel ergens maar ik heb het nog niet gevonden!

Nu eet ik pre enkele sneetjes brood met kipfilet en wat noten, en na eet ik twee eieren een banaantje en een blikje tonijn...Maar meestal neem ik gewoon willekeurig wat eten uit dat me goed lijkt en wil er wat structuur in krijgen...

Dus nu m'n vraag, is er een vervanger voor whey die me snelle eiwitten voor en na de training kunnen geven?

Groetjes!

Sam

1 liter melk = 37 gram eiwit = ongeveer 1 shake.
Niet te snel drinken als het pak koud uit de koelkast komt!

• Topic Starter Topic Starter
na training dan want in 1L melk zit er dan ook 48 gram suikers, of pre?
Doet het er eigenlijk toe of het nu snelle eiwitten zijn of trage eiwitten, als je nu op het einde van de dag aan je hoeveelheid eiwitten komt?

Laatst bewerkt:
Verstop het gewoon dan ofzo in een kastje op je kamer:p shakes zijn toch erg handig hoor vooral als je weinig tijd hebt om wat te eten, en voor sochtends vroeg en vlak na training is whey het beste gezien het snelle eiwitten zijn.

triad is dat zo dat melk langzaam is? volgens mij zijn dat wel redelijk snelle eiwitten juist.

pak kipfilet van de aldi die slanke lijn, pak is 125gram die vreet je gewoon op. 2gram vet, 20 gram eiwit, 120kcal. Of je vreet gewoon 500gram franse magere kwark? Ik snap niet waarom oduers altijd tegen supplementen zijn zoals whey. Waarschijnlijk door die brede gasten op de potten:P ze denken meteen dat het een soort van "wondermiddel" is. Helaas is het niet zo:)

Owkay danku voor het antwoord voorlopig dus gewoon wat echt eten voor en na, in het begin kan je wel even zonder whey denk ik...
Idd, ze weten gewoon niet wat het is! als ze zo'n pot sups zien denken ze al direct dat je aan de aas zit! en de drempel lijkt ook zo hoog...In de VS kan je het gewoon in de supermarkt kopen, dan zou men het hier zelfs gewoon als ontbijt drinken :p
zal het wss gewoon bestellen via internet binnen een maand of twee en zeggen: beter whey dan sigaretten ofzo ;)

Zonder whey kun je ook veel bereiken hoor. Je hebt uitgebreide keus aan voeding en je hoeft er zelf niet eens geld voor uit te geven.. Daar zou ik mijn whey wel voor inruilen :P .
Je kunt ook gekookte eieren eten zonder dooier voor redelijk snelle eiwitten.

gekookte eieren, als je je gezondheid waardeert ga je met een grote boog om melk heen
whey is overrated en die pwo crap ook. eet gewoon veel van goede bronnen(rijst eieren vis kip walnoten groenten klaar)

lol aan al dat voedsel wat je krijgt heb je 10x meer dan wat poeder ;)

---------- Toegevoegd om 01:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:28 ----------

als je je gezondheid waardeert ga je met een grote boog om melk heen

3 liter per dag kan makkelijk, mits je echt zwaar lactose intolerant bent.

gekookte eieren, als je je gezondheid waardeert ga je met een grote boog om melk heen
whey is overrated en die pwo crap ook. eet gewoon veel van goede bronnen(rijst eieren vis kip walnoten groenten klaar)
Verklaar u nader (over de melk).

En wat betreft ouders: "Wat de boer niet kent, vreettie niet!"

Je kunt whey ook gewoon kopen in winkels hoor, denk maar aan decathlon, Di, fitnesscentra, etc. hoeven zij niet te weten :)

Ga samen met ze naar de Tuinen (nederlandse winkel?) - staan ook potten whey. Lees wel eerst op DBB welke potten je absoluut NIET wilt hebben!

Cecemel

ik verstop zelf een kilootje pure whey isolate van powersupplements op men kamer :p

in belgie is het hele gebeuren rond supplementen veeeel minder bekend dan in nederland lijkt mij.

als ik hier op dit forum lees over 95% van de nederlanders die whey neemt zonder probleem en 14jarigen die weightgainer nemen (ik wil niet zeggen dat dit verantwoordt is maar daar ga ik niet over discussiëren) terwijl hier in belgie de ouders nog nooit hebben gehoord van whey, laat staan van creatine.
Toen ik enkele maanden geleden even dacht van creatine te nemen en het ook aan mijn grootouders vroeg (waar ik ook dagelijks ben, dus zou het dan daar nemen) reageerden ze hierop door mij te verbieden 'drugs' te nemen.

Probeer ook maar eens over straat te lopen met een pot whey in belgie zonder dat mensen naar je kijken alsof je een naald met steroiden in je arm hebt steken ;)

tl:dr in ned is whey normaal, in belgie is het 'drugs'

mmm, misschien was ik wel een beetje aan het afwijken :p

ik zal hier zelf maar een topic over openen

Laatst bewerkt:
Je hebt echt volledig gelijk Jefdenbosaap, waar heb je die whey gehaald? ^^

Terug
Naar boven